Bijvoeren caridina dennerli

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwatergarnalen.

Moderator: Danny van Eldik

Jesz

Bericht door Jesz » 10 nov 2017, 12:06

Sinds een week heb ik een groep caridina dennerli. Ik ben vooral benieuwd naar tips over het voeren. Ik weet dat dat minimaal moet zijn, ze eten voornamelijk van de bacteriën die op rotsen zitten. Maar ik was natuurlijk ongeduldig en heb deze bak niet eerst een paar maanden laten staan. Hij is wel,goed ingedraaid met een gebruikt filter. ik denk dat ik wel wat moet bijvoeren de komende tijd, maar ik wil niet teveel voeren of iets verkeerds. Iemand tips?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 10 nov 2017, 12:23

je kunt ze wat stof voer geven ?
Naar wat ik heb gelezen, Bijven ze vaak op 1 plek zitten en dan is stof voer wel een must, om wat algen op stenen te krijgen kun je ook een steen of stenen, in een bakje water op je venster bank zetten, dan groeit er snel alg op de stenen.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 10 nov 2017, 12:38

Kun je misschien een fotootje posten van je aquarium.
Hoelang draait de bak nu?
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 10 nov 2017, 13:06

Hij draait bijna 2 weken, maar ik heb een sponsfilter uit een draaiende bak erbij gezet. Ook een deel van het hout kwam uit een draaiende bak. Je zag wel dat ze daar liever zaten. Tot nu toe voer ik een heel klein beetje stofvoer om de 2 dagen, een snuifje zeg maar. Ik wil zeker niet overvoeren en het water vuil maken, maar omdat de meeste rotsen vrij nieuw zijn, ben ik,ook weer bang dat ze verhongeren in de tijd dat de bacterielaag groeit. Die steen in een bakje water op op vensterbank vind ik wel een goeie. Dat kan denk ik niet misgaan. gebruik je dan je aquariumwater? Lastig alleen dat ze inderdaad niet veel rondsjouwen en zelf naar zon steen op zoek gaan denk ik.
Voorlopig lijken ze het goed te doen, dat wil ik heel graag zo houden, ze zijn echt zo mooi en leuk om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 10 nov 2017, 13:55

Heel mooi garnaaltje :vrolijk
Wat ik ooit had gelezen, zou het wel werken, als je een steen in je venster bank legt, ik zou denk ik gewoon aquarium water gebruiken, en dan doe je steeds een andere steen, tot het klaar is. Je stenen zien er nog erg schoon uit nu.
Hoeveel je moet geven aan stof voer, daar heb ik geen idee van, kun je het nog zien liggen na een paar uur ?Als dit zo is, dan hoef je ook niet bij te geven.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Bericht door Erna E » 10 nov 2017, 13:56

Jesz schreef:QR_BBPOST Sinds een week heb ik een groep caridina dennerli. Ik ben vooral benieuwd naar tips over het voeren. Ik weet dat dat minimaal moet zijn, ze eten voornamelijk van de bacteriën die op rotsen zitten. Maar ik was natuurlijk ongeduldig en heb deze bak niet eerst een paar maanden laten staan. Hij is wel,goed ingedraaid met een gebruikt filter. ik denk dat ik wel wat moet bijvoeren de komende tijd, maar ik wil niet teveel voeren of iets verkeerds. Iemand tips?
Alleen met een ingedraait filter ?
Dus nieuwe bodem en geheel nieuw water ? :schrik
Vivarium 2 en 3 november 2019 | Autotron Rosmalen.
Het GEK forum kijkt er naar uit om u daar te ontmoeten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 10 nov 2017, 14:09

Absoluut geen stofvoer geven, dat gaat zeker mis in verband met de korte indraaitijd.
Vanavond zal ik verdere info geven
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 10 nov 2017, 14:44

Vast bedankt! Ik vraag me ook af of ik een tijdje extra vaak zou moeten verversen. Of dat ik alles beter met rust laat om ze niet teveel te stressen. Voorlopig gaat het goed, er zaten veel kleintjes bij de groep en die krabbelen ook goed door.

Het was niet ideaal, een paar maanden extra was echt beter geweest, geduld is een schone zaak etc. :hihi . ik wilde ze al,jaren en kon een mooi groepje kopen. Tja, gevalletje ik kon me niet beheersen, :blozen , maar het komt vast wel,goed met ze. Een tijd extra opletten , ik ben blij met alle tips

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

David l
Moderator
Moderator

Bericht door David l » 10 nov 2017, 14:55

Mooie ruime opzet! vind het een fabeltje dat ze maar op 1 plekje blijven zitten, ze gaan bij mij zeker wel de bak rond.
Op dit moment moet je heel spaarzaam zijn met elke vorm van voer. Ben benieuwd (oprecht) naar de reactie van Jackal! :blozen

mocht het al wat verder zijn qua bacterien etc kan je op een gegeven moment ook groente voeren (wel spaarzaam, maar er zijn experts in het houden van deze soort die dat met suc6 doen). Heb je je temp goed? en de hardheid en geleidbaarheid?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

David l
Moderator
Moderator

Bericht door David l » 10 nov 2017, 15:01

O en heb je sula slakken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 10 nov 2017, 15:27

. Iemand tips?[/quote]

mijn tip = goed blijven METEN
dan kan je straks WETEN of jou water de piekjes al gehad hebben :tapup

werk jij met sulawesi middeltjes of puur kraanwater ,het kan dan wezen dat er straks {zie 2 week indraai} een rare teleurstelling KAN gaan gebeuren

wat ikke vaak zie en dat is puur mijn zien op foto , en geef mijn reageer , dat staartje van sulawesi bevalt mij niet , mochten ze vaker zo zitten ,zitten vaak de waarde,s al verkeerd

nu weet ikke dat deze garnalen poetsers zijn ,maar niet in deze houding :schrik

die mooie aanslag op ruitjes vind ik vaak een goed iets , maar die bodem is stukken belangrijker op indraai ,,,,, mits je alleen op kraanwater draait zonder toevoegingen op bacterieen of zoutjes .

en zie op foto wat misschien beter kan {hoeft niet mag :hihi } die thermostaat hoort eigenlijk met knopje boven water ,bij eventuelle kabelbreuk krijg je lichtgevende garnalen :is goed :is goed
deze snoertjes met stekkertje zijn niet bedoeld om onder water te zetten , net het rubberen einddopje waar snoertje is bevestigd onder water houden , werkt veel mooier .

sommige snoertjes kunnen poreus worden zoals op foto getoond word { puur mijn ervaringen van vroegere tijden } :is goed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 10 nov 2017, 16:57

jurn schreef:QR_BBPOST . Iemand tips?

mijn tip = goed blijven METEN
dan kan je straks WETEN of jou water de piekjes al gehad hebben :tapup

werk jij met sulawesi middeltjes of puur kraanwater ,het kan dan wezen dat er straks {zie 2 week indraai} een rare teleurstelling KAN gaan gebeuren

wat ikke vaak zie en dat is puur mijn zien op foto , en geef mijn reageer , dat staartje van sulawesi bevalt mij niet , mochten ze vaker zo zitten ,zitten vaak de waarde,s al verkeerd

nu weet ikke dat deze garnalen poetsers zijn ,maar niet in deze houding :schrik

die mooie aanslag op ruitjes vind ik vaak een goed iets , maar die bodem is stukken belangrijker op indraai ,,,,, mits je alleen op kraanwater draait zonder toevoegingen op bacterieen of zoutjes .

en zie op foto wat misschien beter kan {hoeft niet mag :hihi } die thermostaat hoort eigenlijk met knopje boven water ,bij eventuelle kabelbreuk krijg je lichtgevende garnalen :is goed :is goed
deze snoertjes met stekkertje zijn niet bedoeld om onder water te zetten , net het rubberen einddopje waar snoertje is bevestigd boven water houden , werkt veel mooier .

sommige snoertjes kunnen poreus worden zoals op foto getoond word { puur mijn ervaringen van vroegere tijden } :is goed[/quote]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 10 nov 2017, 19:29

@Jurn
Wat jij zegt over die houding viel mij ook gelijk op, dit is op zich geen vreemd gedrag voor kardinaal garnalen, dit heb ik al vaker gezien
Dat zou dus niks bijzonders kunnen zijn.

@Jesz
Waar zal ik beginnen.......?!
Helaas heb je de verkeerde keus gemaakt om kardinaal garnalen te gaan houden in een bak die nog maar 2 weken is ingedraaid, ik begrijp je ongeduld :blij maar je had beter even kunnen wachten, ikzelf prefereer een 3 maanden indraaien voor kardinaal garnalen.
Met het overzetten van je filter is je bak namelijk nog niet ingedraaid, nee, verre van dat.
De grootste bacteriecultuur zit namelijk in de bodem, en buiten het indraaien om zitten de voedingstoffen voor kardinaal garnalen met name in algen.
Maar nu, nu moeten we er het beste van proberen te maken.
Mijn advies zou zijn:
- Houd de bak op 26 tot max 28 graden.
- Ga geen water verwisselen, dat helpt misschien wel tegen een nitriet piek maar zorgt er gelijk voor dat je bak er nog langer over doet dat die ingedraaid is.
- Voer 1x per week stofvoer en wel zoveel als op een tandenstoker blijft liggen als je deze door het potje haalt, dit doe je tot je groep vertwintigvoudigd is, daarna zul je ze ook meer zien en komen ze ook op het voer af en kan je wat regelmatiger
voeren. (zelf goede ervaring met biomax 1 poeder en dennerle crusta baby)(en eventueel white pellet 1x per week paar korrels)
- Meet regelmatig de nitrietwaarde, hier zit ook je grootste probleem, daar kom je waarschijnlijk niet onder uit want die nitrietpiek ga je krijgen.
De vraag is alleen hoe gaan je kardinalen dat vinden, en of ze dat overleven.
- Maximaal 10% water per week wisselen (onderhoud)
- De bodem onaangeroerd laten en nooit in wroeten of met een stofzuiger omwoelen.
- Onder de stenen gaat zich op een gegeven moment garnalen uitwerpselen ophopen, dit kun je weghalen doormiddel van een slang vullen met water en deze richting stenen leeg laten lopen en vervolgens met dezelfde slang weer afzuigen wat
er onder de stenen vandaan komt.
- Eerste weken cq. maanden niet het interieur van je aquarium aanpassen i.v.m. schuwheid garnalen, gaat wel als e groep groter is.
- Sneller een grotere groep krijgen doe je door alle stenen uit je bak te halen en te beginnen met een stapel van 3 stenen ofzo en elke maand een steen bijzetten.
De garnalen blijven dan namelijk bij elkaar op de stenen en anders zijn ze verspreid door de bak en duurt paring langer ( heb ik zelf ondervonden door 2 groepen gelijktijdig te starten op 2 manieren)

ik hoop met recht dat het goed gaat komen, en blijf je zeker volgen.
Heb je vragen neem contact met mij op via dit topic of pb.

Succes :thumbsup
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

Bericht door Shrimpmaster » 10 nov 2017, 20:02

Als ze over 2 weken nog leven dan komt het wel goed. Tot die tijd zou ik gewoon niet voeren. Er zou genoeg voedsel te vinden moeten zijn op het hout, mos en bladeren. Ik twijfel wel met die bladeren. Ik zou alles proberen om een nitrietpiek te voorkomen. De kans is niet heel groot, aangezien het materiaal uit een ingedraaide bak maar toch. Niet voeren en het meeste blad eruit zou mijn aanpak zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 11 nov 2017, 10:23

Dank voor jullie tips! Ja, ik weet dat een paar maandjes rijpen een stuk beter was geweest. Het verstand en geduld schakelden echt even uit, ze zijn ook zo mooi. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ik de enige ben die dat ooit is overkomen. benieuwd hoeveel mensen bij het vivarium weglopen volgende week met een spontane aankoop, :blij maar dit even terzijde.

Ik denk dat in principe mijn kraanwater wel geschikt is voor ze. Ik zie regelmatig vervellinkjes en ik zag vanmorgen de derde met eitjes zitten. Ook blijven alle pootjes continu bewegen, een teken dat ze tevreden zijn is me verteld.
Er zullen vast nog meer vragen komen, na een paar jaar neocaridinas, is dit echt iets heel anders. Hier de eerste: stel dat ik over een week ofzo tekenen van stress zie bij ze. Dan zou dat nitriet kunnen zijn. Moet ik dan echt geen flinke water verversing doen? Of in dat geval wel en zo ja, hoeveel ongeveer? Vast bedankt weer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 11 nov 2017, 11:16

Naar mijn weten krijg je nitriet er niet uit met water verversen, je krijgt daar na ook een hoge nitraat piek en die kun je wel verlagen met verversen.
Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan, ik heb hetzelfde als jij gedaan, en het was niet de bedoeling, maar 1 CB die in het mos verscholen zat, kwam in deze bak terecht, heeft alles overleeft en geen nitriet gemeten, wel nitraat.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

Bericht door Shrimpmaster » 11 nov 2017, 11:24

Bindi schreef:QR_BBPOST Naar mijn weten krijg je nitriet er niet uit met water verversen, je krijgt daar na ook een hoge nitraat piek en die kun je wel verlagen met verversen.
Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan, ik heb hetzelfde als jij gedaan, en het was niet de bedoeling, maar 1 CB die in het mos verscholen zat, kwam in deze bak terecht, heeft alles overleeft en geen nitriet gemeten, wel nitraat.
Helemaal waar. Weet dit uit ervaring (mijn eerste bakje jaren terug) paniek paniek :hihi . Zelfs 90% waterwissel had geen effect. Het is gelukkig simpel te voorkomen, dus het is me daarna nooit meer gebeurd.

Gelukkig weten steeds meer mensen dit, maar het is altijd goed om dit te blijven herhalen.

Jesz, nog een andere tip. Bij dit soort garnalen moet je echt heel voorzichtig zijn met een waterwissel. Beter een klein bakje/glas eruit en een nieuwe erin elke week, dan meteen een halve emmer elke maand. Ik ken geen andere garnaal die hier zo gevoelig voor is.

Maar los van dit alles, het zijn echt geweldig leuke beestjes om naar te kijken! Die witte pootjes alleen al die nooit stilstaan, prachtig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 11 nov 2017, 17:03

Weer wat geleerd, ik dacht echt dat nitriet ook te verhelpen was met verversen. Alles met mate bij dit beestje, dat is wel duidelijk. Ben heel blij met jullie tips, en verder moet ik ook gewoon ervaring met ze gaan opdoen. Ze zijn inderdaad ontzettend leuk om naar te kijken. Continu actief met poetsen en plukken. Ik heb ze nog niet zien zwemmen, maar ze bewegen zich toch wel langzaamaan door de bak heen. Ik hoop zo dat deze nestjes uitkomen, die hele kleintjes zijn ook te grappig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 11 nov 2017, 17:09

Klopt dat je ze niet ziet zwemmen, de kardinaal zwemt eigenlijk niet
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 15 nov 2017, 12:17

Hoe gaat het nu?
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 15 nov 2017, 14:43

Goed gelukkig. :blij ik ben er misschien nog niet, maar geen lijkjes gevonden, wel regelmatig vervellinkjes. En de beestjes zijn actief aan het plukken overal.
Dank voor je tips
Trouwens, die tandenstoker hoeveelheid: ruwweg per hoeveel garnalen zou je dat geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

David l
Moderator
Moderator

Bericht door David l » 15 nov 2017, 15:02

jackal_ut schreef:QR_BBPOST @Jurn
Wat jij zegt over die houding viel mij ook gelijk op, dit is op zich geen vreemd gedrag voor kardinaal garnalen, dit heb ik al vaker gezien
Dat zou dus niks bijzonders kunnen zijn.

@Jesz
Waar zal ik beginnen.......?!
Helaas heb je de verkeerde keus gemaakt om kardinaal garnalen te gaan houden in een bak die nog maar 2 weken is ingedraaid, ik begrijp je ongeduld :blij maar je had beter even kunnen wachten, ikzelf prefereer een 3 maanden indraaien voor kardinaal garnalen.
Met het overzetten van je filter is je bak namelijk nog niet ingedraaid, nee, verre van dat.
De grootste bacteriecultuur zit namelijk in de bodem, en buiten het indraaien om zitten de voedingstoffen voor kardinaal garnalen met name in algen.
Maar nu, nu moeten we er het beste van proberen te maken.
Mijn advies zou zijn:
- Houd de bak op 26 tot max 28 graden.
- Ga geen water verwisselen, dat helpt misschien wel tegen een nitriet piek maar zorgt er gelijk voor dat je bak er nog langer over doet dat die ingedraaid is.
- Voer 1x per week stofvoer en wel zoveel als op een tandenstoker blijft liggen als je deze door het potje haalt, dit doe je tot je groep vertwintigvoudigd is, daarna zul je ze ook meer zien en komen ze ook op het voer af en kan je wat regelmatiger
voeren. (zelf goede ervaring met biomax 1 poeder en dennerle crusta baby)(en eventueel white pellet 1x per week paar korrels)
- Meet regelmatig de nitrietwaarde, hier zit ook je grootste probleem, daar kom je waarschijnlijk niet onder uit want die nitrietpiek ga je krijgen.
De vraag is alleen hoe gaan je kardinalen dat vinden, en of ze dat overleven.
- Maximaal 10% water per week wisselen (onderhoud)
- De bodem onaangeroerd laten en nooit in wroeten of met een stofzuiger omwoelen.
- Onder de stenen gaat zich op een gegeven moment garnalen uitwerpselen ophopen, dit kun je weghalen doormiddel van een slang vullen met water en deze richting stenen leeg laten lopen en vervolgens met dezelfde slang weer afzuigen wat
er onder de stenen vandaan komt.
- Eerste weken cq. maanden niet het interieur van je aquarium aanpassen i.v.m. schuwheid garnalen, gaat wel als e groep groter is.
- Sneller een grotere groep krijgen doe je door alle stenen uit je bak te halen en te beginnen met een stapel van 3 stenen ofzo en elke maand een steen bijzetten.
De garnalen blijven dan namelijk bij elkaar op de stenen en anders zijn ze verspreid door de bak en duurt paring langer ( heb ik zelf ondervonden door 2 groepen gelijktijdig te starten op 2 manieren)

ik hoop met recht dat het goed gaat komen, en blijf je zeker volgen.
Heb je vragen neem contact met mij op via dit topic of pb.

Succes :thumbsup
Top tips Jackal!! Hoe gaat het eigenlijk met jou kardinalen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 15 nov 2017, 18:39

Niet zo goed, ik heb ze namelijk nog niet.
1 jaar geleden ofzo mijn laatste complete kweek verkocht.
Maar ben alweer een bak gestart voor die garnalen
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 19 nov 2017, 19:25

Geen bericht goed bericht zullen we dan maar zeggen
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

Bericht door Shrimpmaster » 19 nov 2017, 19:43

jackal_ut schreef:QR_BBPOST Geen bericht goed bericht zullen we dan maar zeggen
"Of geen bericht, geen garnalen meer" dat zie je helaas ook nog wel eens... :grote pech

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 19 nov 2017, 19:49

Laten we van het positieve uitgaan @Shrimpmaster
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 20 nov 2017, 08:55

Ik had je vraag eerder al beantwoord, :hihi maar het gaat ook nu nog steeds goed gelukkig. Ze laten zich ook steeds meer zien, nu ze wat groter en brutaler worden. Ik heb op vivarium wat algenvoer en spirulina voor ze gekocht. Daar zou ik deze week wel wat van kunnen voeren toch? Ik moet nog steeds wennen aan zo weinig / niks voeren, maar ik ben neocaridinas gewend. Die springen de bak uit bij voertijd.
De eerste garnalen met eitjes zag ik geloof ik 4 november. Nog even nagelbijten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 20 nov 2017, 11:43

Sorry @jesz helemaal je bericht gemist.
Top dat het goed gaat, en je kan naar mijn idee beter te weinig dan te veel voeren.
Ik denk dat spirulina niet veel kwaad kan.
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 02 dec 2017, 16:02

Nog steeds in orde hier?
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 03 dec 2017, 13:32

Ja helemaal, gisteren heb ik het eerste jonkie gespot. Superklein, moest er echt even het loepje bijpakken. Maar hij zat druk te plukken. De hele groep gaat gelukkig nog steeds prima, dank voor je goeie advies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 03 dec 2017, 13:37

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 03 dec 2017, 16:44

:thumbsup :perfect :dansendebanaan
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 05 dec 2017, 10:19

Ja, dat was een dansje waard! Ze zijn tevreden met wat ik doe denk ik dan maar, anders zouden ze zich ws. niet voortplanten. Zo leuk ook om weer eens een heel nieuw garnaaltje te hebben. Totaal anders dan mijn neocaridinas, ik ben heel benieuwd hoe de groep verder gaat groeien en zich gedragen. Ze zijn ook nog een bedreigde diersoort, dat maakt het voor mij nog weer wat bijzonderder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 05 dec 2017, 11:39

Hartstikke leuk voor je dat het goed gaat en wat een ukje, het is dat je zegt dat daar een baby zit, zou hem anders niet eens gezien hebben :vrolijk
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 06 dec 2017, 09:00

Ik heb er nog eentje gezien, maar alleen omdat die op de zijruit zat. Zo klein, ik kon ook met geen mogelijkheid scherpstellen. Wie weet hoeveel er al zitten die ik nog niet heb gezien. Ik ben benieuwd hoe snel ze groeien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

David l
Moderator
Moderator

Bericht door David l » 06 dec 2017, 09:53

:dansendebanaan :dansendebanaan :dansendebanaan super tof Jesz dat je jonkies hebt!!
Wat heb je qua waterwaarden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nadine

Bericht door Nadine » 06 dec 2017, 22:11

Wat leuk dat het zo goed gaat! Het zijn prachtige garnalen :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 07 dec 2017, 09:45

Prachtig en ook nog zo’n leuk gedrag. Ik kan uren kijken naar dat gepoets. :blij Ik hoop dat de groep snel groeit, want ze laten zich steeds meer zien. Ze zitten op ph ongeveer 8 en ongeveer 26 graden. Verder meet ik eigenlijk nooit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 11 jan 2018, 16:51

Jesz schreef:QR_BBPOST Ik hoop dat de groep snel groeit, want ze laten zich steeds meer zien. Ze zitten op ph ongeveer 8 en ongeveer 26 graden. Verder meet ik eigenlijk nooit.
Hoe gaat het met de groep?
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 18 jan 2018, 21:53

ja ik ben ook zeer benieuwd, we hebben een tijdje niks gehoord.
heb je een update
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 26 jan 2018, 09:36

Beetje druk geweest inderdaad, maar alles gaat goed hoor. Ik heb er tylomelanias bijgezet. Die heb ik altijd geweldig gevonden en de garnalen zijn het geloof ik met me eens. Ze zitten heel vaak op de schelp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 26 jan 2018, 11:41

Jesz. daar willen we foto,s van zien hoor :hihi
Zijn leuk he die slakken :thumbsup
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 26 jan 2018, 15:09

Fijn dat het goed gaat, maar foto's zijn inderdaad zeer gewenst. :hihi
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Bericht door jackal_ut » 26 jan 2018, 20:54

top :perfect
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 24 feb 2018, 09:33

Mijn nieuwste aanwinsten, bij de nieuwjaarsbeurs gekocht. Je ziet heel duidelijk hoeveel ze al zijn gegroeid.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jesz

Bericht door Jesz » 24 feb 2018, 09:36

De garnalen gaan volgens mij nog steeds prima. Het is nog steeds wennen na jaren neocaridinas, maar ik zie meer en meer jonkies, van verschillende grootte, dus daar hou ik me maar aan vast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 24 feb 2018, 12:10

Wat zijn deze slakken toch leuk he :thumbsup
Zo te lezen gaat het toch hartstikke goed nu. een eventuele piek is al voor bij en al die baby,s is een goed teken, heb je al wat meer mos op de stenen zitten ?
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen (algemene vragen en foto's)”