Slakken bij garnalen
- Angel
Slakken bij garnalen
Los van of je een zandbodem hebt of niet, zijn slakken noodzakelijk in een aquarium met garnalen?
En voor welke kies je dan en waarom?
Groetjes, Angel
En voor welke kies je dan en waarom?
Groetjes, Angel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Angel
Slakken bij garnalen
Oh ja, als je slakken gaat toevoegen bestaat er dan kans op ziekte / besmetting voor de garnalen?
Hide post links |
- karin
- Partner
Slakken bij garnalen
Ik heb appelslakken en sulawesislakken en met de reden dat ik ze beide erg leuk vind en voordeel is dat appelslakken boven water hun eitjes leggen. Dus wil je geen nakweek dan haal je de eitjes weg.
Sulawesislakken krijgen maar iedere twee of drie maanden 1 jong, dus geen slakkenplaag
Heb nog niet gemerkt dat garnalen ziek worden van slakken, dus mijn inziens kan het geen kwaad.
Sulawesislakken krijgen maar iedere twee of drie maanden 1 jong, dus geen slakkenplaag

Heb nog niet gemerkt dat garnalen ziek worden van slakken, dus mijn inziens kan het geen kwaad.
Hide post links |
- Angel
Slakken bij garnalen
Hai Karin,
Ik meende gelezen te hebben dat sulawesi slakken een vrij hoge temperatuur nodig hebben en dat 20-22 graden te laag is (is de temperatuur van mijn bakje).
En ook dat ze zich nog wel eens vergrijpen aan de planten / het mos.
Ik meende gelezen te hebben dat sulawesi slakken een vrij hoge temperatuur nodig hebben en dat 20-22 graden te laag is (is de temperatuur van mijn bakje).
En ook dat ze zich nog wel eens vergrijpen aan de planten / het mos.
Hide post links |
- SchorpioenW
- Beheerder
Slakken bij garnalen
Temperatuur klopt niet. Ik heb tylo's op kamertemperatuur en ze kweken er lustig op los.
Tylo's eten inderdaad zachte planten, maar bij voldoende ander voer valt het best wel mee.
Zet ze alleen niet bij je duurste en mooiste planten.

Tylo's eten inderdaad zachte planten, maar bij voldoende ander voer valt het best wel mee.

Hide post links |
- Elodie
- Partner
Slakken bij garnalen
En ik maar denken dat appelslakken lieve algenkrabbertjes waren. Nou die van mij had dus vanmorgen klemvast een zieke (dode) tetra te pakken en zat te knagen van jewelste.

Hide post links |
- jurn
- Partner
Slakken bij garnalen
slakken eten meestal dode resten van planten en diertjes .
ook appels eten resten ,,,,,,,,dit om stinkerij uit je bak te voorkomen
.
bij iedere kweker /hobby,istjes gaan er viske,s en GEK ten onder ,en zijn slakjes een weelde

ook appels eten resten ,,,,,,,,dit om stinkerij uit je bak te voorkomen

bij iedere kweker /hobby,istjes gaan er viske,s en GEK ten onder ,en zijn slakjes een weelde

Hide post links |
- Yilleke
Slakken bij garnalen
Ik heb veel van de slakken die je maar kunt bedenken, posthoorn, poel, schijf, puntslak en anatome helena's. Ik verwijder handmatig want mits je er niet te veel hebt zijn ze best nuttg. De enige soort die ik heel fanatiek verwijder is de anatome helena want daarvan heb ik ondervonden dat ze wel degelijk garnalen eten. De puntslak houdt de bodem lekker los dus daar ben ik wel blij mee, van de schijfslak heb ik weinig last en zijn er niet zoveel van, poelslakken vind ik wel een plaag en zijn moeilijk te verwijderen, de posthoorn is wel mooi om te zien en ruimt ook goed op.
Hide post links |
- WPT
- Contacteer:
Slakken bij garnalen
Interessant topic. Een eenduidig antwoord kon ik op internet ook niet vinden. Bij sommige kwekers zie ik bakken vol met slakken en dan vooral de posthoorn en torenslak maar bij andere kwekers zie ik geen enkele slak.
Ik weet dus ook nog steeds niet of het nu beter is of niet?
Ik denk zelf dat het beter is wanneer je het zelf leuk vind om te hebben maar dat het voor de bak en voor de garnalen geen must-have is.
Ik denk zelf dat het beter is wanneer je het zelf leuk vind om te hebben maar dat het voor de bak en voor de garnalen geen must-have is.
Hide post links |
- jurn
- Partner
Slakken bij garnalen
slakken in de aquarium,s was het eerder/vroeger een taboe om slakken te zien in aquarias nu zie ik ze liever in m,n bakjesWPT schreef:QR_BBPOST Interessant topic. Een eenduidig antwoord kon ik op internet ook niet vinden. Bij sommige kwekers zie ik bakken vol met slakken en dan vooral de posthoorn en torenslak maar bij andere kwekers zie ik geen enkele slak.
zeer nuttig vind ik ze in hobby garnaal . velen vinden het nutteloos . tis maar net wat jijzelf leuk vind
maar vele sierslakjes zijn niet bestemd voor onze wateren met garnalen
even goed de betere slakken site,s afspeuren ........info genoeg te vinden op internetje
Hide post links |
- Elodie
- Partner
Slakken bij garnalen
Nog even over die puntslakken. Ik heb paar maanden geleden hele kleintjes van Bindi gekregen. En die zijn nu heeeel groot. Tof! Ze ploegen gezellig de korreltjes om. Maar hoe lang blijft dat doorgroeien? Hoe oud worden ze?

Hide post links |
- SchorpioenW
- Beheerder
- Bindi
Slakken bij garnalen
Ze worden bij mij niet veel groter dan nu bij jou, en maak je maar niet ongerust, in je bodem leven op dit ogenblik een hele familie puntslakjes 

Hide post links |
- SchorpioenW
- Beheerder
Slakken bij garnalen
Ik gaf een poosje te veel voer in mij gezelschapsbak. Op een bepaald moment zag ik de hele bodem golven nadat ik gevoerd had. Allemaal puntslakken
Ik heb toen helena's aangeschaft. De puntslakken en de helena's houden elkaar nu in evenwicht

Ik heb toen helena's aangeschaft. De puntslakken en de helena's houden elkaar nu in evenwicht

Hide post links |
- jurn
- Partner
Slakken bij garnalen
even een topic antwoord van 13 december 2016 voor EVE ,die van Erna ,tylo,s in mini heb gehaaldSchorpioenW schreef:QR_BBPOST Temperatuur klopt niet. Ik heb tylo's op kamertemperatuur en ze kweken er lustig op los.![]()
vraag haar eventjes naar de temperaturen bij haar
bij SchorpioenW doen ze het op kamertemps

zag een vraagje in ander topic van ,wat heb jij gekocht op vivarium .
blijft deze topic ook fris op vraag naar slakken

Hide post links |