Corydoras Sterbaii eten

Stel hier alle vragen over het voer, waterkwaliteit en mineralen voor je dieren. Ook vragen over hout, stenen, aquariumbodems en voedingsbodems stel je hier.
siemen

Corydoras Sterbaii eten

Bericht door siemen » 13 nov 2018, 23:32

Dag beste leden,

Ik heb sinds 4 dagen corydoras panda (kleine vissen) en corydoras sterbaii (grote vissen) gekocht. De panda's zwemmen altijd actief rond en nu ze weten dat het eetbaar is eten ze algenwafeltjes en andere droogvoer soorten. Maar de corydoras sterbaii is veel rustiger dan de panda. En is niet geïnteresseerd in het eten zelf na verschillende voer soorten vlak voor diverse vissen hun neus te leggen. Honger hebben ze nu wel genoeg denk ik na een kleine week. Maar wat denken jullie dat deze dieren accepteren als eten, en zou het mogelijk zijn ze droogvoer te laten eten?
Ik heb ook nog diepvries muggenlarven en kleine waterdieren maar ik geef ze dat 1 keer per week en dat is dus moeilijk moest ik dat elke dag doen dit heb ik nog niet geprobeerd maar dat eten ze denk ik wel. De andere vissen eten dat dan ook zo vaak dus dat is wat een probleem. De twee corydorassen soorten zitten in een kleine groep en in verschillende aquariums.

Alvast bedankt voor het antwoord.
Met vriendelijke groeten Siemen Janssens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Re: Corydoras Sterbaii eten

Bericht door Bindi » 14 nov 2018, 06:46

Ik heb 3 vershillende corydoras soorten en allemaal lusten ze graag het voer van tetra tabi mini. ook de moelilijke eters lusten dit graag.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Homerno1

Bericht door Homerno1 » 14 nov 2018, 10:58

Corydoras zijn geen groenvoer eters. Alle Corydoras soorten die ik heb zitten (momenteel 9 soorten) zijn gek op Viformo. Dat zijn bodem tabletten. Die kun je heel er in gooien, maar ook erg gemakkelijk fijn knijpen. Dan verspreid het zich door de hele bak en gaan ze altijd zoeken.
Verder is een groep van 4 wel klein. Minimaal is 6z maar liever nog 10 of nog meer (maar dat is in onze bakken vaak lastig).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel

Bericht door Angel » 15 nov 2018, 00:26

JBL NovoTab is heel goed voer voor Cory's, die van mij zijn er dol op.
Groetjes, Angel

Superfish Aqua 45 met Caridina Mix :shrimp
Superfish Aqua 40 met Caridina Mix :shrimp
Tetra AquaArt 30 met BTOE :shrimp
Juwel Rekord 60 met Corydoras Panda, Pseudomugil Gertrudae en Blue Dreams :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 15 nov 2018, 06:44

Dat lusten die van mij ook graag, wat ze ook erg lekker vinden is Artemia tabletten, had ze eigenlijk voor de garnalen gekocht, maar de cory eet ze erg graag, ook geef ik ze van Hikari, dat lusten ze wat minder, maar word wel gegeten.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 18 nov 2018, 01:28

Bedankt voor jullie advies, morgen ga ik naar mijn aquarium club om het eten dat jullie hebben geadviseerd te kopen.
Maar vandaag heb ik nog mijn vissen diepvries rode muggenlarven gegeven en de Corydoras sterbaii (ongeveer 4-6 cm lang)
weigerde ze op te eten zelfs vlak voor hun neus terwijl ze dit normaal graag eten.
De andere vele vissen zoals guppy,barbeel,etc... eten dit wel direct op (in de zelfde aquarium), ook het water is van waarden perfect in orde.
Mijn corydoras panda (deze zijn veel kleiner met een 2-3 cm en jonger) zijn veeel levendiger en eten direct zowel droog als diepvries voer op.
Terwijl de sterbaii heel veel stil licht op de bodem, het is zeker niet dat de vissen ongezond of ziek zijn want van kleur zijn ze mooi en ze vertonen geen symptomen van ziekten.
Misschien heeft deze vis bijzondere eet gewoonten? Of is het eten dat ik hem geef nieuw en onbekend?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 18 nov 2018, 07:03

Gaat wel goed komen hoor, zodra je weet wat ze graag eten, even uit proberen.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 18 nov 2018, 12:59

Ik nu dit gekocht (foto in bijlage) In mijn locale aquarium club. Het lijkt op viformo tabletjes.
Ik ga meteen proberen of ze dit graag lusten😄😄😄(het is blijkbaar niet mogelijk om via mobiel een foto toe te voegen of wel)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 20 nov 2018, 00:21

Ook met dit te eten hebben ze veel moeite. De corydoras panda eet zoals gewoonlijk direct alles op.
Maar als ik meerdere pogingen bij verschillende sterbaii's vlak voor hun neus doe, weigeren ze weer van er zelfs maar naar te kijken.
Terwijl de andere vissen (zebra's,guppen'keizer tetra's) er als raketten op af vliegen. Wel heb ik gevonden dat als ik het volledig verpulver,oplos in water en het dan in het aquarium breng op de bodem met een spuit en slangetje. Dat ze er een heel klein beetje van binnen krijgen, ik zie hun kieuwtjes dan van heel langzaam naar heel snel bewegen als ze kauwen op de stukjes voer. :blij :blij :blij :hihi :fish1 :fish1
Wel vind ik het wel jammer dat dit nu maar 1 voer soort is (vergelijk het met viformo) ipv. een uitgebreid dieet dat ik voor ze van plan was. :ikworddaarmoevan
Maar ook groenvoer en muggenlarven, andere kleine diepvries voeren blijven on aangeraakt. :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan De man in de aquarium club had mij ook af geraden van meerde potjes verschillend corydoras eten mee te nemen omdat er allemaal ongeveer het zelfde inzat op kleur en vorm van de tabletjes na, en een iets andere voedingswaarde verhouding. :shout :pin1
Heeft iemand ervaring met het eten geven van deze zeer moeilijke eters? (honger hebben ze normaal meer dan genoeg want ik heb ze nu meer dan een week en ze hebben nog bijna niets gegeten)
Ook ben ik geïnteresseerd in hoe je het geslacht nauwkeurig kunt zien van de corydoras.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 20 nov 2018, 07:06

Ze kunnen natuurlijk ook het gewone vis voer eten wat je voert, en dat hoef je niet altijd te zien, dat doen die van mij ook, ik gooi expres wat guppie voer of ander voer er in en die zitten er dus helemaal niet in.
De mannen zijn wat slanker van lichaam en kleiner dan de vrouwen, dit zie je pas goed als ze volwassen worden.
ik heb inmiddels 20 cory panda rond hobbelen in de bak, moeten er natuurlijk niet meer worden, maar het valt nog niet eens op, dat er zoveel in zitten :vrolijk
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 21 nov 2018, 00:59

Ze hebben nu al wel een volle 10 dagen (bijna) niet gegeten , en ze blijven nog steeds als een standbeeld op de bodem liggen,
als er eten tegen hun mond aan ligt. (het geen speciaal voor corydorassen)
Hun buiken staan wel altijd rond ondanks het niet willen eten.
Maar ik heb ook panda zoals jij en die gedragen zich tegenovergesteld als de luie niet etende sterbaii, namelijk ze zitten nooit stil en ze eten alles op wat ze zien.
Zouden ze na een maand misschien honger hebben ? Of hoe moet ik ze laten eten? :geschrokken :geschrokken :geschrokken :schrik :schrik :schrik :grote pech :grote pech :pech :shit :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Voer, water, mineralen, bodem, stenen, hout, enz.”