Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
dit zijn de garnalen uit mijn kweek.jurn schreef:QR_BBPOST hebben jullie garie,s uit meerdere groepjes in deze habitat gezet ?.............. zonder furanol ,{bacterieeen uit schakkelen }
kan het wezen dat het een bacterieele botsing is { mijn denken }
dat heb ik ook vaak gehad ,bij denken ,dat ken wol . neee dus .
Hide post links |
Hide post links |
Die hadden witte vlekken . Ik heb nu net nog een dode vis gevonden. Ik maak me echt zorgen. Hey is het aquarium van mijn schoonvader wil dat die een mooie gezonde bak heeft.Bindi schreef:QR_BBPOST Hoe zagen de dode visjes er uit ? Ook met deze vlekken ?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Bactopur dat is toch enorm chemisch? en gevaarlijk spul???? hoe moet mijn schoonvader dit doen? garnalen eruit vissen en bactopur in een apart bakje doen? er zitten meer vissen en zo in. hoe moeten we dit allemaal gaan doen?Bindi schreef:QR_BBPOST Ja zeker en ik denk dat jurn wel degelijk gelijk heeft, er zit een ziekte in de bak. Hoelang heeft de bak ingedraait ?
Ga eerst straks het water verversen, dat zout werkt hier echt niet bij, je moet er bactopur in doen. andere middelen zullen de garnalen dood van gaan.
Hide post links |
chintsai schreef:QR_BBPOSTBactopur dat is toch enorm chemisch? en gevaarlijk spul???? hoe moet mijn schoonvader dit doen? garnalen eruit vissen en bactopur in een apart bakje doen? er zitten meer vissen en zo in. hoe moeten we dit allemaal gaan doen?Bindi schreef:QR_BBPOST Ja zeker en ik denk dat jurn wel degelijk gelijk heeft, er zit een ziekte in de bak. Hoelang heeft de bak ingedraait ?
Ga eerst straks het water verversen, dat zout werkt hier echt niet bij, je moet er bactopur in doen. andere middelen zullen de garnalen dood van gaan.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
sinds een week na Vivarium en 3 dagen er na de eerste bestand er in.Bindi schreef:QR_BBPOST Maar hoelang draait dit aquarium nu ?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
VisjesBindi schreef:QR_BBPOST Wat waren dit ? vissen of slakken. je weet dat dit ook een piek geweest kan zijn en dan zie je niet altijd wat aan je vissen, maar ze worden wel zwakker er door en krijgen van alles en nog wat aan ziekte verschijnselen.
Hide post links |
Hide post links |
een PIEP !!!!!!! van de dierenwinkel zij "ooohhhh hoeft niet voor deze rode en groentjes".Bindi schreef:QR_BBPOST Wat is de reden dat de bak niet eerst is ingedraait ?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
oke dan zal ik daar op letten, wij hebben hier Dennerle Bacto Elixier FB7, deze doe ik er in na de kuur van 3 dagen. moet er ook een zuurstof pomp in tijdens de medicatie periode?Bindi schreef:QR_BBPOST De actieve kool moet er uit, filter kun je gewoon laten zitten, doe ik ook , dan kunnen de ziekte verwekkers voor een groot deel dood gaan, klopt dat je goede bacterien ook dood gaan. maar een filter waar de ziekte ook inzit, tja zodra je die weer met ziekte in de bak laat draaien, krijg je weer dezelfde problemen.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
de medicatie periode is nu nog aan de gang. ik weet echt niet wat er anders uit moet zien, dus hopen maar dat dit werkt. het water is alleen wat verkleurdBindi schreef:QR_BBPOST Hoe gaat het nu met de visjes en garnalen Chintsai ?
Hide post links |
Dit keer heb ik het niet gedaanBindi schreef:QR_BBPOSTLekker kleurtje he.
Hide post links |
Hide post links |
even de bijsluiter lezen in dat pakje .chintsai schreef:QR_BBPOST volgens mijn schoonvader heeft de bactopur effect, bij 1 van de vissen gaat het witte gedeelte al wat weg. het is nog niet helemaal weg bij het visje. hij denkt er over na om na deze 3 dagen kuur nog een kuur er achteraan te doen. is dit verstandig? als dit kan hoe dan te handelen? het water verversen? de medicatie bactopur water van 3 dagen gewoon een nieuwe bactopur bij doen? en hoeveel dagen nog?
Hide post links |
Staat niks over een her kuur in dezelfde bakjurn schreef:QR_BBPOSTeven de bijsluiter lezen in dat pakje .chintsai schreef:QR_BBPOST volgens mijn schoonvader heeft de bactopur effect, bij 1 van de vissen gaat het witte gedeelte al wat weg. het is nog niet helemaal weg bij het visje. hij denkt er over na om na deze 3 dagen kuur nog een kuur er achteraan te doen. is dit verstandig? als dit kan hoe dan te handelen? het water verversen? de medicatie bactopur water van 3 dagen gewoon een nieuwe bactopur bij doen? en hoeveel dagen nog?
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Ik geloof dat ze het nu weer goed doenjurn schreef:QR_BBPOST heel erg bedankt voor de reactie.
hoe is de kuur afgelopen , zijn de diertjes weer actief na deze rare ervaring
Hide post links |