knoflook .

Heb je zieke garnalen of kreeften? Plak onderstaande vragen in je 1e bericht en beantwoord er zo veel mogelijk. Dan kan er nog sneller hulp geboden worden.
  • 1. Wat zijn de waterwaarden? pH: ,GH: ,KH: ,NO3 : ,NO2: ,CU(koper): ,PO4(fosfaat):
    2. Hoeveel liter inhoud heeft het aquarium? Heb je recent een waterwissel gedaan en hoeveel, hoe vaak wordt er water ververst?'
    3. Heb je nieuwe planten aan het aquarium toegevoegd?
    4. Heb je nieuwe dieren aan het aquarium toegevoegd?
    5. Heb je recent medicatie aan het water toegevoegd of anti algen/slakkenmiddel?
    6. Heb je vloeibare plantenvoeding aan je water toegevoegd?
    7. Gedragen de garnalen zich anders? Zitten ze boven in het aquarium, zijn ze sloom, zwemmen ze vreemd, hebben ze een andere kleur?
    8. Belucht je het water met behulp van een bruissteen?
    9. Heb je nog loodjes of potjes met vezel om de planten zitten, of andere soorten metaal in het water?
    10. Aantal dieren en hoeveel van elke soort zitten er samen in het aquarium?
    11. Wat voer je, en hoe vaak?
    12, Hoe lang draait de bak al?
    13, Wat is gemiddeld de leeftijd van de dieren?
    14, Wat is de watersamenstelling? Puur leidingwater, gemengd water, regenwater, osmosewater?
ALS JE 1 VAN DE VRAGEN 2 t/m 7 MET JA HEBT BEANTWOORD, VERVERS DAN DIRECT 50-80% VAN HET AQUARIUMWATER EN VOEG EVENTUEEL SPECIALE WATERBEREIDER TOE, GESCHIKT VOOR GARNALEN EN KREEFTEN, BIJV. VANYA OF VAN DENNERLE. DE BELUCHTING VAN HET WATER HOOG ZETTEN.
jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 03 aug 2016, 21:59

zag op ,discovery channel het programma ,how it,s made,, juist garnalen kweek .
om bacterieen en ziekte,s te voorkomen gebruikten ze daar knoflook teentjes ,deze werden gemalen en door voeders gedaan .

zijn er GEKken die al ervaring hiermee hebben??

of voor shrimpmaster iets om zijn onderzoek naar onverklaarbare ziekte,s te kijken naar,, wat knoflook kan betekenen voor hobby garnaal.om deze bacterie die groepen doen verdwijnen .

zag daar dat ze de eivlek onderzochten op vet en bacterie ????

zie op de meeste voerlijnen van de bekende merken ,namelijk nooit geen knoflook toevoeging in de tabletjes /waffels \ korrels \ stick,s ,etc etc.
en mocht de knoflook deze onverklaarbare uitval of hemelende garie,s op bacterie ,gered of een betere leefbaarheid kunnen krijgen .
door een teentje of ??? .toe te voegen in deze voerlijnen .is er weer een probleem opgelost ??? {of zie ikke dat verkeerd }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem

knoflook .

Bericht door Willem » 04 aug 2016, 11:30

Knoflook wordt wel gebruikt bij de zeewaterhobby, maar meer voor de zieke vissen.
Of dit nu echt helpt kan ik je niet zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 04 aug 2016, 11:38

En de geur? Hebben ze daar ook wat tegen?
Mijn bakken staan in de huiskamer :schrik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 04 aug 2016, 16:03

hahaha, GEKke schorpioen W :schateren .
ja geuren ,das een mooie opmerking, sommige potjes met voer stinken of ruiken {hier tenminste met openen nieuwe potjes/busjes.
denk dat onder water wel mee zal vallen :lekker puh

willem, dat ze knoflook gebruiken was mij totaal onbekend
en zag bij deze uitzending op t,v .dat deze garnalen dit kregen om GEKKE ziekte,s te voorkomen .
dus dacht ikke ff een postje te plaatsen op dit gebeuren .

en vond het vreemd dat ze uit een eivlek van een garnaal ,konden zien of deze stam gezond was ,voor nakweken ??

je weet maar nooit of er iemand is die hiermee bekend is in de garnalen/kreeften hobby.
mocht het inderdaad virussen/bacterieen ,tegen houden ,kunnen de leveranciers /makers van voeren ,dit zo fff in de lijn bijzetten op ingredieenten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans53

knoflook .

Bericht door Hans53 » 04 aug 2016, 17:03

---
Knoflook zit in veel voedsel voor discusvissen !!

---

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 04 aug 2016, 22:22

Hans53 schreef:QR_BBPOST ---
Knoflook zit in veel voedsel voor discusvissen !!

---
okee,dank voor je tip .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 04 aug 2016, 23:47

Jurn, ik krijg al vaak opmerkingen over stank bij de bakken. En ik moet de huisgenoten wel te vriend houden :knipoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Henderika

knoflook .

Bericht door Henderika » 05 aug 2016, 08:26

Bij garnalen nooit van gehoord maar daarin ben ik ook nog niet zo thuis, maar voor de discus heb ik wel bewust (deels) voer met knoflook. Het help naar ik heb begrepen dus inderdaad tegen bepaalde parasieten, waaronder wormen, en ook schimmelwerend. Daarnaast wordt het bij bijvoorbeeld honden ook wel gebruikt tegen vlooien.
Wel 1 maar, voor bijvoorbeeld katten is knoflook dan weer giftig....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 05 aug 2016, 10:06

Op Crustahunter staat:
Knoblauch

verdauungsfördernd, anthelmetisch (gegen Würmer) als Zusatz zu einem selbstgemischten Futter (1 kleine Zehe auf 100 g); man kann auch einfach die Reste aus der Knoblauchpresse verfüttern oder Frostfutter für 5 Minuten in Knoblauchsaft tränken, den man beim Auspressen auffängt. Achtung, bei Überdosierung verwandelt sich das Becken in eine nach Knoblauch stinkende Kloake, die auch nach vielen Wasserwechseln noch das Zimmer verpestet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 06 aug 2016, 09:44

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Op Crustahunter staat:
Knoblauch

verdauungsfördernd, anthelmetisch (gegen Würmer) als Zusatz zu einem selbstgemischten Futter (1 kleine Zehe auf 100 g); man kann auch einfach die Reste aus der Knoblauchpresse verfüttern oder Frostfutter für 5 Minuten in Knoblauchsaft tränken, den man beim Auspressen auffängt. Achtung, bei Überdosierung verwandelt sich das Becken in eine nach Knoblauch stinkende Kloake, die auch nach vielen Wasserwechseln noch das Zimmer verpestet!
okee , bedoelen ze hier de plaagdieren ook mee ?? planaria.s ./hydra .etc etc.
zal mij er eens op verdiepen om deze te gaan proberen bij zien van rare ongewenste problemen .
danwel met verse teentjes of de reform poeders .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 06 aug 2016, 09:50

Ze bedoelen wormen, dus planaria. Of het ook tegen hydra werkt, weet ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Monique
Moderator
Moderator

knoflook .

Bericht door Monique » 06 aug 2016, 19:56

Interessant stuk. Ik ben benieuwd wat er uit je onderzoek gaat komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 07 aug 2016, 11:03

Monique schreef:QR_BBPOST Interessant stuk. Ik ben benieuwd wat er uit je onderzoek gaat komen.
bij hebben van planaria .is mijn idee om deze ffff te vangen .en dan een knoflook/teentje te geven . :hihi :hihi
of een beetje knoflookpoeder door de stofvoer , proberen .
en bij zien zieke garnalen groep .ook deze maar op'' stink uut de bek'' tenen/poeder .
altijd beter om ,,natuur producten te geven,, dan die rare fu of flu poeders voor ziekte,s of bacterieen

ben nu veel op google bezig om erachter te kunnen komen ,hoe en wat bij garnalen te kunnen gebruiken
en waarom ze uit eivlekken al kunnen zien hoe sterk de garnalen groep is om verder te kweken .
vond deze documentatie /filmpje ,zeer interesant op evt ,ziekte,s /bacterie bij garnalen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 08 aug 2016, 19:52

jurn schreef: vond deze documentatie /filmpje ,zeer interesant op evt ,ziekte,s /bacterie bij garnalen .
Zou je een link naar de info en het filmpje kunnen plaatsen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Duidelyk
Moderator
Moderator

knoflook .

Bericht door Duidelyk » 08 aug 2016, 20:29

Vroeger gebruikte ik bij me vissen van seachem garlicguard, is ook op knoflook.. werkte prima bij verstoppingen van vissen, ook heeft het een soort bacterieel effect, kan ook best zijn dat dit op garnalen ook een bacterieel effect heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 08 aug 2016, 22:20

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST
jurn schreef: vond deze documentatie /filmpje ,zeer interesant op evt ,ziekte,s /bacterie bij garnalen .
Zou je een link naar de info en het filmpje kunnen plaatsen?
helaas schorpioen w, dit lukt mij niet ,ben a techneut op dit gebied
misschien een optie om deze terug te kijken op uitzending ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raymond

knoflook .

Bericht door Raymond » 12 aug 2016, 22:47

Ik voerde mijn vissen regelmatig met knoflook toen ik nog zeewater aquarium had, blijk goed te werken tegen stip.
ze waren er echt gek op gewoon heel fijn persen en snijden en voeren niet van te voren koken.

wat voor effect het heeft op garnalen weet ik niet, dacht wel dat mijn poetsgarnalen het aten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

knoflook .

Bericht door siemen » 14 aug 2016, 10:48

is knoflook niet slecht voor de garnalen? :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 14 aug 2016, 12:39

siemen schreef:QR_BBPOST is knoflook niet slecht voor de garnalen? :shrimp
na enige speurwerk en lezen van informatie,s over knoflook ,niet slecht voor garnalen .
het gaat mij in eerste instantie om ,uitvallende groepen ,plaagdieren .
vaak zijn uitval op groepen ,onverklaarbaar ,of toevoegen van iets nieuws .{nieuwe garie,s b,voorbeeld }
plaagdieren ,worden meestal { door mijn oogjes gezien } behandelt met gif stofjes .
knoflook = een natuurproduct, en kunnen deze rare dingen op GEK gebied nuttig zijn
alleen in welke mate ???? 1 teen of 2 tenen op hoeveel liter ??
knoflookpoeder ?? halve maatlepel /soeplepel ??
hiermee ben ikke aan het uitzoeken .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

knoflook .

Bericht door siemen » 14 aug 2016, 14:25

veel succes met het zoeken :knipoog :blozen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Willem

knoflook .

Bericht door Willem » 14 aug 2016, 17:53

Misschien Xavier hier vragen.
Hij is tenslotte expert in deze branche

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 14 aug 2016, 22:14

In het Duitse stuk staat 1 teen knoflook op 100 gram voer. Nu zijn tenen knoflook erg verschillend van grootte :shit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raymond

knoflook .

Bericht door Raymond » 20 aug 2016, 00:53

Jurn zelfs mijn poetsgarnalen (zeewater) aten het en nooit iets nadelig gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 22 sep 2016, 22:49

ben gestart met de proef op planaria,s te laten verdwijnen/uitsterf .

heb weken zitten vangen op deze plagers in m,n habitats
en deze allemaal in de scaper gedondert met visjes en garnaal .
zag nu op voeren van tabletje spirulina een heleboel monsters met die mooie oogjes :is goed op deze afkomen
dus ikke dacht ,nu ben je van mij .
heb schijfje knoflook vers gesneden ,op de sate prikker geprikt met daarop een steentje sipo van bekend merk
in de scaper gezet ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,en zag dat deze monsters in de achteruit de versnelling in gingen en als een garnaal de biezen pakten {de soil weer in dus}
hoop dat deze nu op uitroei te krijgen is zonder die ,,no planaria gif, flubanol gif .en deze teentjes {stukken goedkoper} hun werk ,net zo doen ,als wat ikke heb gezien bij filmpje kijken bij kwekers met hun hobby {vissen en grotere garnalen}

heb er een filmpie van gemaakt maar ben niet in staat deze hier te plaatsen
heb enige vrienden en GEK leden deze film{pje} gezonden .
hopelijk kunnen zij {deze wel zetten} ,om deze proef te kunnen zien .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 22 sep 2016, 23:33

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Jurn, ik krijg al vaak opmerkingen over stank bij de bakken. En ik moet de huisgenoten wel te vriend houden :knipoog
ikke ruik totaal geen geurtjes van deze tenen{schijfje} in de tank, ,,,,,,,,,, ikke ruik alleen m,n eigen tenen {loop vaak op blote voetjes in die zimmer ja :schateren :schateren }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

knoflook .

Bericht door Shrimpmaster » 23 sep 2016, 09:30

jurn schreef:QR_BBPOST zag op ,discovery channel het programma ,how it,s made,, juist garnalen kweek .
om bacterieen en ziekte,s te voorkomen gebruikten ze daar knoflook teentjes...
of voor shrimpmaster iets om zijn onderzoek naar onverklaarbare ziekte,s te kijken naar,, wat knoflook kan betekenen voor hobby garnaal.om deze bacterie die groepen doen verdwijnen .
Bedankt voor de tip. Heb er vaker over gehoord, ook in ander dierenvoer zit dit met het idee de afweer te verbeteren. Nog nooit zelf toegepast.
Drama hier met die ziektes, ben er nog steeds niet uit. Ik ga dit eens toepassen in mijn zelfgemaakte voer sticks, eerst eens even inlezen hoeveel ik erin zou moeten doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 23 sep 2016, 10:11

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST
jurn schreef:QR_BBPOST zag op ,discovery channel het programma ,how it,s made,, juist garnalen kweek .
om bacterieen en ziekte,s te voorkomen gebruikten ze daar knoflook teentjes...
Bedankt voor de tip. Heb er vaker over gehoord, ook in ander dierenvoer zit dit met het idee de afweer te verbeteren. Nog nooit zelf toegepast.
Drama hier met die ziektes, ben er nog steeds niet uit. Ik ga dit eens toepassen in mijn zelfgemaakte voer sticks, eerst eens even inlezen hoeveel ik erin zou moeten doen.
let ook even op jou kleur water{bij duisternis met die blaauwe lampje kijken in de habitat} ,heb een opmerking gezet met zaklantaarn met blaauwe lampje .{in topic ,,planten,mossen, en algen??? }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 23 sep 2016, 18:43

Interesant dit stukje, ik geloof dat ik bij corine een voertje voor garnalen had gezien wat knoflook bevatte, hang me er niet aan op, kan net zo goed ergens anders zijn geweest.
Bij honden word dit inderdaad ook gebruikt, maar ik heb ook gehoord van vergiftigings verschijnselen daar door, dus hoeveel je zou moeten geven pfff, ik denk dat je heel voor zichtig moet zijn en beginnen met een heel kleine hoeveelheid en als je ziet dat je garnalen het nog goed doen de hoeveel heid iets opvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 23 sep 2016, 20:50

Bindi schreef:QR_BBPOST Interesant dit stukje, ik geloof dat ik bij corine een voertje voor garnalen had gezien wat knoflook bevatte, hang me er niet aan op, kan net zo goed ergens anders zijn geweest.
Bij honden word dit inderdaad ook gebruikt, maar ik heb ook gehoord van vergiftigings verschijnselen daar door, dus hoeveel je zou moeten geven pfff, ik denk dat je heel voor zichtig moet zijn en beginnen met een heel kleine hoeveelheid en als je ziet dat je garnalen het nog goed doen de hoeveel heid iets opvoeren.
ook bekend welk merk dat voer droeg ?? vind dit wel weer interesant .
bij de meeste medicijn?? of voeren moet je uitkijken .teveel voer is altijd vergiftiging op habitats of dodelijk voor diertjes
hoor je wel vaker ,bij op vakantie gaan en de oppas heeft teveel gevoerd ,zonder kennis te hebben van hoeveel brokjes ,zaadjes, waffels en korrels. en je hobbydiertjes zijn vergiftigd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 23 sep 2016, 22:15

Sorry dat weet ik niet meer, ik was voor mijn garnalen voer aan het zoeken en kwam dit tegen.
Weet je wat, ik ga morgen kijken voor je, het is voor mij nu een beetje laat, was al om 5 uur vanmorgen op, dus ben een beetje :snore
Zodra ik het gevonden heb dan laat ik je het weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 24 sep 2016, 09:51

Nou ik heb het opgezocht.
Het merk is CSF Medi Mix, er zit wilde knoflook in, gezonder kan bijna niet dacht ik zo.
Het is verkrijgbaar bij, Online aquarium spullen, alleen is het op dit moment helaas uitverkocht grrrrr

Ik weet niet of ik de web shop hier mag plaatsen, zoniet dan hoor ik het wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

knoflook .

Bericht door Shrimpmaster » 24 sep 2016, 17:56

Ok, ik ga vanavond weer eens een bakplaatje met voer maken. Alleen ik ben er nog niet uit hoeveel knoflookpoeder ik er doorheen zal doen. Ze dat ik totaal 500gr voer heb, dan zou ik denken een gram of 3 knoflookpoeder of meer?
Het zal geen wondermiddel zijn, maar als het zo goed aangeschreven staat dan zal het vast wel een beetje een positief effect hebben denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 24 sep 2016, 21:37

fff een up date,
heb in deze habitatje waar ik deze proefje doe , bijna geen planaria meer zitten .
af en toe zie ik er een kruipen ,maar niet met de snelheid die ze kunnen hebben
en in grote getallen hoe deze was .

ga deze week de grote kamerbak filter schoonmaken {turfplaten verwisselen} en vaak zitten ze hier ook in
mochten deze daar huisvesting hebben
maak ik nog een proef met deze knoflook {vers}

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

knoflook .

Bericht door Shrimpmaster » 25 sep 2016, 10:06

tip: zelf voer maken, met knoflookpoeder, laten drogen in de oven.... zorg dat je dit op een mooie dag doet zodat alle ramen en deuren open kunnen :schateren :ziek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 25 sep 2016, 11:50

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST tip: zelf voer maken, met knoflookpoeder, laten drogen in de oven.... zorg dat je dit op een mooie dag doet zodat alle ramen en deuren open kunnen :schateren :ziek
poeder =toch al droog , :schateren :schateren , heb je nu de tokko van islam/japan/china/turkey geurtjes in je home/keuken :schateren :schateren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

knoflook .

Bericht door Shrimpmaster » 25 sep 2016, 17:19

Haha, ja duurde wel ff voordat de geur weg was.
Recept:

500gr bladspinazi
100gr rijstzemelen
10gram stuifmeelkorrels
5-10gr knoflookpoeder
+ wat geheime ingrediënten ;)

Even in de blender en dan een uurtje of wat in de over. Halverwege haal je het eruit en maak je met een pizza mes een blokjes patroon. Even afbakken en daarna eenvoudig in stukje breken. Wacht, ik heb ooit een blog gemaakt hierover: http://www.shrimpmaster.nl/blog/47/zelf-voer-maken.html zo dus. Alleen dit keer had ik een betere blender, dus het zag er veel beter uit.

Nadeel van dit recept, het zinkt voor geen meter en ze zijn er niet extreem dol op. Ze eten het wel op hoor, maar toch heb ik betere recepten gehad waar ze echt dol op waren. Misschien toch iets teveel knoflook? Maar goed, ze eten het op en ik ben benieuwd of dit ook resultaat heeft op hun afweer voor zover ik dat kan nagaan straks. Ik heb een aardige pot gemaakt, dus ik kan dit zeker wel een half jaar als basis voer gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 25 sep 2016, 19:37

[quote="Bindi"]QR_BBPOST Nou ik heb het opgezocht.
Het merk is CSF Medi Mix,

Ik weet niet of ik de web shop hier mag plaatsen,

okee ,het woordje MEDI zegt mij genoeg dan :blij :blij
zal eens kijken of ik potje csf kan bemachtigen met deze sticks

sponsoren mag je altijd wel noemen in topic,s ??neem ik aan
dank voor de genomen tijd om te zoeken. high :five :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 27 sep 2016, 19:36

Graag gedaan :five :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 13 nov 2016, 13:06

Oke even een upje over de medi mix, ik heb dit nu in al mijn bakken 2 keer gebruikt en een geweldige afname van wormen geconstateerd, zie hier en daar nog wat, maar dat is te verwaarlozen, misschien dan toch de wilde knoflook die er in zit ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 13 nov 2016, 22:55

heb zelf knoflookolie bij de reform gehaald .
gebruik dit nu bij waarnemen van de planaria , kreeg deze tip van een koi kweker ,die miljoenen koitjes heeft in het noorden des land

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 03 dec 2016, 17:15

Hoe is dit bevallen, Jurn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 04 dec 2016, 08:28

gebruik 1x p,week een druppel op voer {repashy zelf maken } of druppel op een stick, die langzaam oplost {walnootstick,s}
en bevalt mij hier prima .
af en toe zie je een kleine planaria kruipen {denk eitjes die nog uitkomen} maar geen grote getallen meer waargenomen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

knoflook .

Bericht door karin » 04 dec 2016, 17:19

Toevallig dat ik dat stukje over garnalen en knoflook eergisteren ook bij Discovery heb gezien. Helaas kan ik daar geen link voor vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

knoflook .

Bericht door karin » 22 dec 2016, 22:25

@Jurn, nog steeds tevreden over de knoflook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 23 dec 2016, 07:54

karin schreef:QR_BBPOST @Jurn, nog steeds tevreden over de knoflook?
gebruik nog steeds , krijg week 3 in volgend jaar ook de snippers die paarden krijgen { ook voor veel verbeteringen op bloed??? bacterieen ,weerstand ,etc etc .}
dus denk dat hiermee veel plaagdiertjes , en waarschijnlijk ook wel de onzichtbare bacterie {onverklaarbare uitval } bij garie,s ???

wanneer je of jullie googlen op ,, waarom knoflook bij paarden ,, krijg je een bom aan informatie.
heb zelf al veel gelezen over deze poeders/olie/snippers .
heel vaak kom je wormen plagen en andere engerd,s teggen .
zelfs de kippenfokkers/houders gebruiken , stink uut de bek ,knoflook :schateren :schateren { ook weer voor wormpies en bacterieen}

ik ben door mijn koi fokker en uit eigen beweging overtuigd ,dat knoflook de garnalen sterker maakt ,en plaagdiertjes op wormachtigen laat verdwijnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bert V

knoflook .

Bericht door Bert V » 23 dec 2016, 11:42

Al eerder gemeld, ik geef het vers en ze zijn er dol op.
http://forum.gek.nu/viewtopic.php?f=13& ... 6526#p6526

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 23 dec 2016, 16:41

Ga ik dan ook eens doen Bert, ben reuze benieuwd wat ze er van vinden, ik ben er gek op, heerlijk, lekker veel knoflook door mijn eten, ik heb vast geen wormpjes :hihi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 23 dec 2016, 23:19

, ik heb vast geen wormpjes :hihi[/quote]

jawel toch????????? gek virus :lekker puh :lekker puh = ook een vorm van bacterie ,maar dan de goeie :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

knoflook .

Bericht door karin » 24 dec 2016, 00:20

Je zou knoflook dan ook kunnen zien als een soort anti-biotica, dan zou je misschien twee groepen garnalen kunnen samenvoegen zonder gebruik te maken van andere medicatie?
Hoe reageren slakken op knoflook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 24 dec 2016, 07:10

@ Karin

dat is geen rare opmerking , zal best kunnen volgens mij .
slakken die ik in de habitats heb leven nog steeds ,zie welleens een leeg huisje ,maar dat had ik ook voor deze gebruik met knoflook olie .

stap volgend jaar { lijkt ver maar } over van reform olie ,naar snippers . kan ik precies zien ,wie wat en hoe ze ervan snoepen , garnalen en slakken en viske,s
met olie op stick,s krijgt iedere bewoner stink uut de bek ,maar wil ook zien hoe ze ervan eten ,puur nieuwgierigheid op welke het pakken ,kromme staarttrekkers,moeilijke vervellers, etc etc .
weet wel dat wij als hobby,isten nog veel van moeder natuur moeten leren en kunnen bijleren .

maar zie in deze topic ,al veel mooie reactie op geven van teentje,s of op andere toevoegen van knoflook.

nu mijn vraag aan deze gebruikers , zien jullie op garnalen ook verbeteringen op kleurtjes ???? { ikke zie meer glans op de pantsers /skeletjes}

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Hospitaal en medicijnen”