Inmiddels heb ik nu een paar bakjes met neocaridina garnalen staan, maar ik wil mij nu gaan verdiepen in de crystal garnaal en de taiwan bee.
Ik wilde in eerste instantie alleen een bak met taiwan bee garnalen opzetten. Ik heb hiervoor een rio 125 aangeschaft en de benodigde apparatuur: osmose apparaat, gh+,tds meter, ph verlagende bodem (H.E.L.P).
Nu kwam ik op marktplaats een bakje tegen met 100 crystal garnalen voor een goede prijs, die heb ik dus eigenlijk heel impulsief overgenomen. Dit is een groep op kraanwater met ph verlagende bodem. Ik heb deels het oude water meegenomen en getest op de ph en de ph was 7.5. Nu is hij 7.6. Volgens die man zat de bodem er 1.5 maand in, nu denk ik dat dit al veel langer is en dat hij misschien zelfs al is uitgewerkt. In deze bak heb ik ook ( denk ik?) een aantal taiwanners ontdekt.

Nu weet ik niet zo goed wat ik met het bakje moet. Dit zijn de waardes:
ph 7.6
nitriet 0
gh 5
kh 3
( tds meter komt morgen binnen)
Wat zouden jullie hiermee doen? Zo laten en kijken hoe ze het doen? Bodem vervangen ( En dan vaker water verversen wegens giftige stofjes?)? Deels osmose? Rustig helemaal op osmose overzetten?
Dit is het bakje:

Verder ga ik morgen ook mijn rio 125 vullen met osmose. Naar welke tds kan ik het beste streven?
Alvast bedankt!