sterbaii sterft

Stel hier alle vragen over het voer, waterkwaliteit en mineralen voor je dieren. Ook vragen over hout, stenen, aquariumbodems en voedingsbodems stel je hier.
siemen

sterbaii sterft

Bericht door siemen » 08 dec 2018, 01:15

Mijn sterbaii lag deze avond dood in het aquarium :grote pech :grote pech :grote pech :grote pech :grote pech :grote pech :pech :pech :verdrietig :verdrietig :verdrietig
Nu heb ik er nog maar 3 ipv 4 :grote pech :grote pech :grote pech
Ik wou graag met ze kweken en zo zelf een schooltje maken.
Maar dit zijn dus de vissen die niet wouden eten vanuit de vorige topics ik vind dit heeeel jammer :grote pech :grote pech :grote pech
Want de diertjes heb ik op de kweekcentrale in leuven bij een groothandelaar gekocht voor 50€ voor 4 :grote pech :grote pech :verdrietig :schrik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Re: sterbaii sterft

Bericht door jackal_ut » 08 dec 2018, 06:14

ik heb gelijk maar even in je andere topic gekeken, maar een niet levendige of niet etende corydoras is naar mijn idee ziek.
of je aquarium draait te kort en heb je een nitrietpiek waar corydoras echt niet tegen kunnen.
je schrijft dat ze 5 cm zijn en ouder dieren, met 5 cm zijn het echt geen ouder dieren, ze kunnen namelijk 7-10cm groot worden.
ik kan mij ook niet voortstellen dat een kweekcentrale ouder dieren verkoopt.
over prijzen kan je veel zeggen, maar 4 stuks voor 50 euro vind ik voor een simpele sterbai echt wel wat hoog.
hier in de regio kun je er voor die prijs 10 stuks krijgen.

ik denk dus echt dat ze ziek zijn.
"Niet meer actief"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 08 dec 2018, 07:02

Jeetje, wat is dat balen zeg. ik zou ze aan de medicijnen zetten, gewoon een algemeen middeltje, wat voor vele ziekte zou moeten helpen, heb hier ook mijn albino mee gered, waren ook ziek in het begin, heeft mij een maand of 2 geduurd voor ze weer normaal waren, aten ook zeer weinig. en nu hadden ze eitjes en zijn lekker levendig.
Het maakt niet altijd uit waar ze vandaan komen, ze worden gekweekt in een grote kwekerij, vervolgens gaan de vissen naar verschillende winkels en worden aan ons verkocht, die diertjes maken wel wat mee hoor.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 08 dec 2018, 09:40

volgens mij is er in jou andere topic ook gereageerd op waarden
ook deze visjes moeten op houden ,goed gedraaid zitten

en krijg je nawas op prima water .
4 voor 50 is behoorlijk aan de prijs voor een centrale als kweker :geschrokken :boos

waar deze vis aan is gestorven schrijft jackal-ut al
als deze vis om de paar minuutjes happen mot om lucht in blaas te krijgen en happen hier die nitraat of nitriet , dat overleeft die niet .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 08 dec 2018, 22:16

Ik denk wel dat mijn water waarden goed zijn hoor ik heb een sterke buiten filter ik vervang regelmatig waten en mijn andere vissen doen het ook goed.
Het is zeker geen nieuwe bak want ze is al wel 2-3 jaar oud.
Maar het kan misschien zijn dat ze ziek zijn maar zagen er daar redelijk gezond uit ze kwamen van de zelfde verkoper als panda die het wel goed doet.
Ik zal wel meteen wat water verversen want dat is misschien beter voor ze.
Kan het niet zijn dat corydorrasen normaal vuil niet zo erg vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 09 dec 2018, 09:13

dat ligt ook niet aan jou , siemen.

wat ik hier bedoel zijn kraanwateren , sommige kraanwater vissen willen niet op hoge ph

ieder water maakt ni of no , op gedraaide bakken ,elk diertje die daar leeft geeft poepjes ,
voer verdwijnt in grind, blad wat sterft , en heb jij net dat visje die dit niet op hoge ph wil .....

ik denk dat deze visjes op zachte en neutrale 7 is gekweekt , en jullie kraanwater zit op hoge zurige 8 of hoger .
en komen er problemen ,met ni of no , in nacht :schrik :geschrokken .

dat jou bak al 2 a 3 jaar draait is prima om te horen

kan jij daar je us/ppm eens meten met ph .
deze corydoras soorten worden het meest op 7,tot 7.5 gekweekt of gehouden
en de microsiemen waarden ergens bij 600.950.

veel aquariumvissen in nederland zijn al resistent gemaakt op houden
maar vaak zie je zo nog hemelen ,na verkoop ,bij leden of winkelend publiek .

kijk maar eens bij aquariumzaken als daar nieuwe worden geleverd , de sterksten blijven leven ,de zwaksten die gaan dood . en heb jij net die te pakken vanaf die schuur , is het 1,2,3 zo gedaan met die zwakste van 4

p.s geeft die groothandelaar ook garantie op zijn prijzen ehhhhhhhh vissen .
kan er nog niet bij dat 4 voor 50,00 . :geschrokken :geschrokken :geschrokken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 09 dec 2018, 22:59

Bedankt voor de informatie al ik zal morgen mijn water waarden proberen te testen. Ik heb nu wel kerst examens dus heb het heeel druk daarmee :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan :ikworddaarmoevan . Ik denk dat van de vorige metingen een paar maanden terug mijn PH ongeveer 6.5 - 7.5 is dus dat zou goed moeten zijn. Ik heb gisteren extra stofvoer op de boden gedaan en een deeltje water ververst voor de cory's. Ook het dode diertje verwijdert hij was wel wat dik en zijn buikje was geel-oranje maar normaal toen hoe nog leefde zag hij er wel redelijk oké uit. Ik filter ook over turf granulaat dus dit kleurt en verzuurd het water wat de cory's denk ik fijn vinden. Ook doe ik soms gedemineralisseerd water 5-15% erbij ald de GH iets te hoog is.Ik woon ongeveer centraal in België (vlaams brabant) en ik had het op een kweek beurs gekocht van de siervis in leuven, van een Nederlands bedrijfje de vissen. Dus is het moeilijk voor garantie. :grote pech :geschrokken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 10 dec 2018, 10:47

in een paar maanden kunnen veel waarden veranderen

meten blijven is vaak een weet , dat vergat ikke ook altijd in mijn beginners tijd .

visjes kweken is vaak moeilijker als word geprezen .
groepjes moeten goed zitten op man vrouw verhouden , in school van ?? worden gehouden
water moet constant in de gaten worden gehouden , door weten wat je meet .
moeten er levende beestjes worden gegeven of in blokjes ijs ,die jij weer ontdoeien moet .
willen jou sterbai groep wel bij heersende visjes , eitjes worden opgevreten , pikken andere visjes de voelsprietjes kapot
allemaal nog vraagtekens .
probeer even eerst die waarden te zetten ,op GEK

hopelijk vinden we dan de oorzzak van mijn vermoeden . :is goed :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

Bericht door siemen » 10 dec 2018, 23:36

Ja zal het eens proberen als ik er tijd voor heb :ikworddaarmoevan
Er zijn zebra barbelen guppys en keizertetra's bij , de keizer doen er niet veel aan maar als er eten in de buurt is worden de guppys en zebras wilt en kunnen ze pikken op de corys .
Niet dat ik dit veel zie en de corys zijn ook een stuk groter en harder gepansert dan de guppen.
Mijn grind is redelijk maar niet heel fijn iets van 0.5 - 3 -4 mm denk ik. Geen zand dus dat kan wel vervelend zijn voor ze, maar de sprietjes zien er redelijk mooi uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 12 dec 2018, 09:55

mooier is fijn zand ,klopt

maar een stabiel water is ook aan te raden .
pieken in aquarium water ,kunnen soms rare dingen doen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Voer, water, mineralen, bodem, stenen, hout, enz.”