Japonica kweek (probleem met zout?)

Plaats hier je topic met betrekking tot het kweken van zoetwater garnalen in brak- en zoutwater.
Heb je een kweek verslag gemaakt, dan kan je die hier plaatsen. Daar kunnen we allemaal wat van leren.

Moderator: Danny van Eldik

siemen

Japonica kweek (probleem met zout?)

Bericht door siemen » 01 sep 2019, 19:05

Ik heb een poging gedaan tot de kweek van japonicas en ze verloopt niet erg goed eerst gingen mijn waaier en jonica larfjes dood door het jozozout van de winkel wat vreemd is en nu geeft het sera zout een witte korrel laag op de bodem die niet oplost en mijn larven gaan redelijk snel dood heb al verschillende zout concentraties en temperaturen gedaan 25-35 gram per liter en 20-28 graden vroeger had ik mijn japonicas wel goed kunnen kweken op het zout reef crystals van aquarium systems heel heel raar dat een zout zon groot verschil maakt toen had ik er zeker 50 volwassen over.
Ik laat julie ook nog even de bakjes het zout en de voedin van hobby zien die ik net zoals ingrid met de waaierkweek op de japonicas toepas.
Als iemand advies weet wil ik het heel graag horen alvast bedankt .

eten
Afbeelding

larve in zout water
Afbeelding

sera zout
Afbeelding

witte korrels van het sera zout
Afbeelding

larve zout
Afbeelding

larve zout
Afbeelding

bak zout 35gramperliter
Afbeelding

zwangere japonica
Afbeelding

beval bak
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Re: Japonica kweek (probleem met zout?)

Bericht door Bindi » 01 sep 2019, 20:30

Keuken zout moet je niet gebruiken ivm het jodium wat er in zit, ook als je de bak klaar hebt met het zout gehalte op peil moet je nooit bijvullen met zout in het water, want het zout blijft achter in je water en alleen het water verdampt.Veel weet ik er ook niet van hoor, had wel krabben op brak water zitten, vandaar dat ik wel iets ervan weet, denk dat je bv eens moet gaan kijken naar een andere zout en het dan nog eens proberen.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Garnalen kweek (in brak- en zoutwater)”