Te veel snelgroeiers?

Hier kun je alles kwijt over aquariumplanten, mossen en algen.
WPT
Contacteer:

Te veel snelgroeiers?

Bericht door WPT » 05 mei 2017, 10:10

Hallo,

Ik heb twee garnalen bakjes staan. Mijn hoofddoel is dat de garnalen het leuk hebben en dat ze hopelijk flink gaan paren ;-) Uiterlijk is voor mij dus zwaar ondergeschikt aan welzijn van de garnalen en ik wil dus ook niet met plantenvoeding gaan werken.

Ik heb in deze 2x 30 liter bakjes 3 soorten plantjes, namelijk: waterpest, levermos en kikkerbeet. Dit zijn als ik het goed heb alle drie flinke snelgroeiers. Zou het kunnen dat er te weinig voedingsstoffen voor deze plantjes in de bak zijn om goed te kunnen blijven groeien?

Ik heb in één bak het idee dat de kikkerbeet het onderspit delft en in de andere het levermos.

Nu overweeg ik in beide bakken de waterpest uit de bakken te halen. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Floris
Partner

Te veel snelgroeiers?

Bericht door Floris » 05 mei 2017, 12:43

Zou ik wel doen! Gan ook een gif-stofje af komen waar sommige garnalen gevoelig voor kunnen zijn.
Heb zelf brazeliaanse klimop er in gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Charon

Te veel snelgroeiers?

Bericht door Charon » 05 mei 2017, 12:52

Mogelijk zijn er te weinig voedingstoffen aanwezig om alle planten goed te laten groeien.
Weet je wat o.a. je no3 waarde is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WPT
Contacteer:

Te veel snelgroeiers?

Bericht door WPT » 05 mei 2017, 17:01

Volgens de test van vandaag (JBL test strip) was de no3 waarde in beide bakken rond de 25.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Te veel snelgroeiers?

Bericht door Bindi » 05 mei 2017, 17:17

Leuke filmpjes van je garnalen :vrolijk
Waar om groeien je planten slecht, nou de planten zullen het bij je ph bodem beter doen dan bij je grind bodem, hoe komt dit, door dat er in je ph bodem voeding stoffen voor je planten zit, en in het grind niet. je moet de planten er op uit zoeken, welke doen het goed op een lage ph en welke niet, Ik heb bv rode planten, vraag maar niet naar de naam, ben ik vergeten. sterrekruid heb ik hartstikke leuke plant en groeit hartstikke goed op mijn grind bodem, is een flinke groeier, kikker beet, zodra ze groeien, vormen ze behoorlijke wortels, helemaal tot onder in je bak, hoe komt dit, door dat er wat nitraat in de bak zit + ze groeien als een ... bij een ph bodem, moet met grote regemaat een compleet dak uit de bak tillen.
Verder heb ik best veel mossen in de bakken en die doen het in alle bakken bijzonder goed, lever mos groeit in het begin vaak slecht en heeft het bij mij niet gered, ik heb een plantje die er op lijkt en die groeit de bak zo,n beetje uit, hij zit in al mijn bakjes, kortom doe wat opzoek werk en koop plantjes die het beste bij de waarden van je bak passen, bv java varen, harstikke leuke plant en doet het prachtig opgebonden in een grind bak :vrolijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Te veel snelgroeiers?

Bericht door Bindi » 05 mei 2017, 17:19

en ja hoor, ze heeft weer te snel op het knopje gedrukt.
Ik gebruik in geen enkele bak voeding, niet in de ph verlagende bak en niet in de grind bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Planten, mossen en algen”