Toen zelf ook geprobeerd en Kleurrijk gezakt!
Nu ga ik het nog eens proberen.
Moeder-bak is 60 liter op 25C. Momenteel zitten er 5 atyopsis moluccensis, 10 Neocaridina Red ( schoonmaak ploeg ) en 2 Corydoras ( Schoonmaak ploeg ) in. Nog geen aparte beval bak, dus zit regelmatig met het hevel slangetje in de aanslag om de Larfjes uit te vangen.
Kweek bak is 10 liter.
Verlichting staat op 18 uur en een nacht lampje doet de maan na.
Zoutgehalte = 1.017, Temp = 27 C.
Het zoute water haal ik uit mijn 480 liter Zoutwater Aquarium, waar het Zoutgehalte 1.0234 is. KH=+/- 8, NO3=20, PO4=0.06, CA=445 en MG zit nu op 1460
Het water uit die bak leng ik aan met Osmose water totdat ik op ong. 1.017 zit, wat neer zou moeten komen op 25gr/liter, met het zout-merk dat ik nu gebruik.
Als voedsel ga ik vloeibare, levende phytoplankton van Colombo en Coral Food poeder van Dupla gebruiken. Die laatste ivm enkele eiwit toevoegingen en Bio-plankton sporen.
Ik twijfel nog om wel of niet wekelijks 10% water te gaan verversen uit de kweekbak.
23/11 de eerste 2 larfjes gevangen. Tot op heden, 28/11/17 zit ik op 30 larven. Het vangen van alle larven is een grotere uitdaging dan verwacht, volgens poging gaat wel met een aparte beval-bak.
Hieronder de foto's.