Slakken kunnen wormen hebben.

Plaats hier je topics voor vragen en foto's van krabben, krabbenkreeften (Aegla), heremietkreeften en slakken die op land en/of in zoetwater leven. Ook berichten over kikkers zijn welkom!
Bindi

Slakken kunnen wormen hebben.

Bericht door Bindi » 30 nov 2018, 12:14

Je koopt of krijgt een slak, en plots zie je op een dag wormen in je bak, hoe kan dit nou, vraag je jezelf af, nou dit kan heel makkelijk door de slakken zijn meegenomen, ook dit is iets waar bijna geen info over word gegeven, of mensen weten het gewoon niet. slakken hebben wormen die in het huisje van de slak wonen, ze eten met de slak mee, zelden eten deze wormen de slak zelf op, deze wormen zijn vaak roze van kleur, en komen ook op een gegeven moment het huisje uit, dan zie je ineens roze lange wormen op je bodem, nou dit zijn de wormen die masaal uit het huisje van de slak komen, kunnen ze kwaad voor de garnalen, ik denk zelf dat dit wel mee valt, maar ze kunnen in grote groepen voor komen, dan zien je echt dat de bodem bezaaid is met deze wormen, op dat moment kunnen ze wel degelijk kwaad voor je garnalen, ze eten hun voedsel op, ze kunnen ook onder een blad zitten in je aquarium en eten van onder af het blad op, bij veel drijvers komen ze ook voor, ze wonen tussen de drijf planten. om een plaag te voor komen, kun de de drijvers uit dunnen, daar houden ze niet van en gaan dan zwemmen, ze gaan terug naar de bodem. Hoe raak je ze kwijt, door de hoeveelheid aan slakken te verminderen, en minder te voeren. hoe de wormen heten dat weet ik niet, maar er zal vast wel iemand zijn die de naam wel weet en dit hier neer kan schrijven.
Ook ben ik van mening dat er nog te weinig over word nagedacht over bacterie, die de slak bij zich draagt van de bak waar hij uit is gekomen, bij mij krijgen alle slakken een baktopur kuurtje voor ik ze over zet in een andere bak.
Dit is mijn mening en ervaring, heb jij een andere mening zet dat dan gerust hier onder dit topic.
Dus leden, als je slakken koopt, geef ze een kuurtje voor dat ze aquarium in gaan.is nog geen garantie, maar het helpt soms wel.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Andere lagere dieren en kikkers in het zoetwateraquarium, paludarium of terrarium”