Memoires Willem Hartman

Lees dit voor je lid word. Hier staan de regels van het forum, en worden mededelingen geplaatst .
SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Memoires Willem Hartman

Bericht door SchorpioenW » 27 jun 2016, 15:25

Willem Hartman is 1 van de pioniers in onze hobby en medeoprichter van dit forum.
Willem Hartman schreef: Heel kort dan.
Ik kreeg foto's te zien van Amano, toen nog niet zo bekend zoals nu en zag garnalen.
Zijn e-mail stond op de foto, en ik had hem een bericht gestuurd.

Toen kreeg ik te horen dat er ook andere garnalen voor zoetwater waren, het bijtje {de wetenschappelijke namen weet ik niet meer, die zijn in der tijd veranderd}
Ik had via Duitsland al de dwergkreeft hierheen gehaald, en kwam met Charles Buddendorf in contact, en heb ook weer via Duitsland het bijtje naar Nederland gehaald.
Waarom via Duitsland? Nederland doet moeilijk om dieren uit het buitenland te halen, via Duitsland geen probleem.

Echt iedereen verklaarde me voor gek, wie gaat er nu garnalen houden. Op de vereniging en in de winkels werd ik uitgelachen.
Later stonden ze in de rij om wat te kunnen kopen.

Ik maakte een website, en dat werd ontdekt door Dierenartsen in opleiding.
Mijn website werd zo bekend, op laatst kreeg ik 50 e-mails per dag.

Dus een forum gemaakt, die ook als maar bekender werd. Het forum van Charles ging toen allen over de Serata {oude naam} en is later samen gevoegd bij mijn forum die ook de kreeften behandelde.
In die tijd ging alles nog per telefoon en gebruik van een server was vrij duur. Weinig verkeer voor veel geld.
Toen stuurde de provider me een rekening van 1200 gulden voor 1 maand. Aangezien ik altijd alles uit eigen portemonnee betaalde was het snel over.

Later kwam de kabel voor internet, en ben weer een forum begonnen, die draaide ook als een tierelier. Toen kreeg ik een tia en heb het forum weggegeven aan iemand die ik dacht te kunnen vertrouwen.
Hij mocht er geen commerciële site van maken. Binnen en half jaar was het een onderdeel van een webwinkel die hij was gestart.

Ik was weer opgeknapt, en kon mijn hobby nog behouden, maar was natuurlijk boos wat er met het andere forum gebeurd was.
Het kweken was ik wel mee door gegaan en kon gelukkig weer volledig aan het werk.

Uit wraak wilde ik weer een forum opzetten, mijn naam was inmiddels goed bekend in het garnalen wereldje.

Ik was er al mee bezig, en toen kwamen Josè Kienjet en Ralph Töning garnalen bij mij kopen en ik vertelde van mijn plannen.
Zij wilden ook een forum opzetten, dat kwam mooi uit. Samen werken is altijd beter dan elkaar bestrijden.
De eerste jaren alles zelf betaald, later zijn José en Ralph op beurzen gaan staan en konden de kosten daaruit betaald worden.

Zo is dit forum ontstaan, heb hem opgebouwd en kreeg andere gezondheid problemen. Gelukkig waren José, Ralph en een goud team van moderators er om het forum door te zetten.

Inmiddels is Willem de beheerder, en daar ben ik zeer blij mee.
Van mijn 50 jaar dat ik aquariums hou, heb ik 20 jaar geweid aan garnalen en kreeften, en dat is wel genoeg.
Heb ook geen heimwee, maar ben er nog trots op dat het forum nog bestaat en zo goed beheerd wordt

Zelf ben ik invalide verklaard en heb alle aquaria en spullen verkocht en ben doorgegaan met zeewater wat me goed bevalt.

Dat was het wel in het kort.
Inmiddels zijn veel Nederlandstalige fora gestopt door teruglopende belangstelling. Sinds twee jaar is er steeds meer activiteit op Facebook. Op Facebook zijn nu verschillende groepen actief, naast de facebookgroep van ons forum.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kirsten
Moderator
Moderator

Memoires Willem Hartman

Bericht door Kirsten » 28 jun 2016, 22:02

Leuk om eens het echte verhaal van Willem H. zelf te lezen. :blij
Ik zelf kende het al maar er zijn zat leden die het niet kennen en niet weten dat Gek het kindje van Willem is.
Met een groet en een glimlach,
Kirsten

Link naar de database: http://www.garnalenenkreeftendatabase.nl/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem

Memoires Willem Hartman

Bericht door Willem » 29 jun 2016, 18:58

Kirsten schreef:Leuk om eens het echte verhaal van Willem H. zelf te lezen. :blij
Ik zelf kende het al maar er zijn zat leden die het niet kennen en niet weten dat GeK het kindje van Willem is.
5t.gif
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Forum regels en mededelingen”