Oriëntatie nieuw aquarium.

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
Simone

Bericht door Simone » 05 mar 2017, 15:54

Hallo allemaal.

Ik ga binnenkort samenwonen en heb daarom mijn oude aquariums verkocht.
Dus ik moet nu weer helemaal overnieuw beginnen.

Mijn vriend wil ook wel weer een aquarium en nu zitten wij te denken om die langs de zijkant van de bank te zetten. Dus dat je vanaf de bank en de eettafel van het aquarium kunt genieten.

De bak moet langer dan 1 meter zijn en maximaal 1.60.
Met ledverlichting en een filtersysteem onder het aquarium of anders een los filter.

Iemand die een leuke bak weet?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Alwin

Bericht door Alwin » 08 mar 2017, 10:39

Hoi Simone,

Een nieuwe start dus... een van de leukste dingen als je het mij vraagt :hihi

Maar goed, een doorkijk aquarium met een lengte van 100 tot 160cm. Ook al enig idee van welke diepte en hoogte het aquarium moet worden?
Zodra je deze keuzes hebt gemaakt kun je eens kijken voor jullie interessant is... kies je een standaard aquarium, of misschien een zelfbouw i.v.m. eigen wensen?

I.v.m. de LED verlichting heb ik in de afgelopen 2 jaar veel uitgezocht en getest.
Kan je aanraden om eens bij HVP-Aqua te kijken... zelf gebruik ik de Amazone uitvoering met 1x RGB en 2x daglicht.
In combinatie met de LED controller genieten we van dagelijks van een zonsopkomst en ondergang.

I.v.m. de filtering van het geheel zijn er veel mogelijkheden... Misschien handig om te weten welke bewoners je wil gaan houden.
Persoonlijk zou ik bij dit formaat aquarium een externe potfilter aanbevelen, de inlaat kun je altijd shrimp-proof maken.

Weet zo geen passend aquarium te staan voor jullie... zoveel mensen zoveel wensen...
Misschien dat wanneer jullie 'zoekopdracht' wat duidelijker is, men vanuit hier ook gerichter kan reageren :is goed
Gr. Alwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Simone

Bericht door Simone » 26 mar 2017, 17:35

Hallo

Ik heb zelf een dubai 100 gehad (100x40x50) en wil minmaal die breedte en hoogte weer hebben.

Zat ook te denken om alles (filter en dergelijke) onder de bak te hebben dus verwerkt in de kast. Zijn er ook al standaard van zulke aquaria of is dit allemaal nog zelfbouw? Volgens mij heet dat dacht ik een sump. Ik heb daar geen ervaring mee.

Een andere optie is een bak waar al led verlichting (geen tl led verlichting) in zit.

Ervaringen van leden die zelf een bak gebouwd hebben of hebben laten doen zijn ook van harte welkom.

Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Bericht door jurn » 01 jul 2017, 09:21

hallo

hoe gaat de zoektocht , heb geen ervaringen met sump,s ,
led is okee , maar wel goed kieke wat je koopt ,want veel led,s zijn bagger op of onder de kapjes , vocht en regen ,kunnen ze niet tegen :schateren :schateren{ vochtige omstandigheden bij aan en uit ,krijg je roest en gaan ze uit }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Bericht door chintsai » 01 jul 2017, 09:51

he dat is een leuke maar hoeveel wil je maximaal uitgeven aan het aquarium zelf en de filter etc ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Simone

Bericht door Simone » 01 jul 2017, 19:59

Hallo Allemaal.

Het oriënteren heeft even stil gelegen ivm verhuizen en een volière bouwen. De vogels moeten natuurlijk ook mee :knipoog :blij .

@jurn ik heb geen verstand van led. Ik ga er vanuit dat wanneer het al in een aquarium zit alles dan ook goed is. En geen problemen gaat geven.

@chintsai We zijn nu echt puur aan het kijken wat er allemaal is. En de prijs maakt op dit moment nog niet zo veel uit. Ik heb ook geen idee wat het allemaal kost. Waardoor ik ook niet echt een prijs in gedachten heb.

We hebben in ieder geval nog tijd genoeg (ga ik van uit), het aquarium moet op de plaats van de hamster komen. Dus wanneer de hamster er niet meer is komt er pas een groot aquarium. Hebben anders ook geen plaats om hem neer te zetten :hihi :schateren .En tot nu toe hebben we er ook nog niet een gevonden waar we echt weg van zijn.

Groetjes van Simone

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

Bericht door chintsai » 01 jul 2017, 20:23

ik heb enorm mooie grote op MP gezien vandaar de prijs vraag aan je.
ja een hamster is een stuk kleiner haha, leuke beestjes had ze vroeger ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Simone

Bericht door Simone » 01 jul 2017, 20:53

chintsai schreef:QR_BBPOST ik heb enorm mooie grote op MP gezien vandaar de prijs vraag aan je.
ja een hamster is een stuk kleiner haha, leuke beestjes had ze vroeger ook.
Haha ja de hamster zit nu in een 80 cm aquarium van juwel.

Welke heb je gezien? Zou je een linkje willen sturen via pb? Miss kan ik een idee opdoen :blij

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”