Wie ben ik!

Iedereen die zich (na het lezen van de regels) aangemeld heeft kan zich hier even voorstellen
Tommass

Wie ben ik!

Berichtdoor Tommass » 11 sep 2018, 19:08

Hallo Alle Forumleden!

Volgens mij ben ik al een keer lid geweest maar dat zal wel heel wat jaren terug zijn....
Ik ben Tom en woonachtig in Zaandam, ben 33 jaar jong en al sinds mijn 9e zelfstandig bezig met aquaria.

In alle jaren bijna alle soorten wel gehad, inclusief garnalen, zoutwater aquarium, discus etc.... en na flink wat crystal red/black te hebben gekweekt en Taiwan bee... besloot ik te stoppen en vol Betta's te gaan kweken...
Super om te zien en doen, maar VEEEEEEEEEL te veel werk! had wel 15 jars staan met 3 liter water, 5 15 liter bakken, 3 uitzwem bakken etc etc... en dat voor 500 jongen per worp waarvan 420 er niet overleven...
Ondanks vele maatregelen en grotere bakken.

Dus toch weer terug naar de garnalen. Nu heb ik een winkel kweekstelling voor malawi staan van 3 bakken van 120x35x35 cm. Er zitten 1 bioloog onder en een lege bioloog als overloop bak... maar die zijn niet in gebruik anders zie ik geen garnaal meer zwemmen. 2 bakken zijn gevuld met Akadama en 1 bak draait nu weer in en is gevuld met Ada Amazonia powder... ik moet zeggen de 2 andere gaan snel over op ADA!

Bak 1, akadama bodem, kienhout/spiderwood. Javamos gevuld met Osmose aangelengd met GH+ van Saltyshrimp. zwemmen zo een kleine 2 a 300 Tibee in, gemixt met 1 CR uit mijn andere bak en een paar Skunk backlines en taiwan bee's.
Hopelijk exploderen de Taiwan bee en pinto zich nog wat meer... als de Taiwan en Pinto wat groter zijn, plaats ik in het tussen schot de roosters weer terug en splits ik de groep.

Bak 2, akadama bodem, spiderwood, mega plukken javamos, osmose aangelengd met gh+ van saltyshrimp... Hierin zwemmen zo een 2 a 300 Crystal Red en een paar verdwaalde Black. Alle Red zijn minimaal S (waarvan 1 spotted head moeder) en ben super blij met deze groeiende groep... maar ze hebben nog ruimte zat om verder te exploderen.

Bak 3, is nu nog leeg, staat nu zo een 4 weken in te draaien en daarin zit ada amazonia, osmose aangelengd met gh+ wat spiderwood en flame moss, creeping moss en Saggittaria Subulata. Hierin wil ik Pinto's gaan houden en aan elke kant 1 kleur, rood en zwart gescheiden.

dan heb ik nog 2 losse bakjes met 1 aparte stam tibee, waarin een verdwaald rood garnaaltje zwemt, waarvan ik denk dat het een vuurtje is, maar die mensen waar ik de groep vandaan heb hadden geen vuurtjes.... Dus daar maak ik een foto van om te vragen wat jullie denken!
1 bakje zit nu een mix van 8 CR en 6 Tibee en 1 Pinto garnaal, gekozen van beide groepen... geen enkele uitval en ze doen het super! hopelijk kan ik daar wat nieuwe kleurstellingen uit krijgen en meer wit in de Tibee.

Verder werk ik veel en verzorg de garnalen met veel plezier! Dan heb ik nog mijn ADHD Franse Bull die me veel tijd kost en heb ik nog een verdwaalde Amazone bak in de woonkamer staan die eigenlijk leeg moet voor nog een extra groep garnalen hahaha....

Ik ben echt wel verslaafd aan garnalen en hoop na de winter een heerlijke grote groep te kunnen showen waarin veel speciale rond zullen rennen. :dansendebanaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bindi

Wie ben ik!

Berichtdoor Bindi » 11 sep 2018, 21:29

Zo dat is een heel verhaal, erg leuk om te lezen hoe je met de garnalen bezig bent :vrolijk
Welkom op het forum en veel plezier :vrolijk :five
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Erna E
Moderator
Moderator

Wie ben ik!

Berichtdoor Erna E » 11 sep 2018, 22:35

Van harte welkom op ons forum :blij
Leuk dat je ons weergevonden hebt en de passie van de shrimps weer toegeslagen is .
Is echt moeilijk om van dat GeK virus af te komen :hahah
Ik laat Kirsten niet zitten .
https://www.facebook.com/kirsten.vdploeg.58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tommass

Wie ben ik!

Berichtdoor Tommass » 12 sep 2018, 10:59

hahah Sorry idd voor het hele verhaal!!!
Virus blijft altijd idd! net als Betta's kan in ontzettend genieten van de kleuren en hoe ze zich gedragen.

Ik heb weer wat foto's geschoten maar moet nog even kijken hoe ik ze op de site krijg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Erna E
Moderator
Moderator

Wie ben ik!

Berichtdoor Erna E » 13 sep 2018, 16:33

Tommass schreef:Source of the post

Ik heb weer wat foto's geschoten maar moet nog even kijken hoe ik ze op de site krijg.

viewtopic.php?f=12&t=2342
Ik laat Kirsten niet zitten .
https://www.facebook.com/kirsten.vdploeg.58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alex1

Wie ben ik!

Berichtdoor alex1 » 14 sep 2018, 18:10

Welkom hier !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marjon

Wie ben ik!

Berichtdoor Marjon » 14 sep 2018, 18:29

Ik zou wel een keer willen komen kijken of wat foto’s zien, wa een spirit!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kirsten
Moderator
Moderator

Wie ben ik!

Berichtdoor Kirsten » 14 sep 2018, 23:10

Hallo Tom.

Welkom op dit gezellige en leerzame forum en veel plezier hier. :blij
Met een groet en een glimlach,
Kirsten

Link naar de database: http://www.garnalenenkreeftendatabase.nl/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monique
Moderator
Moderator

Wie ben ik!

Berichtdoor Monique » 16 sep 2018, 23:14

Welkom en veel plezier hier!
Leuk dat je ook Betta's (hebt ge) kweekt. Ik ben nu ook bezig Betta's te kweken wat inderdaad erg leuk is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jackal_ut

Wie ben ik!

Berichtdoor jackal_ut » 22 sep 2018, 22:38

welkom op dit gezellige forum :dansendebanaan
Afbeeldingbanner by harry boersma, on Flickr

Link:
BBcode: