jurn schreef:Willem schreef:mel2015 schreef:de vissen krijgen hier eigenlijk dagelijks of vers of diepvriesvoer, dus de garnalen krijgen redelijk veel vlees.
Aan de vissen geef ik levend: tubifex, watervlooien en microwormen, diepvries: Artemia, cyclops, rode muggenlarven. De garnalen hebben vaak voor de vissen door wat er gaat gebeuren en dan zie je ze echt een tubifex wormpje pakken en er mee wegzwemmen.
Wees voorzichtig met tubifex.
vervuilde slib.
De kans dat er verkeerde bacterien
dankjewel Willem
voor je advies/atenderen op tubifex
geld deze ook voor de droge vorm .die hapklare brokjes ??? zonder bevroren toestand .
heb eerder {jaaaaaren geleden ,toen het GEK er nog niet of weinig waren} de bevroren blokjes al verbannen .
deze stonken al in de verpakkingen .
Ik herken precies wat je bedoeld. De diepvries die vroeger verkocht werd, was al bijna aan het bederven voor het ingevroren werd.
Gelukkig zijn de invries methodes enorm verbeterd, en zal diepvries waarschijnlijk net zo goed zijn als vers.
Dit zal niet voor alle merken gelden, met die goedkope aanbiedingen van een totaal onbekend merk ben ik altijd voorzichtig.
Persoonlijk vind de diepvries van Ruto erg goed. Zelden ijsbrand en ziet er goed uit na het ontdooien.
Uitspoelen is voor ieder aquarium verschillend. Er zit altijd wat nitriet in diepvries.
Nooit geen ingevroren voedels zo in het aqurium gooien, eerst laten ondooien.
Voor sommige goed beplante aquaria is het een welkomen voeding.
Voor tubifex blijft het feit, ze groeien in vervuilde grond. Dat zal ook in de tubifex zelf zitten.
Persoonlijk zou er maar voorzichtig mee zijn.
Zelf heb eigenlijk nog nooit ingevroren tubifex gezien.