Neocaradina bij caradina

Welke dieren kun je samen met garnalen en kreeften houden, zijn jouw vissen een geschikte combinatie?
Digigerard

Neocaradina bij caradina

Bericht door Digigerard » 18 dec 2017, 07:45

Hallo mensen,

Als beginner heb ik bog heel veel te leren!

Ik dacht neocaridina bij caridina te plaatsen. Ik lees echter dat deze totaal verschillende waterwaardes vereisen en eerlijk gezegd let ik er vooralsnog alleen op dat de " 6 in 1 " tetra teststrip, de voor hen geldende, goede waardes laten zien.

ik zie dat jullie heel wat af meten en het lijkt me dan ook een hele kunst om goed water te krijgen.
Overigens lees ik even zoveel reacties van hobbyisten die helemaal niet op waardes letten en prima gezonde garnalen hebben met even gezonde kweekresultaten, zelfs neocaradina en caradina's bij elkaar in een 10 liter bakje.

Wat kan ik leren hiervan?

Hartelijke groet
Gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Neocaradina bij caradina

Bericht door Bindi » 18 dec 2017, 08:41

Hoi Gerard
10 liter bakje. Nee niet doen, je kunt in zo,n kleine ruimte je filter en bodem + planten of mossen niet kwijt,en de waarden schommelen ontzettend in zo,n kleine ruimte.
30 cm bakje is al een stuk beter. gaat ong 25 tot 30 liter in, dat ligt er aan wat je er allemaal in zet, aan bodem en filter enz
De neo en caradina, kunnen wel bij elkaar. Alleen zul je altijd moeten zorgen dat de waarden van het water gericht zijn op de caradina + altijd opletten dat de neo niet in aantal meer worden dan de caradina ivm jagen, wat de neo gaat doen als deze soort in aantal stijgt. Bovendien word dan de caradina helemaal ondergesneeuwd, persoonlijk vergelijk ik het altijd met een kudde koeien en wolfjes, vind de caradina net een kudde grazende koeien en de neo de wolfjes. Ik heb zelf vuurtjes bij mijn aura blue zitten, zo te zien gaat dit tot nu redelijk. al zit ik er wel over te denken om ze toch apart te gaan zetten van de aura blue.
De meest mensen die niet op de waarden letten hebben neo en tijger op kraan water en grind bodem zitten, omdat deze sterker zijn, is dat denk ik de reden dat er niet meer op de water waarden word gelet, dit kan plots voor problemen zorgen, als bv het waterleiding bedrijf iets heeft veranderd aan de samen stelling van het water. zelf vind ik meten zeer belangrijk.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Digigerard

Neocaradina bij caradina

Bericht door Digigerard » 18 dec 2017, 12:18

Hartelijk dank Bindi,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Neocaradina bij caradina

Bericht door Erna E » 18 dec 2017, 17:14

Ik heb helemaal niets toe te voegen .
Ben het roerend eens met Bindi.
Vivarium 2 en 3 november 2019 | Autotron Rosmalen.
Het GEK forum kijkt er naar uit om u daar te ontmoeten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Combi van verschillende aquariumbewoners”