groepsseks of moordpartij?

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwatergarnalen.

Moderator: Danny van Eldik

Elodie
Partner

Re: groepsseks of moordpartij?

Bericht door Elodie » 15 jan 2019, 17:05

Beste Jurn, ik ben er nog hoor. Alleen lees ik meer dan dat ik schrijf. Heb niet veel nieuws te melden.,
De groep met CR op kraanwater is nu na ruim twee jaar vrijwel weg; ik heb geen zin in gedoe met osmose, dus ben overgestapt naar neocaridina.
Die zwemmen nu in alle vier mijn bakken....eentje met alleen gele en blauwe garnalen, eentje met gemengd spul en rode tetras en neontetras erbij, eentje met roodkopzalmpjes en corydoras en toch een aantal bij meneer mijn Betta. En in elke bak een waaierhand. Ik snap jouw teksten eerlijk gezegd niet altijd, maar als je bedoelt dat ik deels afhaak vanwege kraanwater, dan klopt dat. Het eindeloos meten en gedoe met goeie ph en gh werd me toch wat te ingewikkeld. Moet wel leuk blijven ja. Sinds ik daar niet meer op let gaan de neo's als een speer, en die kruisen maar raak, er zitten allerlei variaties bij. Ze overleven nu op gewoon water, en ondanks de vissen in de bakken. Ben dus niet meer zuiver in de leer, zullen we maar zeggen.
Wat fijn trouwens dat jij weer helemaal terug bent op het forum, na het gedoe met de oogjes.
Groetjes, Elodie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 15 jan 2019, 19:10

hoi Elodie .

waar het mij om ging was moordpartij .

om verder te vragen hoe jou hobby gaat is ieders eigen
hoewel ik wel mijn twijfels heb op die cb op kraan .

hou die neo,s bij nieuwe start op kraan ook even in de gaten , dit had ik ook
in begin gaan ze als speren , maar na jaartje of meer , beginnen ze met uitsterven als groep
en hou je een paar over ...

leuk dat je fff op tikken was , dank voor je fijne wens , en blijf lekker mee loeren :five :perfect :perfect

gr jurn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dhm00

Bericht door Dhm00 » 03 nov 2019, 14:37

Als je vaak dit soort gedrag ziet kijk dan ook goed naar de voeding die je geeft.
Voer met proteïne/eiwitten helpt dit te voorkomen.

Wat al eerder is aangegeven het beste is om elk soort garnaal een eigen bakje te geven.
Vooral Neo en Caridina soorten niet samen te zetten.

We hebben op dit moment 10 garnalen aquariums draaien met iedere bak een eigen soort.
Elke garnaal soort heeft behoefde aan zijn eigen waterwaarde.
Als je mooie Caridinaś wil kweken en houden kan je beter overgaan op Osmose met GH+.

Als een garnaal zwak is en je voert niet de juiste voeding zullen de andere garnalen snel de zwakkere tot prooi zien om de stoffen die ze missen toch aan te vullen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen (algemene vragen en foto's)”