zebrabarbeelen

Welke dieren kun je samen met garnalen en kreeften houden, zijn jouw vissen een geschikte combinatie?
siemen

zebrabarbeelen

Bericht door siemen » 03 okt 2016, 13:03

Kan iemand alsjeblief het geslacht van deze diertjes zegen het is een groep van 4 ik heb ze al 2 keer willen kweken maar ik kreeg maar geen eitjes :grote pech . ik denk dat ik vier vrouwtjes heb ?
is dat zo? alvast bedankt voor het antwoord .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

zebrabarbeelen

Bericht door jurn » 04 okt 2016, 10:56

heb geen idee ,sorry,,

heb gehoord dat als je visje pakt ,,en even schud met visje ,en je hoort klikkende knikkers =het een man ,,,hoor je niks = vrouwtje :schateren {grapje natuurlijk} :lekker puh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

zebrabarbeelen

Bericht door Shrimpmaster » 04 okt 2016, 11:45

Gaaf zo'n mini onderwaterkoe :schateren

Ik ben geen vis expert, maar wat ik mij nog kan herinneren is dat de grote exemplaren met dikke buik achterna werden gezeten door de wat kleinere slankere exemplaren. Zodoende tot de conclusie gekomen dat dit de mannetjes moesten zijn. Mij is het nooit gelukt om er jongen mee te krijgen, maar dat was eigenlijk ook nooit mijn doel.

Afbeelding

En die van jou lijken inderdaad allemaal wel redelijk dik te zijn. Even naar de viswinkel een een paar magere mannetjes opzoeken denk ik :fish1 :thumbsup

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bert V

zebrabarbeelen

Bericht door Bert V » 04 okt 2016, 15:38

Vroeger ook gekweekt.
Het ziet er, onder voorbehoud, naar uit dat het vier vrouwen zijn.
Houdt er wel rekening mee dat het verschrikkelijke eierrovers zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

siemen

zebrabarbeelen

Bericht door siemen » 04 okt 2016, 19:36

Heb ze nog is goed bekeken ik ben ook vrij zeker dat het vrouwtje s zijn maar 1 is precies wat slanker dan de andere 3 er is ook één hele dikke maar als er 1 man is zouden er misschien al bevruchte eitjes zijn maar normaal moet je denk ik 2 mannen op 1 vrouw hebben misschien hebben ze daarom niet gekweekt vroeger had ik er al eens 11 en deze kweekten van de eerste keer toen had ik +-20 baby's maar de ouders zijn in de zomer door de hoge temperatuur gestorven en de baby's waarschijnlijk ook maar deze zaten altijd tussen het mos maar dan zou ik er inderdaad misschien nog bij moeten kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Combi van verschillende aquariumbewoners”