heb in eerder topic al een keer gemeld
dat hier op mijn hobbykamer de temps altijd 22 tot 24 graagjes heerst { ook bij tropen temps ,temp ik de kamer ,althans proberen we ,en loopt vaak naar 2,3, 4 graadjes meer }
en wanneer het kouder word ik soms de vorst door m,n kamertje laat loeien ,tot ongeveer 15 16 17 graad . en zie dan bij oplopende weer actievere garie,s {net als bij te koude wissels} speerbakken .
dus nabootsing van natuur{ zit tussen m,n oren } .
warm water dus niet waar .
maar speciaal water wel waar , caridina,s hebben ander water nodig als neo caridina,s { al beweren velen van niet}
voeren .van garnalen , in de natuur worden garnalen gevoerd met voertjes die vele hobby,kwekers op hebben gezet als voer wat wij GEKKEN nu geven { dus wel waar }
ook in niet geperste stick,s of tabletjes = geven een iets uit de natuur een must . denk aan die, blaadjes/groente/ propjes etc etc
ben zelf een anti gif mannetje ,en geef mijn hobby garnaal nu de chips voor paarden knoflooksnippers genaamd, op planaria /plaagdiertjes en kokos voor pantsertje en bacterieen .
heb hiermee al veel komende bezoekers of enkele leden hiermee de oortjes zien klapperen
en blijft er ook weer tussen mijn oren zitten .geven wat de natuur bied ,doet een ander gaauw niet > eerst zien dan geloven< ikke heb het gezien en doe het gewoon
klimmen , als garnalen beginnen te klimmen is er iets niet in orde met je water { ook hier een probleem geweest bij opstarten jaaaaren geleden } dus waar .maar dat is een vraag op water en waarde,s
en ook weer veel discusie,s mogelijk.
licht ,, van fel licht kunnen ze zich doodschrikken { ga zelf eens in een donker hokje zitten en gooi een schijnwerper ineens op jou gericht ,je kunt je een doodschrik krijgen} bij slapende mensen nog mooiere effecten
garnalen hoeven geen lichtjes ,dit staat al mooi door Antoinette beschreven op site ergens .