Volgens mij zijn het planaria (iig wormen). Net bij de dierenwinkel en dierenarts geweest ( was al in 3 zaken en dierenartspraktijk geweest die konden niet helpen) had iets over flubenol gelezen wat ik wilde proberen, dat koste 40 euro en moest besteld worden. Nu in de garnaalloze bak een cerprofor dactycid oplossing gedaan met praziquantel 25 mg/ml.(11 euro, visafdeling dierenwinkel daar) En dan 5 ml ( 1ml per 5 liter water. (25 liter bakje) dat dus ook garnalen dood, slakken, wormen en hydra's dood.
Na 48 uur moet 25% ververst en na 14 dagen 1 malig herhalen. Geen licht, veel stroming.
Heeft iemand ervaring met dit middel?
En als ik de behandeling herhaald heb, hoe lang zou het duren voordat die bak weer garnaal veilig is?
Want dan gaan mijn vuurgarnalen net baby's naar deze behandelde bak en kan ik mijn gemengde garnalenbak behandelen, daar zitten die wormen ook in en helaas hydra' s ook nog is ... 2 foute plantjes grrr.... sinds die kwamen heb ik allerlei ongewenste bewoners

Maar ben dus benieuwd naar ervaringen met dit middel en hoe lang ik moet wachten om er garnalen in te kunnen plaatsen.
Haaiehap