HELP Plants Soil of Ada

Stel hier alle vragen over het voer, waterkwaliteit en mineralen voor je dieren. Ook vragen over hout, stenen, aquariumbodems en voedingsbodems stel je hier.
Nhabira Nathalie

HELP Plants Soil of Ada

Bericht door Nhabira Nathalie » 20 sep 2018, 10:01

Ik ga mijn bodems vervangen en kan nu met flink korting de HELP Plants soil krijgen. Ik heb nu glasgarten, een dun laagje wel maar, maar die is na een half jaar al niet meer ok want de ph gaat (of is in een van de bakken) al 6.5. Ik wil er geen 4 cm bodem inleggen, maar elke 6 maanden vervangen is ook wat!
Dus nu kijk ik een beetje rond. Voor wie HELP gebruikt, moet het de Shrimp zijn?
De Ada Amazonia doe ik maar niet, maar de Light of Malaya is mss wel een optie.
Lees zelfs bij regelmaat erg goede ervaringen met de dubbel gebakken Akadama.
Kortom, ik weet het even niet meer en had graag ervaringen gezien.
En hoe dik liggen jullie bodems en hoe lang gaan ze mee? Bij mij dus max 1 cm nu uit angst voor bodemrot......
I

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

HELP Plants Soil of Ada

Bericht door Bindi » 20 sep 2018, 10:19

Ik heb HELP bodems in al mijn bakken, vind het een goede bodem, die het lang vol houd. bij mij nu 2 bakken meer dan een jaar ph is daar nog steeds 6.
Maar ik gebruik wel osmose water, met kraan gaat je bodem sneller op.
Ada is sterker, maar wat ik weet, krijg je in het begin veel last van amonium en moet je heel vaak verversen om het resultaat te krijgen wat je hebben wilt.
Als je bij HELP een ph van 6 wilt dan leg je een bodem aan van 2 cm, in het begin is de ph nog 5 en een half of zo, daarna gaat hij stijgen naar 6
wil je een lagere ph, dan leg je naar achteren toe 3 cm bodem, bij Help is het dus zo, hoe meer bodem er in ligt hoe lager de ph, de gh i wel redelijk hoog bij deze bodem, dat merk ik in al mijn bakjes, ong 6 tot 7.
Om bodem rot te voorkomen, dan doe je er gewoon wat punt slakken in, deze wonen in de bodem en woelen daar je bodem om, zo krijg je haast geen kans op bodem rot, ook stuifen ze de bodem niet op, gaat allemaal erg langzaam, het is dan ook een slak :knipoog
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

HELP Plants Soil of Ada

Bericht door jurn » 22 sep 2018, 09:57

Nhabira Nathalie schreef:QR_BBPOST Ik ga mijn bodems vervangen en kan nu met flink korting de HELP Plants soil krijgen. Ik heb nu glasgarten, een dun laagje wel maar, maar die is na een half jaar al niet meer ok want de ph gaat (of is in een van de bakken) al 6.5. Ik wil er geen 4 cm bodem inleggen, maar elke 6 maanden vervangen is ook wat!
Dus nu kijk ik een beetje rond. Voor wie HELP gebruikt, moet het de Shrimp zijn?
De Ada Amazonia doe ik maar niet, maar de Light of Malaya is mss wel een optie.
Lees zelfs bij regelmaat erg goede ervaringen met de dubbel gebakken Akadama.
Kortom, ik weet het even niet meer en had graag ervaringen gezien.
En hoe dik liggen jullie bodems en hoe lang gaan ze mee? Bij mij dus max 1 cm nu uit angst voor bodemrot......
I
wat ik mij soms afvraag op de soil bodems . zijn ze uitgewerkt door verkeerd water ?
soil,s heb ik in vele soorten gebruikt , de ene soort deed het beter als een andere .
en heb nu 3 soortjes in gebruik ,die sind,s mijn overstap op meer bacterien van vin { storm } langer en betere waarden houden

die H.E.L.P soil is een mooie soil , waar diertjes heerlijk op kunnen vertoeven :perfect

mijn denken zit ,dat we te vaak de bodems de schuld geven op uitwerkende functie,s ,door te veel ophoppingen wat wij niet zien , en er meer grond bacterieen of bodembewoners { plaagdiertjes} in de soil,s aanwezig moeten zijn .

ik greep eerder ook naar middeltjes om planaria,s of wurmen te bestrijden met;; no planaria ;; in mijn aquaria
en ving de plagertjes uit mijn aquariums .
met deze middeltjes als no planaria ,slaan de soil,s/grind etc etc kapot op bodem dieren ,die toich een rol meespelen in onze slootjes waar garnalen leven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

HELP Plants Soil of Ada

Bericht door Bindi » 22 sep 2018, 10:52

Ik gebruik zelden tot nooit middeltjes, ik zet mijn andere levende have wel in, mijn guppen en Corydoras, die lusten er wel pap van. natuurlijker kun je het niet hebben toch :knipoog
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

HELP Plants Soil of Ada

Bericht door jurn » 22 sep 2018, 12:59

klopt bindi ,
maar veel houders grijpen nog naar deze middeltjes
en zijn puur op garie,s gericht , wat ik eerder ook deed , omdat mij werd verteld dat visjes m,n garie,s pakten

garie,s zijn zelf ook kanibalen , komen er teveel , vreten ze elkaar ook op :grote pech

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Voer, water, mineralen, bodem, stenen, hout, enz.”