Hoornblad

Hier kun je alles kwijt over aquariumplanten, mossen en algen.
Nhabira Nathalie

Hoornblad

Bericht door Nhabira Nathalie » 07 mei 2018, 16:35

Aangezien mijn kikkerbeet het absoluut niet wil doen in mijn osmosebakken, heb ik vorige zondag in de intratuin bij de vijverafdeling, hoornblad gekocht.
Het zat in bekers, zoals waar snoeptomaatjes inzitten.
Ik heb het nu al een week in een emmer zitten, en elke dag ververs ik water.
Is het nu veilig genoeg om in de bak te doen?
Ik ben zo bang van gif, of van die libellelarven etc.
Tot nog toe niks vreemds kunnen ontdekken, ze waren ook schoon, geen slakken ofzo ook.
Maar toch twijfel ik nu weer, ik doe normaal altijd in vitro planten, maar denk niet dat hoornblad in vitro bestaat, ik vond het in elk geval niet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Hoornblad

Bericht door Bindi » 07 mei 2018, 18:32

Als de kikker beet het niet doet in jouw bak, dan denk ik dat hoornblad het ook slecht gaat doen, neem toch aan dat dit eigenlijk een vijver plant is. dus heeft deze plant veel licht nodig, dat de plant schoon is betekend dat er wel degelijk gif is gebruikt, is mijn mening hoor :vrolijk Ik zelf zou het niet gebruiken in je bak, tot het bv langere tijd buiten in de vijver heeft gedreven.
Maar misschien heeft iemand anders wel goede ervaring met deze plant en kan hij of zij, je dit vertellen.
Als kikker beet het echt niet doet, zou je kroos kunnen gebruiken, je hebt ook een grotere maat kroos, kijk bij online :vrolijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hornaet
Partner

Hoornblad

Bericht door Hornaet » 07 mei 2018, 19:07

Hoornblad is een goede zuurstofplant had ze hier ook in bakjes en zeker in de grote bak, is zeker eengoede aquariunplant

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Hoornblad

Bericht door Bindi » 07 mei 2018, 20:43

Helpt het Hornaet dat ze hem al een week in een emmer had gezet, kan ze hem dan gewoon in het aquarium doen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hornaet
Partner

Hoornblad

Bericht door Hornaet » 07 mei 2018, 22:34

Kan zeker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nhabira Nathalie

Hoornblad

Bericht door Nhabira Nathalie » 08 mei 2018, 07:40

Bedankt voor het meedenken!
Ik had al verschillende bakjes gezien met hoornblad erin en kwam het ook tegen op een scapepagina als goeie drijfplant, vandaar.
Het is geen lichtprobleem volgens mij, maar denk eerder dat het komt omdat de kikkerbeet uit mijn vorige aquarium komt, op kraanwater, met veel blue dreams en een paar appelslakken.
Ik denk dat ze nu niet genoeg voeding/vervuiling uit het water halen op de osmose met een veel kleiner aantal garnalen en geen slakken meer??
Vind hoornblad wel mooi, dus ga het zeker proberen, zou ook goed tegen algen werken, is ook meegenomen.
Maar zal het nog wel effe verder spoelen voor de zekerheid, ik ben toch al geen held :schateren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Planten, mossen en algen”