Emmer probleempje

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
karinD

Emmer probleempje

Bericht door karinD » 16 mar 2017, 11:56

Ik had toen ik met mijn aquarium begon, er 2 hele leuke emmers van de Action voor gekocht. Maar helaas is na jaren gebruik de ene inmiddels lek en de ander zit al een barstje in, maar die is nog niet door.
Dus ik nog 2 van die emmers gekocht. Met vissen erop, hoe leuk wil je het hebben voor het onderhoud van je bakje. Alleen, toen ging ik ze spoelen voor het eerste gebruik. En toen begonnen ze allebei enorm te schuimen. Ik heb ze gelijk bij de schoonmaak emmers gezet, die gebruik ik niet voor mijn beestjes.
De emmers voor het huishouden heb ik bij de supermarkt gekocht maar die heeft ze niet meer. Goede, stevige emmers van PP (polypropeen). Bij de bouwmarkt kwam ik emmers van datzelfde materiaal tegen, dus die heb ik gekocht.
Alleen daar zit een luchtje aan, aan mijn schoonmaak emmers niet. Geen probleem, dacht ik, ik gebruik ze de eerste periode gewoon alleen om het vuile water eruit te halen en verder spoel ik ze elke keer heel grondig na. Die ene oude emmer kan nog wel heel even mee voor het verse water.
Maar ik ben inmiddels 2 maanden verder en ze ruiken nog net zo sterk. Er zit zo'n bouwmarktlucht aan. Als ze nat zijn ruik ik niks, als ik er net water in heb gehad dat uit het aquarium komt, ruiken ze zelfs gewoon naar aquarium. En die andere emmer is nu echt bijna niet meer te gebruiken.

Wat zouden jullie doen? Deze emmers gewoon gaan gebruiken, of toch maar op jacht naar weer nieuwe emmers? Geen idee waar ik die kan kopen, ik zie ze nergens.
Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk overal!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel

Emmer probleempje

Bericht door Angel » 16 mar 2017, 12:13

Wij hebben ook eens 2 zwarte emmers bij een bouwmarkt gekocht die erg stinken en we durven ze toch niet te gebruiken.
Ik heb nu emmers bij de blokker vandaan en ook een emmer van de hornbach die niet stinkt.
Groetjes, Angel

Superfish Aqua 45 met Caridina Mix :shrimp
Superfish Aqua 40 met Caridina Mix :shrimp
Tetra AquaArt 30 met BTOE :shrimp
Juwel Rekord 60 met Corydoras Panda, Pseudomugil Gertrudae en Blue Dreams :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karinD

Emmer probleempje

Bericht door karinD » 16 mar 2017, 12:22

De emmers die ik heb, waren van de Hornbach. het zijn niet die bouw-emmers, maar gewone emmers. niet van die zwarte, die durf ik ook niet te gebruiken. Maar deze ruiken dus hetzelfde.
Bij de Blokker hebben ze hier alleen nog maar emmers met een rubberen greep aan het handvat. Dat bevalt me ook niet, dan wil ik iedere keer dat ik de emmer heb getild, mijn handen gaan wassen voor ik weer met mijn handen de bak in ga. Haha, misschien ben ik kieskeurig ofzo, maar ik ben extreem voorzichtig met mijn beestjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Angel

Emmer probleempje

Bericht door Angel » 16 mar 2017, 12:41

Das wel apart dat die dan ook ruiken, ik heb een gewone blauwe en een kleine witte bij de hornbach vandaan en die ruiken niet.
Groetjes, Angel

Superfish Aqua 45 met Caridina Mix :shrimp
Superfish Aqua 40 met Caridina Mix :shrimp
Tetra AquaArt 30 met BTOE :shrimp
Juwel Rekord 60 met Corydoras Panda, Pseudomugil Gertrudae en Blue Dreams :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Emmer probleempje

Bericht door jurn » 17 mar 2017, 08:07

ik zal die 2 nieuwe emmers gewoon ff goed spoelen { schelpen en visjes emmer ,love the action}
deze gebruik ikzelf ook en zijn van goed plastic gebrouwen .
zwarte bouwemmers zijn vaak iets zachter {weekmaker} om enige stoten bij de zware bouw en huis en tuin klusjes aan te kunnen

gewoon je emmertjes even goed omspoelen al dan niet met beetje natuur azijn .{vrouwen weten vaak het beste wat het beste is om natuurlijk schoon te maken :schateren :schateren , pak eem een lapke :hihi }

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

Emmer probleempje

Bericht door Shrimpmaster » 17 mar 2017, 09:28

Dan zal ik jullie een goede tip geven. Niet de aller goedkoopste, maar €4 valt nog wel mee. Stevig en degelijk, gaan jaren mee. Schoon, geen gekke luchtjes en mijn ervaring is prima met deze emmers. Natuurlijk, gewoon even goed wassen de eerste keer voor de zekerheid, maar dat doe ik sowieso met alles wat in contact komt met het aquarium of het aquariumwater.

Veel plezier :blij

http://www.hema.nl/winkel/wonen-slapen/ ... ?color=wit

Heeft wel een soort van 'rubber' greep, maar daar hoef je echt geen zorgen over te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

Emmer probleempje

Bericht door Antoinette » 17 mar 2017, 10:33

Ik pm je even een link KarinD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karinD

Emmer probleempje

Bericht door karinD » 17 mar 2017, 11:46

Dank je voor je pm, Antoinette :vrolijk

Jurn, nee ik durfde het echt niet aan met die leuke emmers van de Action. Ze schuimden zo erg, het leek wel of er een flinke scheut afwasmiddel ofzo in zat maar ik zag niks. Waarschijnlijk waren ze ergens mee in aanraking gekomen, of teruggebracht nadat ze gebruikt waren ergens voor ofzo. De eerste emmers die ik had daarvandaan, waren wel schoon en die zijn jaren meegegaan.

Jurn, dat is inderdaad een veel beter handvat. De handgrepen van de Blokker zijn heel anders en die ruiken echt naar fietsband.

Angel, ik vind het inderdaad ook vreemd. Maar goed, deze kan ik goed gebruiken voor op de camping, voor een handwasje enzo maakt het niet uit als ze een beetje ruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Emmer probleempje

Bericht door jurn » 17 mar 2017, 19:20

ja ,dat kan ook zijn eerst misbruiken en dan weer omruilen ,na gebruik { rare mensen op wereldbol}.

vind deze emmers geweldig ,mooie rustgevende fauna figuurtje . :hihi
en bij wissels en uitknijp sessie ,betere kijk op weglopers of uitwippers die verstopt zaten op sponske
of bij niezen van baasje ,door de zuiger is gezogen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karinD

Emmer probleempje

Bericht door karinD » 18 mar 2017, 13:36

Ja, die doorzichtige emmers zijn perfect om avontuurlijke garnalenbaby's terug te vinden :shrimp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Aquariumtechniek en -onderhoud”