Vreemde kostgangers in je bak

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwatergarnalen.

Moderator: Danny van Eldik

Bindi

Vreemde kostgangers in je bak

Bericht door Bindi » 02 dec 2018, 08:15

ik zag tot mijn verbazing een blauwe oe tijger tussen mijn rode tijgers, dat beestje moet er al een tijdje inzitten, was half was, nu moeten jullie weten dat de blauwe tijger bak een heel stuk bij de rode tijger bak vandaan zat, hoe komt zo,n beestje nou toch in die rode tijger bak terecht, ik heb niet met een netje in beide bakken gezeten er zijn geen planten over gezet en het is er echt maar 1, dan sta je toch gek te kijken, moet ik zeggen, ik heb ze nog nooit zien kruipen van de ene bak die een etage lager staat naar boven om gezellig tussen de rode tijgers te gaan wonen, dit is dus echt een raadsel :schateren
kan hem niet meer vinden ook, nou ja over een paar weken gaan de blauwe tijgers over in hun nieuwe bak enzal ik hem vast wel vinden, ja het is een mannetje en ik sta dan ook echt niet raar te kijken als ik rode tijgers heb met oe :hihi
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Re: Vreemde kostgangers in je bak

Bericht door jurn » 02 dec 2018, 13:01

kan het wezen dat jij een hoge gradatie of low heb zitten :hihi

ik denk dat jij genen heb zitten die zomaar blaauwe met en zonder oe :eyes geven
of er komen super tigers met rood steertje voor in de groep , dit kan een poosje duren ,als je weinig selecteerd .

dit verschijnsel heb ik ook op groepen ,die ik eerder op gradatie,s hield
zo kreeg ik uit die bekende Vin van monique , sp head,patronen s terwijl de vcadesr en moeders,
mooi op rood met streepjes bestond ,voor mij een :idea :shout
om met deze genen ,weer de vivarium aankoop te kruizen .
siergarnalen van paul ,geven hier hier nu mijn denken op ontdekken van mijn vermoeden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Bericht door Erna E » 02 dec 2018, 13:55

Zo zit er hier ook een vreemde kostganger in de cr bak hier .
Kan echt niet ergens anders vandaan komen dus echt een nakweek van de cr .

Afbeelding
Ik laat Kirsten niet zitten .
https://www.facebook.com/kirsten.vdploeg.58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hornaet
Partner

Bericht door Hornaet » 02 dec 2018, 14:21

In een groep TB die al lang stabiel is en alleen TB geeft, zit er nu ineens een worp met uitsluitend CR,CB en Snowwhite tussen????????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 02 dec 2018, 15:09

mijn houden is daarom op kruizen gegaan
en met dat kruizen enigsind,s beter gegaan op houden van gradatie,s

gaat erna {voorbeeld met garnaal} met deze garie door krijg je vanzelf uit selecteren de yk,k
of de groene hulk te pakken .

wat Horneat nu ziet in zijn bestand ,zijn de genen waaruit ze ooit zijn ontstaan .{ denk ikke dan} .
en om deze niet te laten sterven op houden , is het beter om ze te laten zitten .
ik deed eerder deze fenomeen op terug gang van gradatie,s deze wegvangen .
met gevolg , groep werd minder of stierven uit door ??? genen die gingen missen ,maar das gissen wat ikke doe .

een voorbeeld nog uit een nanachi bestaan , garnalen uit een eigen gekweekt kruiz schema
waar mooie jongen komen , moet je niet op selecteer of groep gaan houden .
de groepen gaan vaak dood ??? waarom ,, mijn denken zit weer bij die genen van voorouders bloed .
mocht een ander houder anders denken , zet het dan fff op het forum
mijn denken op houden ,kan ook anders wezen op graderen/uitvangen van streepje zus kleurtje zo :hihi :hihi { als oe begrijpt wat ikke bedoel tenminste :hihi}

als je start met taiwan bee,s , en je koop deze bij een kweker , haalt ie ze ook uit een bak met streepje zus en kleurt ie zo , komen als gradatie in 1 zakkie ,en is het vaak ??
waarom ze niet willen kweken of breiden zich spaarzaam uit , omdat de genen ontbreken ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 04 dec 2018, 08:18

Het is natuurlijk geen bewijs, dat deze uit de rode tijgers komt, als dit wel zo is, vind ik dat wel grappig, maar het is er maar 1, dus denk dat hij er per ongeluk is ingekomen, mocht het nu weer eens voor komen dan is er geen twijfel mogelijk, dan dat er oe tijger door zit uit een ver verleden.
Dat onze garnalen allerlij genen in zich hebben, dat is wel zeker, er is al zoveel gekruist, dus daar heb je zeker gelijk in Jurn.
Alleen ik hou ze niet allemaal bij elkaar, uit ervaring heb ik mee gemaakt dat de hybride garnalen de grootste groep worden, en heel vervelend gaan doen tegen de oorspronkelijke garnalen. ik heb alle hybride nu bij elkaar in 1 bak en dat gaat prima, vind ze ook wat feller van gedrag en zie ook best wel eens een knok partijtje tussen de mannen, maar omdat ze het zelfde terug vechten is dit snel over, een taiwan bee kan echt niet op tegen een tijger hybride en vlucht dan ook weg, met het gevolg dat hij gepakt word door een groepje hybride en word opgegeten, dit heb ik met eigen ogen gezien. deze garnalen zaten er al vanaf hun geboorte in.
Kan heel goed dat iemnad anders oa jij, wel goede resultaten hebt, maar bij mij werkt dit echt niet, zou het graag willen, lijkt mij best leuk al die verschillende kleurtjes in de bak. maar in de jaren dat ik deze hoby heb, heb ik nog nooit leuke resultaten er van gezien, altijd werd 1 groep de grootste en vermoorden de garnalen die er nog in zaten van de andere groep.
ik hoop dat jij over een jaar met het tegendeel komt, dat het puur toeval is wat ik zie in deze groepen. en ons dan kan vertellen hoe jij voorkomt dat dit soort dingen gebeuren, verkoop je een te veel aan hybride ? dan begrijp ik dat je er minder problemen mee zou kunnen hebben.
Staat er misschien een beetje cru, hoe ik dit op geschreven heb, maar is niet de bedoeling, vind dit een mooie discusie, en we leren er weer van.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 04 dec 2018, 09:13

het gebeuren in de garnaal met kruizen en graderen op patroon ,gradatie , = hier al verleden tijd . mijn denken is uit dat kruizen .
de mooiere garnaaltje kruipt, en heb je die op volle groep dan zitten ,moeten de mooiste eruit , moeten de vraatzuchtige nawas gevangen worden , of de aquarium moet vol planten en mosjes zitten .
ikke wil niet de dokter zijn met mijn houden en zien ,wat hier gebeurt .
maar denk en weet haast wel zeker ,dat gemixte taiwan bee of pinto groepen beter wassende geeft , als puur op red of black te blijven zitten , en is het kruizen daarna juist andersom
deze nawas heb weer andere GEK ke genen in tijger patroon ,en gaan elkander vreten ,en heb je die vreters uit het groepje vandaan , kan je een mooie groep op ontstaan beleven .

zo heb ik nu weer in de zwarte pinto bak met strepen weer kleintjes gespot met rood kopje en witte lijf .
zal dat komen omdat ik al een keer heb gekruizd met deze diertjes , en nu de plezier er mee beleef , ik zal dit op het forum zetten , bij wolkje ,om deze topic van Danny ,beetje schoon te houden van deze mooie discussie op vreemde kostgangers in je/de bak

cru beschreven bestaat hier niet ,tis maar net hoe mensen lezen , en weten met wie je schrijft , ikke kan het weten , want ik ben vaak niet goed wijs in tikken en schrijven ,maar dat doe ik vaak bewust , om het leren een bewijs te geven , die ik eerder ook heb gekent in het houden van een garnalenleven, en dat is niet zo lang :blozen :hihi :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 04 dec 2018, 10:35

Uhhh Jurn het is mijn topic en niet van Danny :hihi
Dat moest ik gewoon even he :schateren :schateren
Ik schreef er bij dat het goed bedoeld is, omdat het inderdaad wel eens verkeerd gelezen kan worden, en dat is beslist niet de bedoeling.
Ik hou van leuke gesprekken over de hobby en ga een discussie ook niet uit de weg, en ook heb ik wel eens ongelijk, en vraag daarom aan jou om ons over
een jaar eens te vertellen hoe dit allemaal is verlopen. Ik zelf zou het maar wat leuk vinden om verchillende kleurtjes in de bak te hebben namelijk, maar ik durf het even niet aan op mijn bestaande groepen. Vandaar de 60 bak, daar loopt van alles in rond, en daar heb ik ook de blauwe met witte streepjes in lopen, ouders zijn mij wel bekend, heb ze zelf gekruist.
Wat leuk dat je zo,n bijzondere garnalen hebt lopen Jurn, ik zou ze best op filmpje willen zien, lijkt mij erg mooi zo,n kleurtje :vrolijk :five
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 04 dec 2018, 11:51

ochhhhhhhhhh ik keek verkeerd op bovenste start van schrijven
en zag daar danny staan .
zal de nieuwe opzet wezen ,heb ut niet express gedaan :shit :shit :shit

ik zal eerdaags even weer een impressie maken van mijn houden
en zet um op wolk en volk .
moet daar eerst eventjes de rommel opruimen van vivarium gedoe
en struikel vaak over een emmer waar ikke niks meer doe :knipoog

ik ververs nu fff anders ,als wat ikke eerder deed , dit op advies van een kweker ,ja dat is wat ikke nu doe . :blozen

verbeteren kunnen we denk ikke wel allemaal die met ??? zitten
en laat het weten ...............maar dat mot ik zelf eerst weer ondervinden .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RGK

Bericht door RGK » 06 dec 2018, 23:11

Wat heb je precies veranderd aan je waterwissels Jurn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 07 dec 2018, 06:53

Ik doe nu het zelfde als jurn. op zijn aan raden, ga het niet vertellen dat mag Jurn zelf doen :hihi
Had wel direct een vlieg bak bij mijn gele kingkong :schateren
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 07 dec 2018, 09:28

ikke even met mijn houden , proberen = een beter woord om aan te raden
in mijn houden raad ik niemand iets aan ,het is aan de houder zelf om mijn weten te weten te komen .
als ik her en der het lezen zie , is het beter om niets meer te melden ,hoe ik het doe
ik als houder ,kan niet zien , wat er in aquaria,s gebeurt bij anderen ,
wat ik hoor en probeer uit te legen , = aan te raden woord ,proberen .beter

als men mijn horen, dan gaat proberen , is er toch iets wat dan piept tussen de oren , anders probeer je dat niet .

wat ik nogmaals probeer uit te leggen , ik probeer dit op groepjes bij bakjes waar het minder loopt , niet op bakjes waar het super gaat , deze laat ik ongestoort verder loipen zoals het wisselen na 2 weken gaat ,of langer.

dit bericht op , aan te raden, zie ik liever niet , ikke ben geen wereldwonder of dokter .
ikke ben jurn met hobby garnalen :is goed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 07 dec 2018, 22:11

Snap ik hoor jurn :vrolijk :five
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 07 dec 2018, 23:01

Bindi schreef:
07 dec 2018, 22:11
Snap ik hoor jurn :vrolijk :five
:thumbsup :box . weet ikke wel . :is goed

ik probeer , hij probeert , zei probeert , ze proberen
en met proberen , kan het fun geren .

bij de woorden ,aan te raden . meld ik meestal bij lekker gegeten hebben
bij MC Dona,d raad ik niemand aan om te eten ,
wel bij de chinees die mij heb geholpen
met gouden zakje , maar dat heb ik al geprobeert op proberen , en dat heb mooie effect gegeven . :hihi :hihi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 08 dec 2018, 06:53

Ach jurn, door het proberen wat jij doet, heb je al veel leden geholpen, je hebt inmiddels zoveel ervaring opgedaan, en dit op het forum vermeld. Want dat is wat wij doen toch, andere leden weer helpen met onze ervaring, daar is niks verkeerd aan, we liegen niet en vertellen gewoon wat wij vinden en hoe wij het doen + wat we in de jaren aan ervaring hebben opgedaan.
Soms zeggen leden weer iets anders en dan denk ik, tja diegene heeft nog gelijk ook, met zijn alle weten we veel.
Wat de leden doen met onze verhalen ligt aan hun zelf, en of ze het aan willen nemen, meer kunnen wij niet doen.
Wat verversen betreft, ik heb heb dit uit geprobeert, of tenminste ik ben er mee begonnen en merk dat sommige groepen dit echt niet leuk vinden,en sommige groepen zal het worst wezen, dit zijn voornamelijk de tai groepen, die doen het er best goed op, ze reageren niet eens op een verversing, ik ga dan ook alleen de tai groepen doen.en laat jullie weten hoe dit gaat en of ze zich nog beterder voelen :vrolijk
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 08 dec 2018, 10:26

jaaaa ,in elke aquarium leven is het aan de houder zelf om dat goed op dreef te houden
vraagtekens zullen blijven komen . zolang de hobby GEK blijft bestaan .

maar persoonlijk ben ik iemand , om de oorzaken te vinden ,ook met anderen die vraagtekens hebben op hun bestaan .
en mochten wij deze vinden :vrolijk verder gaan
en vinden wij deze niet :slaap ten onder gaan .op houden ,neeeeeeeeeee

ik vind daarom die forum GEK zo interesant ,want zo zijn al vele garnalen gered op houden
die eerder zwommen op kraan / of werden gehouden in een kom .
van al die gewonnen leden zie ik helaas pindakaas maar weinig input ,en komen ze weer als ze in die put belanden met vragen .
ikke blijf mijn verbeterende ???? altijd melden als houder van garie of vis .

en ben blij met iedere houder zoals jou, hulp heino , erna , kirsten , jackal-ut ,john uut middelburg , Horneat, willem de 1, marjolein, alex1, Angel , huismus, zwerfer, john uut zuidlaren, en schorpioenW , TH, . en alle anderen die ik ben vergeten te tikken

zijn wij als houders hier niet op GEK , gaan er heel veel garnalen op hun bek, en gaan verloren .

ga nu weer m,n bakjes verversen ,waar het niet lekker gaat op houden :hihi :hihi
en laat het weten als het meten beter gaat :mooi { ik lieg ni of no op houden :blozen :five }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen (algemene vragen en foto's)”