Juwel binnenfilter geschikt voor caridina garnaal?

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
Ivo

Bericht door Ivo » 23 jan 2018, 22:40

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een juwel binnenfilter, voor wat betreft opzuigen van garnaaltjes die dan vast komen te zitten. Voor mijn gevoel zuigt het filter niet heel krachtig aan. Ik heb zowel een inlaat boven als zeg 10 cm vanaf de bodem.

Albast bedenkt

Groetjes Ivo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

Bericht door Erna E » 24 jan 2018, 06:11

Bedoel je het filter wat vastgekit in de juwel zit ?
Ik heb ze er destijds allemaal uit gehaald omdat de garnalen in het filter kunnen komen en je ze er niet weer uit kunt krijgen.
Heb toen overal sponsfilters ingezet.
Die zijn 100 % garnaalproof.
Ik laat Kirsten niet zitten .
https://www.facebook.com/kirsten.vdploeg.58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ivo

Bericht door Ivo » 24 jan 2018, 08:02

Ik bedoel inderdaad zo'n filter dat vast gekit zit. Ze kunnen er inderdaad in maar kunnen ze er zelf ook weer uit? Of stroomt het daar te hard voor in het filter? En waar komen ze terecht onder in het filter of boven op de witte spons.

Filter zelf vindt ik namelijk wel fijn dus vervangen vindt ik wat jammer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

Bericht door Bindi » 25 jan 2018, 10:56

Wat ik weet is dat veel mensen dit filter er uit halen ivm garnalen sterfte, dacht dat het iets was, dat de jongen er in kruipen en er niet meer uit komen. Ik zelf zou het niet aandurven en het filter er uit halen.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

garnalenpasta

Bericht door garnalenpasta » 25 jan 2018, 22:23

De oude Juwel filters waren inderdaad stevig vast gekit. Ik had er destijds vuurgarnalen en mini-jpaonica's in. Ik kwam in de sponsen regelmatig garnalen tegen, zowel jong als oud. Ze zaten dan echt IN de spons zelf. In het filterhuis zelf zaten steevast ook een heleboel garnalen. Dus als ik mijn filter wilde schoonmaken was ik eerst een half uur bezig om de garnalen er uit te halen.

Ook vond ik soms een garnaal gehalveerd in de rotor van de pomp. Nou had ik toch heel veelngarnalen, dus ik merkte er niks van. Maar bij garnalen die niet zo makkelijk te kweken zijn of die je echt wil houden, ga alsjeblieft voor een andere filter!
Dennerle heeft speciale filters voor kleine aquaria, waarop je ook een zogenaamde 'baby protector' op kunt doen.

De filters bij de nieuwe serie Juwel aquaria hebben nu zuignappen. Die heb ik nu ook bij mijn vuurgarnalen. Sommige mensen doen er bij de groeven van de filter (waar ze door heen kunnen kruipen) een panty om heen. Heb het zelf nooit gedaan, dus kan je niet zeggen of het werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 25 jan 2018, 22:38

beter is deze gehakt molentje eruut halen , en shrimpsafe filtertje terug plaatsen op bak inhoud van liters water .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”