Gaan bacteriën door koffiefilter?

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
Elodie
Partner

Bericht door Elodie » 10 apr 2017, 14:13

Ook weer zoiets wat je dan niet weet: ik doe water uit mijn bestaande aquarium in de nieuwe bak (foto’s volgen!) , zodat het indraaien sneller gaat , met de bacteriën uit de ouwe bak. Maar omdat ik het kroos niet mee wil, of de slakjes, giet ik het water door een papieren koffiefilter. Slim bedacht toch? Maar...gaan de goeie bacteriën wel door dat papier , denken jullie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 10 apr 2017, 18:09

komen de zelfde bewoners weer op dit water ?? .

ik zal stukje kaasdoek gaan gebruiken = beter dan ,koffiefiltertje .
of een hele fijne panty p van oma of moeders . bij de knieen afknippen { oma of moeders moet er wel uit wezen}
of de panty die tot knietjes hoogte komt ,dan hoef je niet te knippen . hier gaan je goeie bacterieen wel door . :is goed :lekker puh :lekker puh , en dat kroos blijft in je panty zitten :dansendebanaan :dansendebanaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Kirsten
Moderator
Moderator

Bericht door Kirsten » 10 apr 2017, 21:56

jurn schreef:QR_BBPOST komen de zelfde bewoners weer op dit water ?? .

ik zal stukje kaasdoek gaan gebruiken = beter dan ,koffiefiltertje .
of een hele fijne panty p van oma of moeders . bij de knieen afknippen { oma of moeders moet er wel uit wezen}
of de panty die tot knietjes hoogte komt ,dan hoef je niet te knippen . hier gaan je goeie bacterieen wel door . :is goed :lekker puh :lekker puh , en dat kroos blijft in je panty zitten :dansendebanaan :dansendebanaan
Haha hoe kom je er toch op Jurn. Ik zie het in gedachten al voor me. :blij

Dat is een goede vraag. Ik denk dat er wel enkele bacterien door komen maar als het alleen om de kroos en slakken gaat zou ik voor de panty kiezen. Ik knijp altijd een vieze sponsfilter in het op te starten bakje uit. Zo komen de bacteriën erin en komt er geen kroos bij.
Met een groet en een glimlach,
Kirsten

Van plan om iets te bestellen??? Kijk ook bij onze sponsoren!!!

2 en 3 november staat GeK weer met een stand op Vivarium in Rosmalen. Komen jullie ook????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”