Inteelt

Plaats hier je topic met betrekking tot het kweken van zoetwater garnalen in zoetwater.
Heb je een kweek verslag gemaakt, dan kan je die hier plaatsen. Daar kunnen we allemaal wat van leren.

Moderator: Danny van Eldik

chintsai
Contacteer:

Inteelt

Bericht door chintsai » 30 jul 2020, 16:58

Hoe zit het met kweken van garnalen als je het hebt over inteelt. Is het raadzaam om nieuwe groepen samen te zetten om inteelt te voorkomen? wel of niet en waarom? Je wil een bepaalde gradatie bereiken en houden en dan zou je een nieuwe groep introduceren die wel overeenkomt met je eisen maar toch het is een andere kolonie.

Probeer er achter te komen wat nou de feiten zijn met een goede onderbouwing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kirsten
Moderator
Moderator

Re: Inteelt

Bericht door Kirsten » 01 aug 2020, 19:19

Ik heb nog nooit gehoord dat hierna serieus onderzoek is gedaan.
In de loop der jaren dat ik met deze hobby bezig ben is mij opgevallen, dat een groep uiteindelijk minder sterk werd en omviel. Toen ik een andere groep toevoegde bleven de dieren zonder problemen in leven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Bericht door chintsai » 01 aug 2020, 22:54

Kirsten schreef:
01 aug 2020, 19:19
In de loop der jaren dat ik met deze hobby bezig ben is mij opgevallen, dat een groep uiteindelijk minder sterk werd en omviel. Toen ik een andere groep toevoegde bleven de dieren zonder problemen in leven.
Is dit bij meerdere kolonies gebleken? Denk je dat het toeval is of denk je echt dat het te maken heeft met inteelt? of heeft het meerdere oorzaken ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kirsten
Moderator
Moderator

Bericht door Kirsten » 02 aug 2020, 20:52

Ik denk dat de groep op ten duur zwakker wordt en dat je dan met uitval te maken krijgt. Dat regelt moeder natuur denk ik.
Ik heb het nu meerdere keren meegemaakt en sinds ik na een tijdje vers bloed toevoeg heb ik het niet meer gehad.

Maar misformingen heb ik nog nooit gehad en dat zou ik bij inteelt toch wel verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Bericht door SchorpioenW » 10 aug 2020, 20:13

chintsai schreef:
01 aug 2020, 22:54
Kirsten schreef:
01 aug 2020, 19:19
Is dit bij meerdere kolonies gebleken? Denk je dat het toeval is of denk je echt dat het te maken heeft met inteelt? of heeft het meerdere oorzaken ?
Zie https://sites.google.com/site/crustahob ... n-kreeften

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen kweek (zoetwater)”