Filter overleden, hoge waarden

Heb je zieke garnalen of kreeften? Plak onderstaande vragen in je 1e bericht en beantwoord er zo veel mogelijk. Dan kan er nog sneller hulp geboden worden.
  • 1. Wat zijn de waterwaarden? pH: ,GH: ,KH: ,NO3 : ,NO2: ,CU(koper): ,PO4(fosfaat):
    2. Hoeveel liter inhoud heeft het aquarium? Heb je recent een waterwissel gedaan en hoeveel, hoe vaak wordt er water ververst?'
    3. Heb je nieuwe planten aan het aquarium toegevoegd?
    4. Heb je nieuwe dieren aan het aquarium toegevoegd?
    5. Heb je recent medicatie aan het water toegevoegd of anti algen/slakkenmiddel?
    6. Heb je vloeibare plantenvoeding aan je water toegevoegd?
    7. Gedragen de garnalen zich anders? Zitten ze boven in het aquarium, zijn ze sloom, zwemmen ze vreemd, hebben ze een andere kleur?
    8. Belucht je het water met behulp van een bruissteen?
    9. Heb je nog loodjes of potjes met vezel om de planten zitten, of andere soorten metaal in het water?
    10. Aantal dieren en hoeveel van elke soort zitten er samen in het aquarium?
    11. Wat voer je, en hoe vaak?
    12, Hoe lang draait de bak al?
    13, Wat is gemiddeld de leeftijd van de dieren?
    14, Wat is de watersamenstelling? Puur leidingwater, gemengd water, regenwater, osmosewater?
ALS JE 1 VAN DE VRAGEN 2 t/m 7 MET JA HEBT BEANTWOORD, VERVERS DAN DIRECT 50-80% VAN HET AQUARIUMWATER EN VOEG EVENTUEEL SPECIALE WATERBEREIDER TOE, GESCHIKT VOOR GARNALEN EN KREEFTEN, BIJV. VANYA OF VAN DENNERLE. DE BELUCHTING VAN HET WATER HOOG ZETTEN.
Nedlets

Bericht door Nedlets » 12 aug 2018, 11:37

Vorige week mijn garnalen (vuur en crystals) overgezet naar een noodback van 12l omdat de eigenlijke bak (110l) bodemrot had. Ik had veel uitval zonder dat ik wist waar het vandaan kwam, uiteindelijk besloten alles eruit te halen en de bak opnieuw op te starten. Toen kwam ik er pas achter dat het bodemrot was maar toen was alles al gereinigd en dus geen goed draaiend filtermateriaal meer helaas.

Dus 12L bak met alle garnalen in, nieuw grind en een hang on the back filter met spons van iemand anders. Ondertussen de grote bak opnieuw aan het opstarten. Helaas heeft de hang on the back het een dikke week gedaan totdat hij niet meer draaide. Ik heb de spons uitgeknepen in het water en een sponsfilter erin gehangen

Gister 25% waterwissel gedaan.

Ik zit op een mix van kraan en osmose water. Deze crystals zijn gekweekt op zacht kraanwater met een ph boven de 7.
Waarden vanmorgen:
PH: 7.5
GH:7
KH:3
TDS: 140
NH4: 0,5mg
NO2: 0,5mg
NO3 10mg

Erna dus 50% waterwissel gedaan.

Wat nu verder?

Ik dacht al aan het maken van een overflow en continue schoon water laten overdruppelen...

Tips? Heb nu al zoveel problemen gehad... ben met niks anders meer bezig nu haha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nedlets

Bericht door Nedlets » 12 aug 2018, 20:28

Vandaag zeoliet toegevoegd 45 gram, een paar steentjes. Verder van dennerle fb7 bactoclean gekocht en toevoegen. Hopen dat dit werkt.

Over 4 weken is de grote bak ingedraaid dus dan kunnen ze over...

Risico bestaat nu met de zeoliet dat er helemaal geen kans is voor bacteriecultuur om te ontwikkelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 12 aug 2018, 22:32

jeetje wat balen weer, ik heb werkelijk geen flauw idee, wat je nu moet doen.
Dit is ook de reden dat ik in bijna al mijn bakken op het zelfde filter heb draaien, en ik er 1 in reserve heb, mocht er een filter mee stoppen dan zet ik de sponsen over en klaar ben ik weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Bericht door chintsai » 13 aug 2018, 07:08

Ik ben al sinds gisteren aan het denken, maar ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik geen antwoord heb :shit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 13 aug 2018, 10:18

mijn ervaring op water voor aquariums is boven de 7 hard
onder de 7 begint de zachte te komen

en ga je nu ietsjes meer osmose toevoegen op jou kraanwater zitten de cr iets beterder

wat ikke niet snap is jou tds van 140 ,op ph,kh en gh met mix van kraan en osmose
of jou aperaat is niet goed op filteren ,of jullie kraanwater is veel te hoog .

meet eens jou kraan op us waarden {tds}
en meet eens jou gedraaide osmose water op kh ,ph

mijn denken zit daar ergens wat fout kan gaan op houden van GEK hobby

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Hospitaal en medicijnen”