Kunnen Boraras brigittae samen met Bloody Mary's?

Welke dieren kun je samen met garnalen en kreeften houden, zijn jouw vissen een geschikte combinatie?
Lizzy

Bericht door Lizzy » 27 aug 2018, 08:52

Het is vast al eerder gevraagd maar ik kan het zo gauw niet vinden. Ik heb een klein bakje van 50L met daarin 13 bloody Mary's. Ik wilde daar over een paar weken aan toe gaan voegen: Boraras brigittae. Stuk of 10. Ik lees dat zij niet van nieuwe aquariums houden, mijne staat nu 6 weken dus ik wil sowieso een tijdje wachten. Maar ik lees ook dat garnalen het eigenlijk goed doen op 22 graden in het aquarium en Boraras brigittae zijn warmte minnend. Kunnen zij op 22 graden, weet iemand dat? En ook nogal belangrijk: gaan deze visjes van eventuele baby garnaaltjes afblijven? (ik moet nog even zien natuurlijk, of mijn bloody Mary's zich voort gaan planten in m'n bakje, ze zitten er pas sinds vrijdag in). Ik heb voldoende schuilplaatsen in het bakje (zo goed dat ik nooit meer de 13 garnaaltjes tegelijkertijd heb kunnen spotten, terwijl ik met een vergrootglas voor m'n bak lig te loeren).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 27 aug 2018, 08:57

ikke zal meer de groen eters plaatsen .
deze nano visje is een karper achtige soort en gaan ze jagen in een school
wat deze visje wil , kunnen ze jou groep behoorlijk plagen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpatico
Moderator
Moderator

Bericht door Shrimpatico » 27 aug 2018, 11:14

Mijn ervaring is dat het wel gaat.
Dit betekent niet dat de boraras brigittae geen jonge garnaaltjes opeten!
Bloody Mary's kweken relatief snel/goed en met voldoende schuilplaatsen zullen er zeker jongen overblijven.

Ik heb zelf ervaring met een school van 15 boraras brigittae en ghost bee in een 80 ltr bak. De boraras blijven hoofdzakelijk middenin en bovenin zwemmen en ik heb ze nooit zien jagen (dat wil niet zeggen dat het niet kan/gebeurt). Ik houd voldoende jongen over om de groep ghost bee in stand te houden.

ik vind de kleur van de boraras schitterend tegen de groene achtergrond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lizzy

Bericht door Lizzy » 27 aug 2018, 11:30

OK, heel erg bedankt voor jullie reacties.
Shrimpatico schreef:QR_BBPOST Mijn ervaring is dat het wel gaat.
Dit betekent niet dat de boraras brigittae geen jonge garnaaltjes opeten!
Bloody Mary's kweken relatief snel/goed en met voldoende schuilplaatsen zullen er zeker jongen overblijven.

Ik heb zelf ervaring met een school van 15 boraras brigittae en ghost bee in een 80 ltr bak. De boraras blijven hoofdzakelijk middenin en bovenin zwemmen en ik heb ze nooit zien jagen (dat wil niet zeggen dat het niet kan/gebeurt). Ik houd voldoende jongen over om de groep ghost bee in stand te houden.

ik vind de kleur van de boraras schitterend tegen de groene achtergrond.
Aangezien mijn groepje Bloody Mary's nog erg fragiel is (ik heb er 13 maar tel er al een paar dagen niet meer dan 9) wacht ik in ieder geval nog wel even.

Qua temperatuur? De 22 graden waar ik m'n bakje nu op heb staan, is dat warm genoeg voor de Brigittae?
Laatst gewijzigd door Lizzy op 27 aug 2018, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lizzy

Bericht door Lizzy » 27 aug 2018, 11:31

jurn schreef:QR_BBPOST ikke zal meer de groen eters plaatsen .
deze nano visje is een karper achtige soort en gaan ze jagen in een school
wat deze visje wil , kunnen ze jou groep behoorlijk plagen
Welke planten-eters zou jij aan denken? Ik heb natuurlijk maar een mini-bakje, met z'n 50L.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Loes

Bericht door Loes » 27 aug 2018, 20:18

Mijn rasbora kubotai, echt heel klein visje, snoepen best veel garnaaltjes
Ik zet de zwangere dames voor de bevalling over naar de bak boven en daarna weer terug, anders hou ik per ‘nest’ maar 3 ukkies over

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Lizzy

Bericht door Lizzy » 28 aug 2018, 12:46

Loes schreef:QR_BBPOST Mijn rasbora kubotai, echt heel klein visje, snoepen best veel garnaaltjes
Ik zet de zwangere dames voor de bevalling over naar de bak boven en daarna weer terug, anders hou ik per ‘nest’ maar 3 ukkies over
Mmmm, "leuk" dus als ik overbevolking van garnalen tegen wil gaan. Voorlopig dan maar even geen kleine visjes erbij. Maar hebben jullie misschien ideeën voor planten-eters die in een klein bakje kunnen (en m'n garnaaltjes echt met rust laten)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Combi van verschillende aquariumbewoners”