Luchtpompen

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
Guido_Ouwerkerk

Luchtpompen

Bericht door Guido_Ouwerkerk » 30 jun 2017, 11:52

Beste allemaal,

Onlangs kwam ik op internet een nieuwe luchtpomp variant tegen die claimt totaal geen geluid te maken; aPUMP - Aquarium air pump.
Tot nu toe heb ik nergens in Nederland een site kunnen vinden die de betreffende luchtpomp verkoopt.

Nu mijn restvraag; welke pomp gebruiken jullie en welke vinden jullie het prettigst ?
Ikzelf heb beide aquarium tanks in mijn slaapkamer staan en gebruik nu een Europet Hi-Tech - Luchtpomp - 1400 CC (maakt aardig wat geluid maar in het kastje waar hij staat, valt het me mee)

Ik zag dat bol.com wel de SuperFish Smart Air 35 - Luchtpomp verkoopt
Ze claimen hiermee: ''De smart-Air is de meest inovatieve en stille luchtpomp ter wereld, nu kunt u genieten van uw aquarium hobby zonder vervelend lawaai.''

Iemand ervaring met deze pomp?

Groeten,

Guido :shrimp
:shrimp If there is magic on this planet, it is contained in water. :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

Luchtpompen

Bericht door Antoinette » 30 jun 2017, 13:50

Nee joh, al die praatjes, de enige echt 100% stille en fibratievrije luchtpomp zijn de pompen van het merk Nitto, die werken niet met een membraam maar met een zuiger waardoor ze 100% stil zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Luchtpompen

Bericht door jurn » 30 jun 2017, 17:48

gewoon even bij de koi boer met atributen op lucht ,de aangeven pomp van Antoinette opzoeken
scheelt heel wat poen als bij de zaak met aquariums en atribuutjes

en een hoop brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbriiiiiiiii mmmmmmmmmmmmmmmm brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr { brom geluidjes }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jamie

Luchtpompen

Bericht door Jamie » 22 sep 2017, 21:58

ik heb zelf ook bij een koi en vijver winkel een pomp gehaald.Ik hoor alleen de lichtbelletjes in mn bak.

Ik dacht een wat ouder topic boven halen want ik heb ander merk..was wel 16 euro heeft 2 aansluiting en regelknop op de achterkant
Merk v tech ap 30. Erg tevreden hep hem tijdelijk tot ik goede haak in muur heb ge oord op tafwl naast mn bed staan.Geen enkel geluid vanuit de pomp zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”