Emiel hier!

Iedereen die zich (na het lezen van de regels) aangemeld heeft kan zich hier even voorstellen
Emiel Vrolijk

Emiel hier!

Bericht door Emiel Vrolijk » 21 nov 2018, 02:03

Hallo allemaal! Mijn naam is Emiel Vrolijk, 27 jaar oud, geboren te Den Haag in 1991, en nu inmiddels al zo'n 13 jaar inwoner van het dorpje Roswinkel, een gat dichtbij Emmen. Ik studeer Europese talen en culturen te Groningen, met Italiaans als hoofdtaal. Verder heb ik hiervoor eerst een half jaar op de Popacademie te Leeuwarden gezeten, daarna sprint-VWO gedaan, vervolgens een jaar Keltische talen en culturen gestudeerd te Utrecht, de afgelopen 2 jaar Afrikaanse talen en culturen te Leiden, en nu studeer ik dus in Groningen. Ik ben sologitarist in een rockband, en verder heb ik geen werk. Overige hobbies zijn koken, lezen, schrijven (fantasy en gedichten in het Engels en het Nederlands), tattoos, rockmuziek en zuipen.

In 2010 begon ik met het houden van exotische dieren, toen ik mijn eerste rattenslang kocht. 4 jaar later, in 2014, kocht ik mijn eerste schorpioen. Vervolgens volgden er nog een stuk of wat schorpioenen, en in juni 2014 begon ik tevens met vogelspinnen, om van mijn arachnofobie af te komen. Er kwam nog een rattenslang bij, nog meer schorpioenen, nog meer vogelspinnen, en inmiddels zit ik op zo'n 80 vogelspinnen, 17 schorpioenen (zijn er veel meer geweest, maar ik heb er een flink aantal verkocht), 3 rattenslangen (ik pas ook op de slang van mijn verloofde, tot haar kamer klaar is), 1 baardagaam, en 2 anolissen.

Enfin, enkele maanden geleden kocht ik bij een van mijn vaste spinnenleveranciers een viertal Geosesarma sp. (kleine land/zoetwaterkrabbetjes). Daar gingen er 3 van dood door onbekende oorzaak (wildvang, dus waarschijnlijk waren ze al oud of hadden ze iets onder de leden). Iets meer dan een maand geleden heb ik er een stuk of 9 Geosesarma sp. bij gekocht, en 1 van de dametjes bleek zwanger, dus ik heb nu 26+ babykrabjes. Een paar weken geleden kocht ik ook nog een Gecarcinus quadratus (een groter soort landkrab), en die lijkt het prima naar zijn zin te hebben.

Nu is het al een tijdje een idee van mij om zoetwatergarnalen en zoetwaterkreeften te gaan houden, dus het leek mij een prima idee om me op dit forum in te schrijven. Ik vind zoetwaterkreeftachtigen uitermate interessante dieren, en als het even kan lijkt het me prachtig om na mijn studie als amateurcarcinoloog onderzoek te doen naar allerlei onderwerpen met betrekking tot deze prachtige wezentjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Re: Emiel hier!

Bericht door Erna E » 21 nov 2018, 05:44

Van harte welkom Emiel op dit leerzame en gezellige forum :blij
Dat is een hele dierentuin al wat je aan gezelschap hebt in huis .
Zou heel erg leuk zijn om daar wat foto's van te zien hier .
We zijn hier GeK op foto's :knipoog
Ik laat Kirsten niet zitten .
https://www.facebook.com/kirsten.vdploeg.58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Re: Emiel hier!

Bericht door jurn » 27 nov 2018, 10:34

moi Emiel

veel plezier bij GEK
en kijk eventjes vrolijk in het rond bij de vele mooie topic,s op vraag en antwoord
en kan je daar niets vinden , ,,,,,gooi je vraag op fris . :box

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”