Marmerkreeftjes

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwaterkreeften.
Patrico81

Marmerkreeftjes

Bericht door Patrico81 » 07 sep 2019, 10:01

Ik heb een RIO 125 met een aantal Marmerkreeften , garnaaltjes en 3 kleine algeneters. Nou heb ik ongeveer 60 jonkies gekregen van de Marmerkreeft . Gelukkig heb ik iemand via marktplaats die ze wil kopen . Maar Marmerkreeften zijn niet makkelijk te verkopen . Als mensen Marmerkreeft googelen , schrikken ze vaak , omdat er staat dat ze planten en vissen eten . Wat in mijn praktijk ervaring dikke onzin is . Maar ik wil eigenlijk graag een aantal visjes in Mn aquarium die de baby kreeftjes opeet , zodat ik niet telkens zoveel kreeften in Mn aqua heb . Maar die de volwassen garnalen met rust laat ( die zijn een stuk groter dan baby kreeftjes ) . Iemand een idee ?? Dwergkogelvis heb ik al aan gedacht , maar ben bang dat die Mn garnalen pakt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Re: Marmerkreeftjes

Bericht door Bindi » 08 sep 2019, 07:58

Endlers. /die pakken ze wel hoor. maar ze pakken ook baby garnalen, ik heb een bak voor de endlers apart, en zet ze soms in mijn garnalen bakken als er bv wormen in zitten, nou binnen no time zijn de wormen weg en dan haal ik ze er weer uit. endlers zijn snel en worden zelden gepakt door je marmers, dat lukt ze haast niet.
Kogel visje zou ik niet doen, beestje heeft ook ander voedsel nodig oa slakken en dan krijg je weer dat je steeds aan slakken moet komen voor hem.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Re: Marmerkreeftjes

Bericht door SchorpioenW » 18 sep 2019, 11:57

Ik heb ook marmers gehad. Ging een poos goed in combi net andere soorten dieren, maar uiteindelijk houdt je alleen marmers over.
Ze eten ook elkaar. Dus als de baby's in de bak blijven, zullen er zeer weinig volwassen worden.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links