Baardalg probleem

Hier kun je alles kwijt over aquariumplanten, mossen en algen.
chintsai
Contacteer:

Baardalg probleem

Bericht door chintsai » 05 jul 2018, 12:37

Zoals jullie wel weten hebben mijn vriendin en ik Axololts, het verzorgen van hun gaat erg goed en ze zijn nog mooi net zo ondeugend als dat we ze namen hahaha :schateren (ze lijken een beetje op baasje qua gedrag). Alleen hebben we altijd nog erg veel last van alg, zoals de Baardalg en dat groene spul op de ruiten (dat is niet eens zo erg). Maar goed het probleem is dat we niet zomaar van alles in het aquarium mogen gooien vanwege dat de axolotls dan kunnen gaan morphen en dat is niet de bedoeling. kan iemand ons alsjeblieft helpen? weet iemand nog een bioloog (als persoon niet apparaat).

Zou een Hydra stream werken of misschien een osmose apparaat????

De axolotls staan in Den Oever

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Baardalg probleem

Bericht door Bindi » 07 jul 2018, 11:58

Niemand schijnt het te weten, ik heb een paar dagen gewacht met antwoord geven, omdat ik ook helemaal niet bekend ben met deze soort.
Weet je inmiddels het antwoord al op je vraag ?
Zo niet, kun je dan vertellen wat deze dieren voor water waarden nodig hebben ? zitten er veel planten in je bak enz enz. Als je wat meer info geeft dan kunnen we je beter helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Baardalg probleem

Bericht door chintsai » 07 jul 2018, 17:05

Bindi schreef:QR_BBPOST Niemand schijnt het te weten, ik heb een paar dagen gewacht met antwoord geven, omdat ik ook helemaal niet bekend ben met deze soort.
Weet je inmiddels het antwoord al op je vraag ?
Zo niet, kun je dan vertellen wat deze dieren voor water waarden nodig hebben ? zitten er veel planten in je bak enz enz. Als je wat meer info geeft dan kunnen we je beter helpen.
Hier is eigenlijk wel de info te vinden waar je om vraagt https://www.aquainfo.nl/artikel/ambysto ... m-axolotl/. heb je nog meer vragen stel ze gerust :blozen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Baardalg probleem

Bericht door Bindi » 07 jul 2018, 18:03

Ik had het net doorgelezen, wat een speciaal dier is het toch, heel mooi ook, vind ik.
Heb je baard alg aan je planten ?of aan andere spullen ?
Je kunt baard alg wel wegkrijgen zonder middeltjes, behalve dan een tandenstoker, dit gebeurd ook met draad alg. je wikkelt de alg om het houtje en draait het rond tot het op de tanden stoker zit, dit zul je moeten blijven herhalen. beter is om te kijken, waarom je baard alg hebt, staat je bak vlakbij een raam ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Baardalg probleem

Bericht door chintsai » 07 jul 2018, 22:12

Bindi schreef:QR_BBPOST Ik had het net doorgelezen, wat een speciaal dier is het toch, heel mooi ook, vind ik.
Heb je baard alg aan je planten ?of aan andere spullen ?
Je kunt baard alg wel wegkrijgen zonder middeltjes, behalve dan een tandenstoker, dit gebeurd ook met draad alg. je wikkelt de alg om het houtje en draait het rond tot het op de tanden stoker zit, dit zul je moeten blijven herhalen. beter is om te kijken, waarom je baard alg hebt, staat je bak vlakbij een raam ?
fijn dat je je hebt ingelezen. uhm ja het zit op het hout en op de planten. het is relatief makkelijk te verwijderen door het blad tussen je twee vingers te houden en te wrijven, het hout doen wij altijd doormiddel van de slang over het hout heen te wrijven tijdens het afzuigen van het water. wij hebben het licht alleen aan in de avond vanaf 18 tot 22, het aquarium staat in een hoekje van de kamer waar niet direct zonlicht bijkomt. wij doen één keer per week een waterwissel van 50% a 60%. Het voeren is 1 keer per dag 1 a 2 wormen (eigen kweek dendrobena veneta wormen). Amoniak gehalte is op safe. nitriet en nitraat zijn ook safe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Baardalg probleem

Bericht door Bindi » 08 jul 2018, 16:12

Ik heb echt geen flauw idee, hoe je er vanaf kunt komen, ik weet niet wat je voor middelen kunt gebruiken bij deze dieren ? Die heb je namelijk wel. het lost alleen niet op, waarom je daar last van hebt, geef je planten voeding en hoeveel, hoe vaak ververs je het filter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Baardalg probleem

Bericht door chintsai » 08 jul 2018, 19:11

Bindi schreef:QR_BBPOST Ik heb echt geen flauw idee, hoe je er vanaf kunt komen, ik weet niet wat je voor middelen kunt gebruiken bij deze dieren ? Die heb je namelijk wel. het lost alleen niet op, waarom je daar last van hebt, geef je planten voeding en hoeveel, hoe vaak ververs je het filter.
wij voegen helemaal niks aan het water toe maar dan ook echt helemaal niks. morphen gebeurd door middelen als Jodide, jodium en jood. door heel veel andere stoffen ik moet nog achter komen welke worden ze ziek tot kans op overlijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Baardalg probleem

Bericht door Bindi » 08 jul 2018, 22:24

Ik weet het, heb het gelezen.
Dan zit er niks anders op, dan dat je bv de aangetaste beplanting gaat verwijderen en de stenen schoon poetsen. verder heb ik werkelijk geen idee, garnalen zoals de japonica garnaal kun je waarschijnlijk ook niet inzetten ivm het vlees eten wat het dier doet. moeilijk he :five

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Baardalg probleem

Bericht door chintsai » 09 jul 2018, 09:46

Bindi schreef:QR_BBPOST Ik weet het, heb het gelezen.
Dan zit er niks anders op, dan dat je bv de aangetaste beplanting gaat verwijderen en de stenen schoon poetsen. verder heb ik werkelijk geen idee, garnalen zoals de japonica garnaal kun je waarschijnlijk ook niet inzetten ivm het vlees eten wat het dier doet. moeilijk he :five
pppfff ja zeker lastig. maar echt bedankt dat je meedenkt. ik verwacht niet al te snel antwoord overal waar ik het op vraag. Ik hoop alleen dat iemand een puzzelstukje vind dat op z'n plek valt, of iemand die echt meedoet met het antwoord te vinden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TonHageraats

Baardalg probleem

Bericht door TonHageraats » 09 jul 2018, 10:07

Algen komen meestal door een gebrek aan voeding, mogelijk kan je het licht wat dimmen om daarmee de voedingsbehoefte voor de planten te verminderen, een söchting oxydator heeft ook vaak goede resultaten tegen algen in een aquarium welke niet gevoed door planten voeding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Baardalg probleem

Bericht door jurn » 09 jul 2018, 10:21

om mijn baard soms te dimmen gebruik iike schuim :is goed :is goed

ff zonder gek gedoe , die tip van Ton hierboven is er ook :shout tje om tussen de :ear :ear te houden :hihi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Planten, mossen en algen”