knoflook .

Heb je zieke garnalen of kreeften? Plak onderstaande vragen in je 1e bericht en beantwoord er zo veel mogelijk. Dan kan er nog sneller hulp geboden worden.
  • 1. Wat zijn de waterwaarden? pH: ,GH: ,KH: ,NO3 : ,NO2: ,CU(koper): ,PO4(fosfaat):
    2. Hoeveel liter inhoud heeft het aquarium? Heb je recent een waterwissel gedaan en hoeveel, hoe vaak wordt er water ververst?'
    3. Heb je nieuwe planten aan het aquarium toegevoegd?
    4. Heb je nieuwe dieren aan het aquarium toegevoegd?
    5. Heb je recent medicatie aan het water toegevoegd of anti algen/slakkenmiddel?
    6. Heb je vloeibare plantenvoeding aan je water toegevoegd?
    7. Gedragen de garnalen zich anders? Zitten ze boven in het aquarium, zijn ze sloom, zwemmen ze vreemd, hebben ze een andere kleur?
    8. Belucht je het water met behulp van een bruissteen?
    9. Heb je nog loodjes of potjes met vezel om de planten zitten, of andere soorten metaal in het water?
    10. Aantal dieren en hoeveel van elke soort zitten er samen in het aquarium?
    11. Wat voer je, en hoe vaak?
    12, Hoe lang draait de bak al?
    13, Wat is gemiddeld de leeftijd van de dieren?
    14, Wat is de watersamenstelling? Puur leidingwater, gemengd water, regenwater, osmosewater?
ALS JE 1 VAN DE VRAGEN 2 t/m 7 MET JA HEBT BEANTWOORD, VERVERS DAN DIRECT 50-80% VAN HET AQUARIUMWATER EN VOEG EVENTUEEL SPECIALE WATERBEREIDER TOE, GESCHIKT VOOR GARNALEN EN KREEFTEN, BIJV. VANYA OF VAN DENNERLE. DE BELUCHTING VAN HET WATER HOOG ZETTEN.
Elodie
Partner

knoflook .

Bericht door Elodie » 26 dec 2016, 20:23

Jurn, je hebt het over krommestaarttrekkers.
Dat doen die van mij ook soms. Ik dacht dat ze dan zaten te poepen. Net als hondjes. Maar is dat dus iets dat niet goed is?? Wat dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 27 dec 2016, 09:40

[ krommestaarttrekkers.
. Maar is dat dus iets dat niet goed is?? Wat dan?[/quote]

wanneer ze dit doen ,zitten ze niet lekker in hun velletje {mijn ervaring} of gaan ergens stilletjes bij uitstroom of belletjes {zuurstof} .
meestal {hier althans} zitten mijn usjes,en gh,kh. dan te hoog.en wissel ik 20% in deze op water, en geef een mineraal stick .
hier is veel over getikt en geschreven ,en via google kan je hierover wel meer vinden en lezen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

knoflook .

Bericht door Elodie » 28 dec 2016, 20:46

jurn schreef:QR_BBPOST [ krommestaarttrekkers.
. Maar is dat dus iets dat niet goed is?? Wat dan?
wanneer ze dit doen ,zitten ze niet lekker in hun velletje {mijn ervaring} of gaan ergens stilletjes bij uitstroom of belletjes {zuurstof} .
meestal {hier althans} zitten mijn usjes,en gh,kh. dan te hoog.en wissel ik 20% in deze op water, en geef een mineraal stick .
hier is veel over getikt en geschreven ,en via google kan je hierover wel meer vinden en lezen .[/quote]
Dank je. Ik heb nu een paar dagen elke dag water ververst, en wat crusta fit toegevoegd en ze komen ineens weer van verstopplekjes tevoorschijn! Dat helpt dus. Wazzen ze een beetje niet lekker. Ik ga nog vaker waterwisselen! :wave :wave

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 28 dec 2016, 23:54

Elodie schreef:QR_BBPOST
jurn schreef:QR_BBPOST [ krommestaarttrekkers. . Ik ga nog vaker waterwisselen! :wave :wave

TE vaak = niet goed .
probeer maar eens om bij een wissel extra propjes van elz . of erbij een extra catappa blaadje
en komt ie weer METEN = WETEN, bij teveel voeren zullen ook je usjes en dergelijke waarde,s als kh ,gh,ph meestijgen
en vaak krijg je dan garie,s die deze kromme staart trekjes geven .of worden sloom.
garnalen die lekker op water leven ,moet je zien zwemmen of lekker grazen .
doen ze dit niet en zijn ze stilletjes en slome pietjes en pietinnetjes ,dan een keer water wisselen .
zul je zien dat ze weer actiever en mogelijke parings gedrag vertonen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 15 jan 2017, 13:58

heb inmiddels de chips van knoflook die door paarden GEKKEN worden gegeven op plaagdiertjes.

deze zinken direct naar die bodem en worden zeker als lekkers gezien bij de groepen garnalen
de planaria,s die ik hierin heb zitten ,zie ik langzamerhand verdwijnen in getallen .
in mijn zien is deze vorm van uitroei beter als no planaria of andere gif .
deze doden alles in 1x ,met kans op piek van dode geurtjes van slak/plagers met kans op uitval van je garnalen
bij deze knoflook /knoflookchips ,vind ik het beter om ze te laten verdwijnen .

tot zover mijn topic ,ik stop met veel comentaren of reageren op topics , zie te weinig van leden met jaren ervaringen op gebied GEK ,om nieuwe aanwassende leden wat te leren . :shit :shit :shit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

knoflook .

Bericht door Bindi » 15 jan 2017, 17:57

:geschrokken Niet stoppen hoor Jurn. Het is net wat jij zelf zegt, dat veel leden met ervaring te weinig reageren op topics, maar jij bent ook een zeer gerespecteerd lid met veel ervaring. Ik heb ook gezien dat er minder word gereageerd en sommige nieuwe doen hun best oa ik zelf, maar ik weet ook niet alles, Leer wel snel bij, maar op sommige vragen weet ik ook niet altijd het antwoord en ben dan heel blij als iemand met met meer evaring het wel weet en dat ook schrijft.
Dus aub Jurn blijf reageren en ons beginnelingen op de vingers tikken :prima
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 15 jan 2017, 19:05

Bindi schreef:QR_BBPOST :geschrokken Niet stoppen hoor Jurn. Het is net wat jij zelf zegt, dat veel leden met ervaring te weinig reageren op topics, maar jij bent ook een zeer gerespecteerd lid met veel ervaring. Ik heb ook gezien dat er minder word gereageerd en sommige nieuwe doen hun best oa ik zelf, maar ik weet ook niet alles, Leer wel snel bij, maar op sommige vragen weet ik ook niet altijd het antwoord en ben dan heel blij als iemand met met meer evaring het wel weet en dat ook schrijft.
Dus aub Jurn blijf reageren en ons beginnelingen op de vingers tikken :prima

komt goed , zal af en toe mijn ervaringen typen ,bij voelen het gaat verkeerd ,en het kan net ffff anders :is goed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

knoflook .

Bericht door karin » 15 jan 2017, 19:21

Het zou heel erg jammer zijn als je jouw ervaringen niet meer typt, Jurn, dus bij deze vraag ik je om vooral toch te blijven reageren op topics.
Ook leden met meer ervaring van onze Gek dieren kunnen nog steeds leren :knipoog
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 15 jan 2017, 19:34

Jurn, dus bij deze vraag ik je om vooral toch te blijven reageren op topics.

ikke blijf wel trouw aan forum GEK ,maar zal iets anders mijn vragen en ervaringen delen
en meer de nieuwelingen helpen met vragen op hulp bij rare dingetjes .

dus wees niet ongerust ikke blief wel ,maar net fff anders

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

knoflook .

Bericht door SchorpioenW » 19 jan 2017, 16:00

Ik ben van plan om ook die snippers te kopen. Heb in 1 bak enorm veel planaria. :verdrietig
Hopelijk helpt het net zo goed als bij jou.
Ik kon de snippers alleen niet vinden in de winkels in de buurt van Haarlem. Dus nu maar online bestellen.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 19 jan 2017, 18:58

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Ik ben van plan om ook die snippers te kopen. Heb in 1 bak enorm veel planaria. :verdrietig
Hopelijk helpt het net zo goed als bij jou.
Ik kon de snippers alleen niet vinden in de winkels in de buurt van Haarlem. Dus nu maar online bestellen.
google eens bij de paarden webwinkels .de ietwat betere verkoopt ze in emmertje voor nog geen tientje .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

knoflook .

Bericht door karin » 19 jan 2017, 20:39

Heeft iemand al ervaring hiermee en hydra?
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

knoflook .

Bericht door Elodie » 19 jan 2017, 20:49

En ook nog weer de vraag: gaan ze er echt van dood, of houden ze er niet van en kruipen ze weg?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 19 jan 2017, 21:28

Elodie schreef:QR_BBPOST En ook nog weer de vraag: gaan ze er echt van dood, of houden ze er niet van en kruipen ze weg?
gaan echt dood , de planaria,s die ik had leven niet meer .
zie af en toe ieniemieny kruipen en krijgen dan direct een chippy op hun koppie :hihi

heb hier al meerdere aquarium gekken gehad die dit wilden zien ,en geloof mij , er zitten rare ouderwetse tussen ,die de grijse haren omhoog kregen bij zien van mijn expirimentje als opening .
oja en geert ook nog ,die houd alles ook in de smiezen { forum lid van GEK 1 maar niet actief door??????}

bij het gebruiken van knoflook vers of snippers , wel ff doorzetten met geven van .
ik zag na ,eerst met verse tenen {schoonmoeder :schateren } te geven na 1 dag al minder planaria,s in de emmer {uitgevangen met vallen} om te zien of ze gingen .
heb daarna met vinger gekruist de habitat gepakt waar ze heersten , zag de garnalen snoepen en de planaria,s omdraaien { heb enkele leden en crew filmpje gestuurd}
moest wachten op de snippers ,en gebruik dit nu bijna 2 week alweer ,en zie bij de habitats geen beweging op plaagdieren .
ik blijf nu continu ,althans mijn plan ,, 1x p,week 1 chippy dumpen , ze vinden het lekker .
en schaad het niet , juist .. geen gif meer als no planaria ,,, als je begrijpt wat ik bedoel ,,.

nog 1 comment ,,, op veel flora en fauna gebeuren weten wij mensen 0,2 procent ,wat moeder natuur ons kan bieden{knoflook }
vaak gaan gestudeerden of GEKKEN tegengifjes creeren { plaagdiertjes} om ze uit te moorden { no planaria bijvoorbeeld}
ik zie bij deze knoflook ,geen uitval op de slakken , geen waterverversing nodig , mijn beestjes vinden het lekker . {misschien ook nog wel goed voor ??? } .

dan even hellemaal off topic ,,,,, vrauger in de jaren van opkomst van de aquariums . vonden de meeste toen gekken het raar om een blaadje in je aquarium te gooien of er iets
in te leggen van moedertje natuur .
nu zijn wij GEK houders tig jaren verder en smijten er bladeren,propjes, bananen ,wortels,en boontjes ,andijvie met saus etc etc etc in de habitats met mooie resultaten { bij goed doen}
Laatst gewijzigd door jurn op 19 jan 2017, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 19 jan 2017, 21:33

karin schreef:QR_BBPOST Heeft iemand al ervaring hiermee en hydra?
snap even jou vraagje niet ,,,iemand ervaring hiermee???

denk dat hydra {plaagdiertjes} ook niet van deze methode van uitroeien zal houden . :hihi :hihi :is goed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

knoflook .

Bericht door karin » 19 jan 2017, 22:54

Ik bedoel of iemand heeft gemerkt dat hydra dood gaat van knoflook :knipoog

Zou mooi zijn als ook knoflook een positief effect heeft op het uitroeien van hydra, juist omdat ik tylomania''s in de bak heb, kan ik geen "chemische" middeltjes gebruiken.
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 01 feb 2017, 14:36

ffff een up date .

heb in sommige bakjes nog ienimini { uitgekomen eitjes dunkt mij}
zie al week geen beweging meer op de grotere jongens van de plagers .
en 3 bakjes geheel clean op plaagdieren .zelfs de cyclops zijn verdwenen die ik al tijden bezat in m,n goed draaiende taiwan bak { black}

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 01 feb 2017, 14:44

karin schreef:QR_BBPOST Ik bedoel of iemand heeft gemerkt dat hydra dood gaat van knoflook :knipoog

Zou mooi zijn als ook knoflook een positief effect heeft op het uitroeien van hydra, juist omdat ik tylomania''s in de bak heb, kan ik geen "chemische" middeltjes gebruiken.
mijn puntslakken/posthoorn/appel/ en tylo,s vreten het ook .
cyclops ook foetzie ,,,,,,,,, dus zullen de stampvoetjes hydra ook wel aan de loop gaan . mijn kijk op knoflook = 100% bijgedraait op functioneren bij hobby , :shrimp :crab

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

knoflook .

Bericht door Antoinette » 10 feb 2017, 17:53

Ik heb nu in een opstartende bak knoflook gedaan om te kijken of de slakjes die meeverhuisd zijn met de plantjes en het hout, er aan overlijden.
Ik had al enige tijd knoflook in de garnalenbakken gedaan en wat mij opviel is dat in 2 bakken de knoflook helemaal van binnenuit opgegeten werd maar in de derde bak keken ze er niet naar om en verslijmde die. Wel had ik 1 planaria gespot in die derde bak en nadat de knoflook erin is gedaan (toen de verslijmde er weer uitgehaald) geen planaria meer gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 11 feb 2017, 10:12

de aanhouder wint :blij

ben er tevreden mee, geen gif meer hier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

knoflook .

Bericht door Yilleke » 19 feb 2017, 11:43

Ook hier knoflook gevoerd en warempel geen planaria meer en ook de velletjes van de gari's glimmen veel meer. Helaas werkt het NIET tegen opstartwormen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

justlikeindy

knoflook .

Bericht door justlikeindy » 21 feb 2017, 13:08

Dus ik heb knoflook geprobeerd rauw aten mijn vuurtjes red sakura bloody mary red chery niet...
Eenmaa gedroogd aten ze het wel alleeen...
Ik roook aan me handen en het stonk ik kreeg het niet meer weg nadat het eendag in de bak had gelegen stonk me bak gelijk 2 weken en die van mij staan in me slaapkamer :schateren
Ik ga ook wel rond als "De GarnalenKamer"*. kleinschalige thuis kweker. jong en vol met passie.
:shrimp :shrimp :shrimp :shrimp :shrimp :shrimp :shrimp
*meer vinden?
https://www.facebook.com/DeGarnalenKamer/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Chriske99

knoflook .

Bericht door Chriske99 » 06 mar 2017, 08:58

He allemaal.

Graag had ik hier even op gereageerd.
Jurn ik snap je bevindingen compleet goed werk man jou bevindingen kloppen met mijn kennis over look in aquaria.

In zeewater word het gebruikt ter preventie.
Niet als geneesmiddel maar om problemen te vermijden.
Het zorgt er voor dat de slijmlaag van die vissen dikker wordt en ze dus meer immum worden voor stip. ( stip is bij zeewater de grootste vissen doder )
De vissen kleuren ook beter ( lees je garnalen glimmen ).
Ook voor infecties en en wondjes zou het ontsmettend werken en de genezing versnellen.
Parasiten en dan vooral wormen kunnen er slecht tegen dus niets raar aan dat je planaria verwijnd.
Of je het er hellemaal weg mee krijgt weet ik niet, maar het inperken van planaria is slechts 1van de voordelen van knoflook.
Bij een verschaling zal een garnaal gevoelig zijn voor infecties en miss zelfs wondjes hebben knoflook kan hier dan helpen.
Nogmaals is geen wondermiddel en geen medicijn maar een preventie tegen verschillende problemen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

knoflook .

Bericht door Shrimpmaster » 06 mar 2017, 09:39

Doe je het in alle bakjes? Met nieuw voer of andere toevoegingen test ik meestal eerst een paar maanden in 3 bakjes bijvoorbeeld. Dan als ik effect zie doe ik het in nog een bakje om te kijken of dat effect daar ook echt zichtbaar is.
Kan ik niet zien dat het echt helpt met kweek, kleur, gezondheid of wat je dan ook wilt verbeteren, dan moet je eigenlijk constateren dat het overbodig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Chriske99

knoflook .

Bericht door Chriske99 » 06 mar 2017, 10:23

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST Doe je het in alle bakjes? Met nieuw voer of andere toevoegingen test ik meestal eerst een paar maanden in 3 bakjes bijvoorbeeld. Dan als ik effect zie doe ik het in nog een bakje om te kijken of dat effect daar ook echt zichtbaar is.
Kan ik niet zien dat het echt helpt met kweek, kleur, gezondheid of wat je dan ook wilt verbeteren, dan moet je eigenlijk constateren dat het overbodig is.
Ik doe het 1x per week in de bak.
Vloeibare geconcentreerde vorm hele huis ruikt er naar.
Vroeger met de hand in de bak betekende stip op de vossekop die heel angstig is.
Nu heeft deze nooit geen stip meer wat er ook gebeurd.
De glans die jurn beschrijft zie je ook op de vissen.

Maar als je met getallen iets wil gaan beoordelen of het de moeite is dan kan je 99% van de producten die je momenteel gebruikt weg gooien.
Ik ga er van uit dat als er meerdere studie gedaan zijn waar 100den proefopstellingen stonde en deze geven als resultaat dat het bv slijmhuid verbeterd, desinfecteerd, antibacterieel werkt,... het wel klopt.
Niet dat ik daarbij zeg dat dat je deze problemen zal oplossen met knoflook maar preventief kan voorkomen.

Uit ervaring weet ik dat mensen met zware stip in de bak niets hadden aand knoflook.
Mensen die af en toe wat stip hadden waren er van af en konden 150W UV-C uit zetten.

Je kan die eigelijk niet testen buiten wat jurn gedaan heeft.
Voor planaria kan je een schatting maken hoeveel er nog zijn en zo kijken of het iets uit haalt.

Naar antibact werking, desinfecteren, genezing wordt dit zeer moeilijk.
Je weet niet of je garnaal een infectie heeft, heeft hij een wondje? Dat kan je volgens mij heel moeilijk zien zonder microscoop.

Sterft er een garnaal had dan knoflook dit voorkomen?
Misschien wel misschien niet grote vraag is wat had hij nu juist?

Doe je knoflook en sterft er dan een garnaal wil dit zeggen dat het niet werkt? Dan mag je veel spullen weg gooien die beweren sterftecijfer te verminderen ;)

Niet verkeerd bedoeld maar zie knoflook als een extra preventie net zoals we cappata bladeren gebruiken om de stoffen die ze af geven.
Sommigen gebruiken ze ook niet en hebben succes maar als jij ze niet gebruikt heb je 20% meer uitval. Dus blijkbaar is er bij jou toch net wel noot aan hetgeen de bladeren toevoegen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

knoflook .

Bericht door Shrimpmaster » 06 mar 2017, 10:46

Chriske99 schreef: Ik doe het 1x per week in de bak.
Vloeibare geconcentreerde vorm hele huis ruikt er naar.
Vroeger met de hand in de bak betekende stip op de vossekop die heel angstig is.
Nu heeft deze nooit geen stip meer wat er ook gebeurd.
De glans die jurn beschrijft zie je ook op de vissen.
Klinkt goed.

Chriske99 schreef:Ik ga er van uit dat als er meerdere studie gedaan zijn waar 100den proefopstellingen stonde en deze geven als resultaat dat het bv slijmhuid verbeterd, desinfecteerd, antibacterieel werkt,... het wel klopt.
Zeker, heb je een linkje voor mij naar die studies, ben wel geïnteresseerd.

Verder bedoelde ik dat mensen die meerdere bakjes hebben, zelf makkelijk een simpele test kunnen doen. Je kan iets toevoegen aan alle bakjes die je hebt, maar ook eerst aan de helft. Dan nog is het maar een hele kleine test, maar soms kan je verschil in gedrag, kleur of kweek zien denk ik dan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

heino
Contacteer:

knoflook .

Bericht door heino » 06 mar 2017, 10:54

Gisteren voor de 2de keer gevoerd.
Hele hok stinkt.
Maar We houden vol :ziek :lekker puh
:shrimp
Problemen met ziekten bij garnalen ? Ga naar :
http://forum.gek.nu/viewtopic.php?f=36&t=2100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Chriske99

knoflook .

Bericht door Chriske99 » 06 mar 2017, 11:55

Tuurlijk ook niet verkeerd bedoelt hoor shrimpmaster.
Wilde gewoon zeggen dat het niet het effect heeft van bv. Het plaatsen voor een oxidator in slecht belucht aquarium.
Daar heb ik al gezien dat je inneens een kweek explosie krijgt na het plaatsen van oxidators.
Garnalen inneens veel levendiger, bbeter op kleur,...
Dit was omdat de beperkende factor was weg genomen ZUURSTOF.

Look is niet iets wat beperkende factoren weg neemt maar wat risico's verlaagt.
Je kan niet zeggen dat het wel of niet je sterftecijfer zal verlagen, je nakweek zal verhogen, je kleuren zal verbeteren.
Maar als het op jaarbassis kijk hoeveel garnalen er sterven om onbekende redenen en we kunnen daar 10% van vermijden met look lijkt me dat goed.
Hoe ga je dat bewijzen dat wordt moeilijk hoe weet je welke anders zouden gestorven zijn en aan wat?

Zo is het met alles product X zegt minder uitval product Y zegt betere kleuren en zullen allen wel correct zijn.
Maar enkel wanneer alle andere factoren ok zijn.
Als je bak op 16°C staat mag er vanalles in gooien ze zullen nooit echt hard kweken ;)

De eigenshappen die look toegeschreven zijn reiken ook buiten de aquaristiek.
Net zoals wilg vroeger het medicijn was tegen hoofdpijn.
Enige wat effectief bewezen is in de aquaristiek is dat vissen er een dikkere slijmhuid van krijgen.

Als ik straks wat tijd vind zal ik kijken of er nog een oude PDF op mijn vorige telefoon staat ;)
Je kan anders eens zoeken op pubmed of sciencegate om er even 2 te noemen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

knoflook .

Bericht door Antoinette » 14 mar 2017, 20:32

Ik hoor net van mijn dochter dat knoflook bij viervoeters bloedarmoede veroorzaakt, iemand die hier meer over weet en of dat ook bij aquariumbewoners voor kan komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 10 apr 2017, 18:23

Antoinette schreef:QR_BBPOST Ik hoor net van mijn dochter dat knoflook bij viervoeters bloedarmoede veroorzaakt, iemand die hier meer over weet en of dat ook bij aquariumbewoners voor kan komen?
ik hoorde van mijn dieren/veearts dat knoflook ook bij viervoeters , de bacterieen dood en zelfs vlooien wippen van het huidje af ,naar andere viervoeters

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

knoflook .

Bericht door Antoinette » 10 apr 2017, 19:54

Ja blijft toch voorzichtigheid geboden, al had ik laatst een giga van een nitrietpiek die een week lang aanhield en de garnalen bleven gewoon hun ding doen (eten en voortplanten en al) en geen enkele garnaal vertoonde vergiftigingsverschijnselen en leven nog allemaal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 16 apr 2017, 21:49

voor diegene die programma,s terug kunnen kijken
op discovery wederom bij how its made .van vanavond die garnalen kwekerij met knoflook

hier weer met bewondering naar zitten kijken hoe knoflook bacterieen en rare monstertjes laat verdwijnen
uitzending van 16-04 2017 voor late lezers tijd 21.00 tot 21,30 ergens in die tijdzone

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Floris
Partner

knoflook .

Bericht door Floris » 16 apr 2017, 23:50

Even een aanvulling op bloed en knoflook.
Knoflook bij de mens zorgt er voor dat je bloeddruk omlaag gaat.
Weet dus niet hoe dit bij onze weekvrienden is. Anders ter in of aanvulling ook nav de dierenarts.
:dansendebanaan :dansendebanaan :dansendebanaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

knoflook .

Bericht door Elodie » 17 apr 2017, 00:16

Hij staat in mijn ziggo gids voor half drie vannacht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 17 apr 2017, 08:04

Elodie schreef:QR_BBPOST Hij staat in mijn ziggo gids voor half drie vannacht.
denk vaker op herhaling ,veel uitzendingen zijn op herhaling
zelfs de opnames van mijn werk { jaren geleden} zie ik soms nog voorbij komen { meyer werft } mega ships .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WPT
Contacteer:

knoflook .

Bericht door WPT » 18 apr 2017, 14:19

jurn schreef:QR_BBPOSTik hoorde van mijn dieren/veearts dat knoflook ook bij viervoeters , de bacterieen dood en zelfs vlooien wippen van het huidje af ,naar andere viervoeters
Het helpt ook tegen vampieren :hihi
Gr. Wouter

Bekijk al mijn Nano Aquariums in het GEK foto topic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

knoflook .

Bericht door jurn » 19 apr 2017, 15:38

WPT schreef:QR_BBPOST
jurn schreef:QR_BBPOSTik hoorde van mijn dieren/veearts dat knoflook ook bij viervoeters , de bacterieen dood en zelfs vlooien wippen van het huidje af ,naar andere viervoeters
Het helpt ook tegen vampieren :hihi
hadden Hans En Grietje dit maar geweten ,was de boze heks op bezempie gevlucht { geloof jij in sprookjes dan????? } :hihi :hihi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WPT
Contacteer:

knoflook .

Bericht door WPT » 19 apr 2017, 19:18

Jij niet dan? :knipoog
Gr. Wouter

Bekijk al mijn Nano Aquariums in het GEK foto topic