Hydra aquatic.

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 17 sep 2017, 11:42

Hoe denken jullie over de Hydra Ocean Free Binnenfilter en de Ocean Free Hydra Stream filter.

Ocean free hydra stream filter: https://www.aquariaveldhuis.nl/nl/catal ... -aqv11977/ Hydra Ocean Free Binnenfilter: https://www.aquariaveldhuis.nl/nl/catal ... -aqv11675/ Algemeen: Wat en hoe denken jullie hierover? voor zowel zoet als in zeewater aquaria voor alle soorten aquaria bewoners om het maar even breed te pakken.

In een zeewater aquaria kan je de afschuimen en het filter tussen weglaten als je dit product gebruikt. Heb ik van een zaak gehoord in Sneek die alleen zeewater aquaria doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jamie

Hydra aquatic.

Bericht door Jamie » 17 sep 2017, 12:53

wat is de reden dat je ze post? uit interesse of wil ze aanschaffen?

De bovenste is oa een sterilisator...weg bacteriecultuur denk ik dan.Of het moet gebruikt worden als osmose apparaat.Heb door monotone gepraat hem niet geheel gekeken en kijk zo wrl via linkjes vsn Veldhuis moet toch daar even no2 en no3 nabestellen. :blij

De tweede is en binnenfilter toch?Naast dat nieuw vaak ook duur is en wat voorbak had je ook al qeer? gewoon zoet water met garnalen die geen cr cb of taiwanbee tibee zijn?

Met noet extreem kwetsbare garnalen heb je geen ingewikkelde zaken nodig en is het voornamelijk handen uit de bak en niey steeds zaken weghalen of toevoegen als bakje goed loopt.

Maar zal de linkjes even nalezen mpcht het anders liggen kom ik er nog op terug mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jamie

Hydra aquatic.

Bericht door Jamie » 17 sep 2017, 13:17

ok even aanvulling op eerdere reactie.
Het geeft een shampo reclame gevoel. Ik bedoel daarmee dat ze gooien met allerlei termen die meeste roch niet kennen en niet eens per se ook echt van waarde hoeven zijn voor je bak.

Het zijn peperdure apparaten warbij eerste video gaat over een sterilisator doe net als filter in volgende video volgens een hoop technische tetmen eigenlijk zegt dat het de nitraat en nitriet beter uit je bakje filtreert. Wat geen sterilisatie is..dus foute term. En dan gaan mn haren al flink overeind staan.

Een aquarium met sump hoeft bij mijn weten niet een extra zuiveraar te hebben en als het zou steriliseren haalt het je opgebouwde ingedraaide bak gelijk weer naar dag 1.

Als iemand in mijn redenering iets wil corrigeren, wel met uitleg waarom mn redeneringen fout zijn, wees welkom je bent nooit te oud om te leren vind ik .

Maar goed nutteloos tenzij de bak enorme vissen bevat die veel gevoerd moeten en veel poepen en dus filter extra hulp nodig heeft om de vissen en andere dierdn niet on hun eigen ontlasting vergeven bak te laten zwemmen..hoewel er zijn er genoeg mey kamer hoge dn kamet geotd bakken met zogehete monstervissen die ik dat ding niet heb zien gebruiken en met sump plus je bak goed en regelmatig schoonmaken prima schoon water houden.

Dan de filter, binnenfilter die zegt te doen wat elke filter doet met een zelfse redenatie als die erboven wat niet beiden precies hetzelfde kan doen. Want 2 totaal verschillende toepassingen.

Als jouw filter het niet red heb je of een te kleine filter,of deze moet de spons gespoeld worden, je hebt niet aan de onderhoud die minimaal nodig is gehouden, er liggen ergens dode beestjes die je nog niet hebt gevonden ( bijv. een dode grote appelslak)
Je hebt bodemrot of je bestand is te groot of dier is te groot voor het aquarium evt. heb je niet lang genoeg of geheel niet in gedraaid of met stroomstoring te lang zonder pomp gezeten.

Als jouw beestjes in een aquarium zitten die groot genoeg is ,je je aquarium goed onderhoud en dode dieren verwijderd, niet teveel voert.het aquarium goed indraait en bodemrot op tijd ingrijpt...het filter onderhoud en sponzen tijdig spoelt plus stroomuitval adequaat ingrijpt ommje filterbacterieen niet te laten overlijden en je ook nog waterwisselingen op tijd doet, af dan toe of bij problemen of vreemd gedrag van je dieren je water test of in dierenwinkel laat testen.

Allemaal zaken die je moet doen om uberhaupt een aquarium zonder dat het zo beroerd word voor je diertjes in je bak dat het in jet hokje verwaarlozing valt of tijdgebrek/slechte voorlichting of inschatting.

Deze beide zaken zijn alleen nodig bij zeer speciale of extreem grote aquaria...of zeer miniskule aquaria of beter gezegd een vaasje ipv een vak met minimale afmetingen en inhoud.

Blijft mijn vraag waarom ben je er in geintresseerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Hydra aquatic.

Bericht door jurn » 17 sep 2017, 13:32

als deze man die product aanprijst
en praat over een ding ?? lijkt het mij al niets meer . {filmpje 1

pompje op film 2 ,kan je gebruiken ,maar zit mij te veel onderwater { smaakverschillen}
filmpje 3 niet te zien hiero .

deze pompding lijkt mij niets voor garnalen hobby . maakt alles dood wat garnalen wensen { film 1 }
Laatst gewijzigd door jurn op 17 sep 2017, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jamie

Hydra aquatic.

Bericht door Jamie » 17 sep 2017, 13:36

ja maar daarom zeg ik associatie shampo daarin worden ook allerlei zaken dan genoemd die je haar vitaliseren en nieuw zijn.waaruit layer dan blijkt dat de stoffen wel in de fles zitten maar er nooit onderzoek naar gedaan is en het verkoop praatje mooier was dan resultaat van de shampo.

En klopt iig lijkt het mij voor garnalen geen bruikbaar iets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 17 sep 2017, 19:56

jurn, Jamie, en hoe denken jullie hierover als we het over een zee vissen aquarium het hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Hydra aquatic.

Bericht door jurn » 17 sep 2017, 22:04

chintsai schreef:QR_BBPOST jurn, Jamie, en hoe denken jullie hierover als we het over een zee vissen aquarium het hebben?
ikke dacht dat je deze als garnalen pompjes wilde gaan nemen :blozen

van zeeaquariums en visjes heb ik geen kijk op , mis timmertje nog steeds met zijn mooie verslagen { oud lid en spoorloos verdwenen} met zijn topic,s

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jamie

Hydra aquatic.

Bericht door Jamie » 18 sep 2017, 18:10

chintsai schreef:QR_BBPOST jurn, Jamie, en hoe denken jullie hierover als we het over een zee vissen aquarium het hebben?
Ik ben niet bekend met noodzakelijke hardeare voor zeewater aquaria.

Er zijn speciale fora en forums met een hoekje voor zeewater zaken en vragen...misschien het daar vragen?

Wil he een zee aquarium starten dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 18 sep 2017, 21:53

Jamie schreef:QR_BBPOST Wil he een zee aquarium starten dan?
ik heb een zoetwater aquarium maar ik zou toch na 3 a 4 jaar een zeewater aquarium van willen maken, iets moeilijker's proberen en ook iets met wat meer kleurenpracht. ik ben ook dol op murene.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Jamie

Hydra aquatic.

Bericht door Jamie » 20 sep 2017, 09:30

dan is deze vraag beter thuis op een forum waar meer mensen met genieg ervaring zitten of dit in een zeewater bak wel een pluspunt is.

bedoel er zijn zo te lezen meer zoetwater of evt. brak dan zeewater actieve leden hier.meer kand is handiger als je ook dus van plan bent ermee te starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 17 feb 2018, 20:03

he wat denken jullie nu? Jonge meid maar lult zeker geen onzin, volg haar sinds kort en nu had ze het hierover. Hoe en wat denken jullie erover als jullie dit bekijken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Hydra aquatic.

Bericht door Bindi » 17 feb 2018, 20:10

Sorry Chintsai. totaal geen ervaring met zee water en wat er allemaal bij hoort. maar vind het op zeker hartstikke mooi, als jij dit gaat doen, dan ga ik zeker je topic volgen. Heb zelf ooit gedacht om zee garnalen te gaan houden, maar heb geen idee wat ik zou moeten doen om dat te maken, het is de bedoeling om dit in een kleine bak te gaan doen, een 30 cm, weet niet eens of dit wel kan ?
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 17 feb 2018, 20:34

Bindi schreef:QR_BBPOST totaal geen ervaring met zee water en wat er allemaal bij hoort
alsjeblieft kijk naar het filmpje als je de tijd er voor hebt. dit is niet voor zout water alleen bedoeld ook zoet. wordt ook erin gezegd :blozen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Hydra aquatic.

Bericht door jurn » 17 feb 2018, 21:34

heb filmpie even bekeken , ziet er goed uit wat die pomp kan .
zal eens verder googlen op deze :perfect
.
maar zie ook , dat deze aquariaantje . op lid lijkt , die ik ergens op een foto heb gezien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 17 feb 2018, 23:39

jurn schreef:QR_BBPOST heb filmpie even bekeken , ziet er goed uit wat die pomp kan .
.
maar zie ook , dat deze aquariaantje . op lid lijkt , die ik ergens op een foto heb gezien
Is zij een lid van ons?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Hydra aquatic.

Bericht door jurn » 18 feb 2018, 14:56

chintsai schreef:QR_BBPOST
jurn schreef:QR_BBPOST heb filmpie even bekeken , ziet er goed uit wat die pomp kan .
.
Is zij een lid van ons?
lijkt op een lid , weet het not zeker met lijkt . kan foto niet weer vinden in de massa vragen of berichten :grote pech :grote pech

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Nickey

Hydra aquatic.

Bericht door Nickey » 21 mar 2018, 21:58

Ik ben inmiddels wel lid :knipoog ik zit dus achter die video :vrolijk

Inmiddels 3 Hydra's in huis, nog steeds enorm tevreden. Ook op bakken met garnalen. (Afrikaanse waaierhand garnalen, japonica garnalen en een paar verdwaalde vuurgarnalen)
Gaat allemaal goed samen.

Inmiddels heb ik dus wel wat ervaring met de Hydra dus als iemand vragen heeft kan ik ook uit ervaring andwoorden :-) ben zelf iig enorm tevreden, maar dat is wel te zien in de video XD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Hydra aquatic.

Bericht door chintsai » 21 mar 2018, 22:01

Nickey schreef:QR_BBPOST Ik ben inmiddels wel lid :knipoog ik zit dus achter die video :vrolijk

Inmiddels 3 Hydra's in huis, nog steeds enorm tevreden. Ook op bakken met garnalen. (Afrikaanse waaierhand garnalen, japonica garnalen en een paar verdwaalde vuurgarnalen)
Gaat allemaal goed samen.

Inmiddels heb ik dus wel wat ervaring met de Hydra dus als iemand vragen heeft kan ik ook uit ervaring andwoorden :-) ben zelf iig enorm tevreden, maar dat is wel te zien in de video XD
Ik ga je morgen er mee bestoken. Nu Even slapen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”