Hallo

Iedereen die zich (na het lezen van de regels) aangemeld heeft kan zich hier even voorstellen
DonaldDuck

Hallo

Bericht door DonaldDuck » 05 mar 2020, 12:31

Al een tijdje lees ik jullie en nu toch maar een account aangemaakt.

Kind heeft een 60 cm bakje met 7 platy's (3 vrouwtjes en 4 baby platy's van ca 1 maand oud) en en een stuk of 10/15 garnalen. Officieel zouden er 20 garnalen in moeten zitten, maar ik ga ervan uit dat de vissen wat gesnoept hebben. De combi platy en garnalen is inderdaad niet handig, maar de mdw van de lfs zei dat dit prima samen kon. Nu ik mij wat meer heb ingelezen, kom ik erachter dat dit helemaal niet zo'n goede combi is, maar om de vissen nu dood te maken (want ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt) is ook zo wat. Er zwom ooit een mannetje platy erbij, maar die hebben wij terug kunnen brengen naar de lfs. Dus wij wachten nu op de laatste worpen van de vissen en dan komen er hopelijk geen nieuwe vissen bij (tot nu toe lijkt het erop dat ze het meeste opeten. Van 2 worpen zijn nog maar 4 babyvisjes over en ik vermoed dat ik zulke kleine visjes wel kwijt raak ivm schattig).

De garnalen (blue velvet, maar ik denk zelf meer een mix, omdat niet alle garnalen even blauw zijn) hebben wij van een hobbykweker via Marktplaats. Na het zien van een zwangere garnaal zijn wij inmiddels al gestart met vin producten en wij hopen op babygarnalen, maar vrezen ook voor de vissen.

Anyway wij zijn dus blue van start gegaan en ondanks de info die wij hier hebben gelezen en opgevolgd, lopen wij nog tegen een hoop dingen aan. Ik hoop met het stellen van vragen hier verder te komen in het zo goed mogelijk verzorgen van onze nieuwe huisdieren. En ja wij weten nu achteraf dat een 60cm bakje niet het meest handige bakje is voor de vissen.
Onderstaand treffen jullie een foto van onze bak. Het is niet het mooiste bak wat je zal zien, (ik lees nu pas over de mogelijkheden van aquascaping, echte een hele nieuwe wereld ging voor mij open na het lezen van die artikelen) maar voor nu voor ons een prima beginnersbak.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Re: Hallo

Bericht door Erna E » 06 mar 2020, 07:10

Van harte welkom DonaldDuck op dit leerzame forum :blij