De verhuizing

Wil je een eigen fotoalbum of dagboek maken hier op het forum? Dat kan. Neem contact op met SchorpioenW voor het aanmaken van een eigen forum voor het plaatsen van je foto's. Je wordt dan moderator van je forum, zodat je zelf alles kan beheren.
Yilleke

De verhuizing

Bericht door Yilleke » 22 jan 2017, 17:48

Op zolder had ik om te beginnen een paar kleine garnalenbakjes maar dit liep zo uit de hand dat ik er 12 had staan. Emmers water sjouwen voor 12 bakken trap op en trap af was best zwaar vooral ook omdat ik niet meer de jongste ben (54) en toch wel eens bijna met een volle emmer van de trap afgevallen ben gaan de bakken 1 verdieping
Het ziet er maar triest uit de half lege zolderkamer. Er zijn al heel wat bakken verhuisd en alle 30 literbakjes gaan plaats maken voor 60 liter bakken. Dit doe ik overigens door de garnalen uit te vangen, planten etc eruit, al het water eruit. In de grotere bak heb ik al een bodempje nieuw grind, daaroverheen gaat de oude grindbodem uit het kleine bakje, samen met het ingedraaide filter uit de kleine bak en een nieuw filter waar de oude over uitgeknepen is. Dit bespaart me de indraaiperiode en op deze manier doe ik geen maanden over het verhuizen van al deze bakken. We hebben nu eenmaal geen kamer over.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

De verhuizing

Bericht door Yilleke » 22 jan 2017, 17:52

Afbeelding

Dit is de ene kant, hier komen 4 bakken te staan. Er staan er nu drie plus een kleintje, voor de kleine moet nog een bak aangeschaft. We zijn alleen nog op zoek naar een luchtpomp met veel capaciteit waar het liefst 5 bakken opkunnen die geruisloos is. Mijn man is aan het kijken naar een pistonpomp is dat wat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

De verhuizing

Bericht door Yilleke » 22 jan 2017, 17:57

Afbeelding

Aan de muur ertegenover hebben we een lange tafel gemaakt waar 5 grote bakken opkomen. We zijn halverwege de verhuizing dus er staat er nu pas 1. Het is nog een hele klus waar ik me best op verkeken heb maar wel reuze leuk om te doen dat verhuizen. Mijn man heeft de tafel zo stevig gemaakt zodat ik eventueel ook olifanten kan kweken. Op zolder was alles schuin en qua werkruimte maar behelpen. Dit wordt ruim en....naast de badkamer dus geen trappen op meer met volle emmers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

De verhuizing

Bericht door Antoinette » 22 jan 2017, 19:05

Met de leeftijd komt het verstand zei mijn moeder altijd :schateren
Ziet er goed uit je nieuwe garnalenkamer :thumbsup

Geen ervaring met een pistonpomp maar soortgelijk wel een nittopomp (werkt met een zuiger ipv een membraam waar de meeste pompen mee werken) en kan je zeggen dat ik een ouwe zeur naast me heb wonen (beetje zuurpuim is ze, blijkbaar geld die regel van mijn moeder niet bij iedereen :schateren ) en die klaagt steen aan been over van al en nog wat, behalve over de pomp want die hoort ze niet :blij dus zij blij en wij blij :engel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

De verhuizing

Bericht door jurn » 22 jan 2017, 20:58

[quote="Yilleke"]Afbeelding

ikke fff met een {voorwaarschuwing} atenderen op ????

is dat blad waar ze op staan ondersteund ?? niet dat straks je plankie breekt en de boel op de grond pleurt :schrik :schrik :geschrokken :geschrokken
tis maar even een vraag.

verder mooie bakken en succes op verdieping 1 ,,,,, scheelt weer een trapje lopen :schateren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

De verhuizing

Bericht door Yilleke » 22 jan 2017, 22:14

Antoinette mijn moeder zei altijd: ie bint n kuuk'n en ie blieft een kuuk'n. Ff vertalen voor de mensen uit het westen :hihi . Je bent en blijft een kuiken maw ik word volgens haar nooit volwassen. Ik vond het wel een compliment maar volgens mij bedoelde ze dat niet zo.

Jurn als je goed kijkt zie je rechts nog een zwarte poot. De hele plank is aande achterkant en zijkanten aan de muur bevestigt, eronder heeft hij een steunbalkenframe gemaakt.het geheel wordt ook nog eens gedragen door een aantal poten. Het is wel duidelijk dat jij mijn man niet kent, als hij wat maakt dan is alles extra, extra, extra stevig. Ook op deze plank kan ik olifanten kweken hoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

De verhuizing

Bericht door Antoinette » 22 jan 2017, 22:59

lol ja hoe je iets opvat of hoe iets bedoeld word daar kan een wereld van verschil tussen zitten :schateren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

De verhuizing

Bericht door jurn » 23 jan 2017, 07:57

olifanten kweken hoor.[/quote]

okeee , dan niks loos ,dacht even een vraagje eruut wippe :schateren :schateren

zal dan voor de Olifanten gaan ,deze staan op uitsterven en garnalen zijn er genoeg :is goed :hihi :hihi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

De verhuizing

Bericht door Yilleke » 23 jan 2017, 18:53

jurn schreef:QR_BBPOST olifanten kweken hoor.
okeee , dan niks loos ,dacht even een vraagje eruut wippe :schateren :schateren

zal dan voor de Olifanten gaan ,deze staan op uitsterven en garnalen zijn er genoeg :is goed :hihi :hihi[/quote]

Jurn ben naar de dierenwinkel geweest maar olifanten hadden ze niet meer. Omdat ik ongeduldig ben heb ik toen maar een andere diersoort meegenomen die volgens mij ook bijna uitgestorven is. Kun jij me zeggen of er sprake is van overbevolking in het bakkie of kan dit nog net?

Afbeelding

Dit is nl de bijna uitgestorven kat-in-t-bakkie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Yilleke

De verhuizing

Bericht door Yilleke » 23 jan 2017, 18:59

Nu weer ff serieus, vandaag de stroom aangelegd. Dit is ook een enorme verbetering bij het zolderkamertje. Omdat het daar van 1 naar 2 naar uiteindelijk heel veel bakken ging had ik daar stekkerdozen en verlengsnoeren. Niet bepaald de veiligste manier en altijd een heel gedoe. Dit oogt netjes en is veel veiliger. De bak vooraan is 1 van de 2 bakken die ik vandaag gehaald heb.

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

De verhuizing

Bericht door Antoinette » 23 jan 2017, 19:03

:schateren Kat in 't bakkie
Altijd nog beter dan een kat in 't zakkie :hihi

Anyway, ziet er goed uit de electravoorziening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

De verhuizing

Bericht door karin » 23 jan 2017, 19:05

Mooi dat je geen trappen meer hoeft te lopen met volle emmers en volgens mij is de temperatuur (vooral 's zomers) op de kamer beter onder controle te houden dan op een zolder, dus dat is ook nog een voordeel.
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

De verhuizing

Bericht door jurn » 23 jan 2017, 20:55

kan dit nog net?

:schateren :schateren ,, kan net , maar als water komt ,,net ,njet. :tonguitsteken {nu weer on topic }

ziet er toppie uit , stroom blijft steeds weer een probleem bij , bakjes bijzetten .
straks over een jaartje ofzo ,is verdieping 1 ook vol en ga je naar begane grond {woonkamer } :is goed :is goed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Terug naar “Fotoalbums/dagboeken”