Ervaringen toevoegen of samenzetten garnalen in habitat

Heb je zieke garnalen of kreeften? Plak onderstaande vragen in je 1e bericht en beantwoord er zo veel mogelijk. Dan kan er nog sneller hulp geboden worden.
  • 1. Wat zijn de waterwaarden? pH: ,GH: ,KH: ,NO3 : ,NO2: ,CU(koper): ,PO4(fosfaat):
    2. Hoeveel liter inhoud heeft het aquarium? Heb je recent een waterwissel gedaan en hoeveel, hoe vaak wordt er water ververst?'
    3. Heb je nieuwe planten aan het aquarium toegevoegd?
    4. Heb je nieuwe dieren aan het aquarium toegevoegd?
    5. Heb je recent medicatie aan het water toegevoegd of anti algen/slakkenmiddel?
    6. Heb je vloeibare plantenvoeding aan je water toegevoegd?
    7. Gedragen de garnalen zich anders? Zitten ze boven in het aquarium, zijn ze sloom, zwemmen ze vreemd, hebben ze een andere kleur?
    8. Belucht je het water met behulp van een bruissteen?
    9. Heb je nog loodjes of potjes met vezel om de planten zitten, of andere soorten metaal in het water?
    10. Aantal dieren en hoeveel van elke soort zitten er samen in het aquarium?
    11. Wat voer je, en hoe vaak?
    12, Hoe lang draait de bak al?
    13, Wat is gemiddeld de leeftijd van de dieren?
    14, Wat is de watersamenstelling? Puur leidingwater, gemengd water, regenwater, osmosewater?
ALS JE 1 VAN DE VRAGEN 2 t/m 7 MET JA HEBT BEANTWOORD, VERVERS DAN DIRECT 50-80% VAN HET AQUARIUMWATER EN VOEG EVENTUEEL SPECIALE WATERBEREIDER TOE, GESCHIKT VOOR GARNALEN EN KREEFTEN, BIJV. VANYA OF VAN DENNERLE. DE BELUCHTING VAN HET WATER HOOG ZETTEN.
heino
Contacteer:

Bericht door heino » 01 apr 2017, 22:15

Hallo
Ik Denk gooi even een balletje op.
Hoe zetten jullie dieren uit of samen in een goed ingedraaid of draaiende habitat?
.....
Ik zelf doe 100ml transport water met de dieren en 1 achtste tablet furanol in een maat beker.
Druppel m dan vol, duurt 1.5 tot 2 uur.
Dan vang ik de dieren eruit, en laat ze in hun nieuwe habitat zwemmen en gooi het water weg uit de maatbeker.
.....
Dus bij nieuwe opstart en samenvoegen doe ik dat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 01 apr 2017, 23:35

ik niet ,

ik gebruik de verboden pilletjes nog die ikke heb .
en gebruik ze alleen bij {na altijd zonder en sterfte} nieuwe aankoopjes van paar dieren of groepjes van 10/20 .
zet de gekochte/gekregen dieren in een bak/emmer met eigen water ,gooi hierin een halve tablet furanol .
zet m,n uitzuig slangetje op de habitat waar de garie,s inkomen op druppelen ,tot ongeveer 2,3 liter in dat bakje of emmer .
laat ze dan nog uurtje met bruissteentje rond of in het vierkant zwemmen .
haal ze dan na ongeveer 2 uurtjes uit de furanol kuur en laat ze zwemmen in habitatje/aquarium .

dit doe/deed ik niet bij nieuwe opstarters waar nog geen beeske,s in zitten .
dus alleen bij nieuwe garnalen die bij bestaande garnalen komen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

heino
Contacteer:

Bericht door heino » 02 apr 2017, 01:06

Verboden?
Wist ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 02 apr 2017, 12:05

Wat ik mij afvraag zitten de bacterie van je garnalen nou ook op de planten en mossen, er word nogal wat plantjes en mossen geruild ik zelf doe de planten die ik van iemand anders krijg voor de zekerheid een dag of wat in de furanol zetten en daar na krijgen ze een anti wormen bad dit doe ik ook voor 2 dagen, dan spoel ik de planten goed af en mogen ze pas in de bak, maar misschien hoeft dit eigenlijk helemaal niet, zou mij weer wat werk besparen :knipoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Bericht door Erna E » 05 apr 2017, 08:00

Ik heb gisteren nog een paar pakjes furanol kunnen bestellen. :knipoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 05 apr 2017, 22:20

Erna E schreef:QR_BBPOST Ik heb gisteren nog een paar pakjes furanol kunnen bestellen. :knipoog
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo da ma nie meer :schateren :schateren :schateren
heb er ook weer 2 ouderwetse{bruine kleine fleske,s} kunnen krijgen in hollandia . land met wetten en regels . :schrik :schrik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Hospitaal en medicijnen”