Dwergkreeft vrouw bij man zetten

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwaterkreeften.
Nicole

Dwergkreeft vrouw bij man zetten

Bericht door Nicole » 16 jun 2019, 20:16

Hallo,
Ik heb een dwergkreeft man in een aquarium met 20 liter. (40cm breed). Hiervoor zat hij met een vrouwtje in een gezelschapsbak. Hij vocht met het vrouwtje en andere aquarium bewoners, ik heb hem toen in dit aquarium gestopt. Het vrouwtje wat ik toen had is daarna dood gegaan (verdwenen). Mijn vraag is of het goed is om er toch een vrouwtje bij te zetten? Mij is verteld dat het vrouwtje hiervoor waarschijnlijk uit eenzaamheid is weggekwijnd. Als dit niet verstandig is doe ik het niet. Graag jullie advies!

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Re: Dwergkreeft vrouw bij man zetten

Bericht door Bindi » 16 jun 2019, 20:44

Ik heb weinig verstand van deze dieren, maar zou het vrouwtje geen man zijn geweest ? of vrouwtje was al ziek en man wilde paren, vrouw wilde dit niet ivm eventueel ziek zijn en dat ze daarom vochten ?
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

Re: Dwergkreeft vrouw bij man zetten

Bericht door karin » 16 jun 2019, 22:10

Kreeftjes kunnen heel goed alleen leven, dus doodgaan omdat ze eenzaam zijn is niet het geval. Sommige kreeften hebben een pittig karakter.

Je zou er een nieuw vrouwtje bij kunnen zetten, maar het beste kun je dan kijken dat het vrouwtje ongeveer dezelfde grootte is als het mannetje en dat je voldoende schuilplaatsen hebt.
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Kreeften (algemene vragen en foto's)”