Corydoras Sterbaii eten 2

Stel hier alle vragen over het voer, waterkwaliteit en mineralen voor je dieren. Ook vragen over hout, stenen, aquariumbodems en voedingsbodems stel je hier.
siemen

Corydoras Sterbaii eten 2

Bericht door siemen » 24 nov 2018, 01:36

Ze hebben nu al wel een volle 10 dagen (bijna) niet gegeten , en ze blijven nog steeds als een standbeeld op de bodem liggen,
als er eten tegen hun mond aan ligt. (het geen speciaal voor corydorassen)
Hun buiken staan wel altijd rond ondanks het niet willen eten.
Maar ik heb ook panda zoals jij en die gedragen zich tegenovergesteld als de luie niet etende sterbaii, namelijk ze zitten nooit stil en ze eten alles op wat ze zien.
Zouden ze na een maand misschien honger hebben ? Of hoe moet ik ze laten eten? :geschrokken :geschrokken :geschrokken :schrik :schrik :schrik :grote pech :grote pech :pech :shit :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan
Ik heb dit even gerefreshd om antwoord te krijgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Re: Corydoras Sterbaii eten 2

Bericht door Bindi » 24 nov 2018, 08:04

Dan moeten ze toch echt wel iets gegeten hebben, zou je zo denken.
zitten ze apart in de bak, zal je vast wel geschreven hebben, maar dat weet ik even niet meer. Zo ja zet ze bij de panda, en je zult zien dat ze een stuk brutaler worden, bij mij zitten 3 verschillende soorten in 1 bak en ze gaan graag met zijn alle om, en zijn een stuk brutaler, bv mijn witte cory had ik ook apart gedaan en dat vonden ze helemaal niks, heb ze weer bij de panda gedaan en nu hebben ze eitjes gelegt.
het is namelijk ook zo dat ze graag in grotere groepen leven en of dit nu de zelfde soort is of niet dat maakt ze niks uit, en sommige cory soorten zijn meer terughoudend dan andere soorten, ik heb bv ook gezien dat ze voor het paar ritueel toch liever hun eigen soortje verkiezen, mijn panda mannetjes konden mooi de boom in volgens het witte vrouwtje. Even ter info nog , er zijn wel soorten die met elkaar kruisen.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 24 nov 2018, 08:39

siemen, ik lees ,ze liggen stil en eten niet ?

is je water te warm misscien ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 27 nov 2018, 00:15

De sterbaii en de panda zitten allebei in een gezzelschaps aquarium ,ja in twee verschillende.
Neen het water is rond de 20 graden wat ideaal is normaal gezien.
Ik heb nu al 2 verschillende merken van speciaalvoer voor corydorassen en de sterbaii wilt nog steeds niks eten en de panda eet zoals gewoonlijk alles op ook muggen larven en groenvoer laten ze links liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 27 nov 2018, 14:37

Hoeveel sterbaii heb je in de bak ? zal je wel ergens hebben opgeschreven, maar ik kan het even niet vinden.
Ik heb minstens 25 cory in een 60 cm bak en dan 3 verschillene soorten, en dat gaat hartstike goed, je zou echt niet zeggen dat er zoveel in zitten, behalve dat ik het filter wat vaker moet schoon maken.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 28 nov 2018, 23:46

4 sterbaii en dat zijn de enige corys het zijn wel oudere dieren die al 5-6 cm lang zijn dus misschien vandaar de minder activiteit. De bak is ook maar iest van 90 cm en 110L dus is redelijk klein zeker voor zoveel vissen.
Nu hebben ze al 2 weken bijna niets gegeten en het eten vlak voor hun neus doet ze bijna niets ze snuffelen is en gaan dan weer weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 29 nov 2018, 07:05

Nou klein, dat vind ik ook wel mee vallen. Wat ik zou doen is er nog een paar bij kopen, ze zijn met veel te weinig, er moeten er minstens nog 5 bij, en neem dan jonge dieren, dan worden de oudere ook weer wat levendiger.
als ik kijk naar mijn 60 bak en de hoeveelheid vissen, zou je ook kunnen zeggen dat het te klein is, maar niets is minder waar, ze hebben het hartstikke naar hun zin, en ik kijk altijd naar de dieren, wat is hun gedrag, zijn mijn water waarden dik in orde, ik ga niet altijd uit van wat er mij verteld word, ben eigenwijs en doe wat ik zelf wil, tegenwoordig moet het steeds groter worden, bakken moeten minstens 1 meter of nog groter zijn, en dan zie je er maar een paar visjes in, en ik ben van mening dat je naar de soort vis moet kijken, cory zit gewoon graag in een grote groep, en hoeft niet zo nodig in een joekel van een bak, mijn endlers zitten ook graag met meerdere vissen in de bak, vinden ze fijn en veilig.
Groetjes, Bindi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Voer, water, mineralen, bodem, stenen, hout, enz.”