Welk co2 systeem dennerle 55liter tank

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
Ronald112112

Welk co2 systeem dennerle 55liter tank

Bericht door Ronald112112 » 07 aug 2019, 18:00

Hallo ik heb dus een dennerle scapers aquarium van 55liter
Nou zit ik te denken aan een co2 systeem maar heb geen idee welke daar geschikt voor zijn.
Heb nu de set van dennerle met een flesje waar dat blauwe spul in zit waar water in moet en dat pilletje maar geeft niet genoeg co2 naar mijn idéé max een bel per minuut.
En de co2 indicatie blijft blauw.

Iemand een idéé?

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jackal_ut

Re: Welk co2 systeem dennerle 55liter tank

Bericht door jackal_ut » 07 aug 2019, 18:31

Ik zou de fles leeg maken en een bio co2 starten in dezelfde fles. Gegarandeerd heb je bij kamertemperatuur 20 bellen per minuut of meer.
Benodigdheden:
- Dr. Oetker gistkorrels of ander merk
- Suiker
- Water
Voor recepten zou ik een diesel recept nemen, je kan dit vinden op internet als je bio CO2 googled

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ronald112112

Bericht door Ronald112112 » 07 aug 2019, 19:06

Bedankt voor de tip jackal maar ben meer opzoek naar een fles systeem waar ik verder geen omkijken naar heb magneetventiel er tussen en gaan. Maar dan wel voor een bakkie van 55 liter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Banoni

Bericht door Banoni » 08 aug 2019, 00:06

Welke fles je neemt, dat maakt geen moer uit. Ik zou je adviseren een Colombo systeem te nemen met een fles van 800 gram. En de magneetventiel kan je via Aliexpres bestellen voor maar 10.70. Met de regelaar op de fles bepaal je zelf hoeveel Co2 in je bak gaat. Kijk ook op de MP, er komen zeker mooie systemen langs, voor maar de helft van de prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Banoni

Bericht door Banoni » 08 aug 2019, 09:34

Diffusers heb je in verschillende soorten en maten. Kies er eentje uit die bij de volume van je aquarium past. Of je kan die flipper die je al hebt er prima voor gebruiken. Zo te zien, de bellenteller heb je ook. Ik denk dat die grote fles van 800 gram een maand of 6 makkelijk kan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Banoni

Bericht door Banoni » 08 aug 2019, 11:31

Afbeelding

Kijk deze magneetventiel moet je hebben. Tijdens het bestellen moet je kiezen voor de Europese stekker, 220V.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Akwarium

Bericht door Akwarium » 08 aug 2019, 18:36

flippers zijn waardeloze diffusors imo. Voor jouw formaatbak met binnenfilter is een diffusor met keramisch membraan de beste optie. De aquario NEO diffusor schijnt erg goed te zijn.

overigens lijkt het alsof de uitstroom van je filter door/boven het wateroppervlak uitsteekt. dat is niet handig bij CO2 toevoeging.

kwa fles maakt het niet zoveel uit, voor een kleine bak is wegwerp vaak het handigst, hervulbaar is iets goedkoper op lange termijn maar dat verschil merk je pas echt bij grote aqauria. De hele kleine wegwerp flesjes zou ik niet doen, valt al snel erg duur uit, bovendien zijn de bijbehorende regulators/naaldventielen, niet zo betrouwbaar als hun grote broers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Banoni

Bericht door Banoni » 08 aug 2019, 20:54

Ik heb er eentje over voor jou, diffuser met keramische schijf..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”