Wie weet het?

Welke dieren kun je samen met garnalen en kreeften houden, zijn jouw vissen een geschikte combinatie?
Yilleke

Wie weet het?

Bericht door Yilleke » 17 sep 2016, 21:47

Omdat ik zo dom was om naar de verkoper in de winkel te luisteren heb ik nu nog maar 200 ipv 1000 vuurtjes in mijn 170 literbak. De zwarte neons zagen er goed doorvoed uit. Inmiddels zijn ze de deur uit en deze keer wil ik het goed doen. Ik heb dus een 170 literbak met een grindbodem en leidingwater. Is er een grote garnalensoort die het goed doet bij vuurgarnalen en guppen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

Wie weet het?

Bericht door Antoinette » 17 sep 2016, 22:21

Wat in de vissenbek past gaat erin, ook guppen eten garnalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

Wie weet het?

Bericht door Yilleke » 17 sep 2016, 23:22

Dat weet ik. Maar ik ben begonnen met 15 garnalen in deze bak, samen met guppen en molly's en dat zijn er uiteindelijk ca 1000 geworden. Guppen eten garnalen maar zwarte neons eten garnaleneitjes. Mijn filterspons zat de laatste tijd steeds vol met dode garnalen en dit waren voornamelijk vrouwtjes. De neons zijn eruit en de sponzen zijn weer vrij van dode garnalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Wie weet het?

Bericht door jurn » 18 sep 2016, 08:13

je vraag om grotere garie,s te houden bij vuurtjes , japonica,s ,die op brakwater nawas geven en de mini vorm japonica,s die net als vuurtjes ,nawasjes geven .

of de waaierhandgarnalen ,deze geven nawasjes op brakwater .
japonica,s willen wel eens kanibalistich zijn en vreten net als krokodillen ,1 hap weg vuurtje :schrik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

Wie weet het?

Bericht door Antoinette » 18 sep 2016, 10:03

Japonicagarnalen staan erom bekend dat ze andere garnalen pakken dus zou dat niet doen eerlijk gezegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Wie weet het?

Bericht door Bindi » 18 sep 2016, 10:06

Welke ik erg mooi vind is de pinokkio garnaal, die lange neus is zo mooi en appart :prachtig
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Wie weet het?

Bericht door jurn » 18 sep 2016, 11:22

Antoinette schreef:QR_BBPOST Japonicagarnalen staan erom bekend dat ze andere garnalen pakken dus zou dat niet doen eerlijk gezegd.
heb verschillende bakken mogen aanschouwen ,waar de grote japonica,s gewoon meezwemmen met caridina /en neocari soorten
baby,s in overvloed , dus kan wel ,maar kunnen er wel {net als hun eigen soortjes} wel us 1 of 2 gesnapt worden . {das de natuur}

met vis is dit idemdito , visjes die algen vreters worden genoemd ,eten ook vlees en bloed .
menske,s zijn idem zo , iemand die zich vegatarieer noemt eet ook vlees { ook al hebben ze dat niet door :hihi :hihi }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

Wie weet het?

Bericht door Yilleke » 18 sep 2016, 12:58

Ik ga sowieso eerst de groep weer laten groeien. Nu heb ik in deze bak alleen nog maar endlers en vuurtjes. Ik mis er een groter dier in. Vissen gaan het niet worden want dan wordt de rest van de vuurtjespopulatie ook opgegeten. Ooit had ik er molly's bij en dat ging verbazingwekkend goed samen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

Wie weet het?

Bericht door Antoinette » 18 sep 2016, 17:30

Je zou er best een L-nummer in kunnen doen, als je dan een ancistrussoort neemt, die zijn veel minder lichtschuw dan andere soorten, en ancistrussen zullen vrijwel nooit garnalen pakken (hoogstens de dode/zwakke garnalen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Combi van verschillende aquariumbewoners”