Kroos uit Vijver/Meertje!?

Hier kun je alles kwijt over aquariumplanten, mossen en algen.
Tenryo

Bericht door Tenryo » 16 sep 2016, 12:04

Heb hier in Apeldoorn in Zevenhuizen een klein Vijver/Meertje, die doorloopt onder een bruggetje, met volgens mij kroos.

Zou dit eventueel schoon te maken zijn, en in een aquarium te doen zijn?

Ik zou dit namelijk goed kunnen gebruiken aangezien bindi's kroos helemaal weggevroten is, hihi.

Slakkies zijn dikzakkies. Heb nu al allemaal kindjes ook, en ei-pakketjes overal. Buiten dat om is mijn nitraat nog iets te hoog, de rest is zeer goed op gang.

Geen Ammonia meer, amper nitriet, maar nitraat schiet voor mij niet echt op, hoorde dat dit een nitraatvreter is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 16 sep 2016, 12:33

Persoonlijk zou ik nooit kroos uit het wild halen, er zitten namelijk diertjes zoals wormen en bacterie in die je ook na spoelen, problemen kunnen gaan geven.
De nitraat kun je ook met een water verversing om laag brengen, maar als ik jou was dan liet ik hem nog even indraaien, aangezien je ook nog wat nitriet meet en daar door je last van nitraat blijft houden. dus pas water verversen als je geen nitriet meer meet, let op dat je niet te veel slakken in je bak krijgt hoor. die vreetzakken vervuilen ook, dus een slakken bakje voor je overtollige slakjes, kunnen ze ook niet meer bij je kroos. Ik wil je nog wel wat kroos opsturen, stop het dan in een envelop. kost je dan een post zegel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 16 sep 2016, 12:56

kroos uit een vijver en of slootje ,kunnen rare torren /larven meebrengen .
ook door spoelen spoelen spoelen en nog eens spoelen ,KUNNEN er beeske,s in komen die niet fijn zijn voor je habitat met garnalen .

ook nitraat vreters zijn de toermalijn/maifan balletjes ,deze zijn bij enkele sponsors te koop of je moet alie even bezoeken met zijn express {alieexpress dus}

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tenryo

Bericht door Tenryo » 16 sep 2016, 13:10

Heel erg bedankt Bindi en Jurn, dat word hem dan niet :)

Ja slakken bakje gaat hem dan ook worden, maar heb er voor de komende 3 maanden geen budget voor, is er een andere oplossing dan een aqua bakje voor slakkies als onderpand?

Nogmaals erg bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 16 sep 2016, 14:30

Nee je hoeft er niet speciaal een aquarium voor te hebben, gewoon een plastic bakje met water uit je aquarium gevuld, ik gooi er mijn afgeknipte stukjes plant bij, die uit mijn andere aquariums komen, ze houden ze mooi schoon en ik kan als ik plantjes nodig heb even in de slakken bak kijken, doe er wel iets van een deksel op of een plastic zakje met lucht gaatjes.Als ik mijn aquarium ververs dan ververs ik ook de slakken bak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 16 sep 2016, 16:39

Tenryo schreef:QR_BBPOST Heel erg bedankt Bindi en Jurn, dat word hem dan niet :)

Ja slakken bakje gaat hem dan ook worden, maar heb er voor de komende 3 maanden geen budget voor, is er een andere oplossing dan een aqua bakje voor slakkies als onderpand?

Nogmaals erg bedankt.
kijk ff in je p,b bakje . heb een kleine geschenkje voor je :knipoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Planten, mossen en algen”