Tylomelania en lavastenen?

Plaats hier je topics voor vragen en foto's van krabben, krabbenkreeften (Aegla), heremietkreeften en slakken die op land en/of in zoetwater leven. Ook berichten over kikkers zijn welkom!
Matts

Berichtdoor Matts » 10 jul 2018, 19:43

Ik wil een van mijn oude aquariums (aqua 60) opstarten om de tylo's en de dwergkreeftjes wat meer ruimte te geven. Daar ik nog behoorlijk wat lavastenen heb liggen vroeg ik mij af of deze geschikt zouden zijn?

Lavastenen zijn erg poreusen en al die randjes kunnen natuurlijk best scherp zijn...
Zou dit een probleem geven met de slakken hun voet en slurfje?
Groetjes, Matthias

Mijn bakje: Matt's Aqua 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bindi

Berichtdoor Bindi » 11 jul 2018, 07:04

Naar mijn idee, moet dit gewoon kunnen, ze hebben een slijmlaag, waar ze zich mee voort bewegen, ken geen enkele slak die dit niet heeft, heb eens een filmpje gezien, waar een slak over een scheer mes kroop en alles was nog heel aan de slak.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lena

Berichtdoor Lena » 11 jul 2018, 10:20

Bindi schreef:Source of the post Naar mijn idee, moet dit gewoon kunnen, ze hebben een slijmlaag, waar ze zich mee voort bewegen, ken geen enkele slak die dit niet heeft, heb eens een filmpje gezien, waar een slak over een scheer mes kroop en alles was nog heel aan de slak

iiiiiiiiiiiiiiii......wat een eng verhaal !!!! :geschrokken :schrik :geschrokken

Heb jij de Tylo`s en de dwergkreeftjes samen zitten Matts? Laten ze ze dan een beetje met rust? (De kreeftjes de slakken dan hè?)
groet Lena :vrolijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Andere lagere dieren en kikkers in het zoetwateraquarium, paludarium of terrarium”