Aquatlantis evasion 56

Afbeelding

Moderator: mel2015

mel2015
Contacteer:

Aquatlantis evasion 56

Bericht door mel2015 » 17 jul 2016, 12:18

Begonnen met een 30l bak, vergroot naar 60l en uiteindelijk beland op 160l. Het moest niet perse groter, ik wilde het graag mooier. :blozen Met de cube van Aquatlantis ben ik tevreden - hij ziet er mooi uit en past goed in de hoek van de woonkamer.

Doordat het aqua afmetingen van 56x56x60cm heeft kon ik erover nadenken wat voor vissen bij de garnalen erbij konden. Er kwamen eerst danio margeritatus (rasbora galaxy), maar die doen het niet heel erg goed. Ze krijgen wel regelmatig jonkies maar in totaal werden het minder en minder. Ik denk dat ik er op dit moment nog zo 10 heb zwemmen. Deze heb ik laatst met 10 corydoras pygmaeus aangevuld, er zullen later nog 10 stuks bij. Die doen het tot nu toe beter en zijn ook heel leuk om na te kijken.

Er wonen dus op dit moment orange fire garnalen, ca. 10 danio margeritatus, 10 corydoras pygmaeus posthoornslakken, puntslakken en 2 cappuccinoslakken in de bak.
de beplanting is nog steeds aan het veranderen. Ik heb er helaas nog steeds geen gevoel voor hoe ik onder water moet tuinieren... op dit moment zitten er Valisneria, sumatravaren, een echinodorus en verschillende oude/overgeblevene planten er in. Het blijft een groene chaos, maar de bewoners vinden het wel leuk zo, denk ik :vrolijk

hoe de bak er nu bij staat:
Afbeelding
Afbeelding

misschien moet ik de ramen weer een keertje schoonmaken... :schateren
Afbeelding

Ik was begonnen met Hamburger mattenfilter, maar bij deze hoogte moest die veels te diep worden, zodat die mij teveel ruimte weg naam. Ik heb hem vervangen voor een grote bob sponsfilter. Die zorgt voor een beetje stroming en meer is eigenlijk niet nodig. De oude verlichting heb ik vervangen door een easy Led, die werd gewoon in de fitting geschroefd wat heel handig en makkelijk was.
Verder heb ik nog bio CO2 uit een 1l fles, waar ik zelf de vulling voor maak. Ik was begonnen met het bio CO2 set van dennerle, maar de flessen zijn voor de grote bak toch te klein en zo merkte ik dat met de tijd er meer alg kwam opzetten. Nu ik de kleine flessen heb vervangen door een 1l fles (de dennerle doppen passen er gelukkig op) zijn deze bijna niet meer te verkennen.
Wel goed dat de bio CO2 installatie achter de bak verstopt is :blozen :blij
Afbeelding
groetjes
Mel Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

Aquatlantis evasium 56

Bericht door Antoinette » 17 jul 2016, 17:23

Vind het wel wat hebben hoor een rommelbak :vrolijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karinD

Aquatlantis evasion 56

Bericht door karinD » 18 jul 2016, 13:47

Dat ziet er ook wel leuk uit zo. Een chaosbakje heeft wel wat, en inderdaad zullen je bewoners daar erg blij mee zijn :vrolijk
Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk overal!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

Aquatlantis evasion 56

Bericht door karin » 18 jul 2016, 18:54

Ik hou wel van die "rommelbakken", erg leuk :sun
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mel2015
Contacteer:

Aquatlantis evasion 56

Bericht door mel2015 » 23 jul 2016, 15:13

bedankt voor de complimentjes zoals rommelbak en chaosbak :schateren

Nadat ik weer een rasbora galaxy eruit had gehaald, dacht ik dat het nu toch wel tijd werd om de corydoras pygmaeus op te vullen, dus nog 10 stuks gekocht.
Tja, en nu moet ik opletten dat het niet te druk wordt - door al het water wisselen i.v.m. met de warmte heb ik nu vaker van boven in de bak gekeken. En: 4 jonkies zwemmen er rond :dansendebanaan dat zullen wel van de galaxys zijn, dus ze vullen elkaar weer aan. :vrolijk
Misschien moet ik nog een derde bak opstarten voor de corydoras? Afbeelding weet alleen niet wat mijn man hiervan gaat vinden :hihi
groetjes
Mel Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Aquatlantis evasion 56

Bericht door SchorpioenW » 26 jul 2016, 22:09

Een derde bak moet zeker nog kunnen. Want daar zal het echt niet bij blijven. :is goed :schateren

Maarre, leuke chaotisch rommelbak. Ook ik houd daarvan :perfect
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mel2015
Contacteer:

Aquatlantis evasion 56

Bericht door mel2015 » 27 jul 2016, 21:54

ik heb hier zelfs nog 2 kleine lege bakken staan :hihi nee, de ene is een noodbak en de andere staat op marktplaats...
Ik dacht eerder aan iets op maat gemaakt op de vensterbank (lekker smal, maar lang) en zonder techniek en deksel zodat de planten er ook uit kunnen groeien - maar afwachten of en wanneer dat iets word :knipoog
groetjes
Mel Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

Aquatlantis evasion 56

Bericht door SchorpioenW » 28 aug 2016, 11:49

En? Wordt het al wat?
:hihi
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mel2015
Contacteer:

Aquatlantis evasion 56

Bericht door mel2015 » 20 nov 2016, 11:31

ik ben bang dat mijn man er tegen is, hij wil tenminste een kamer zonder dieren...

verder maar een klein update:
nu met lekker herfstbladeren in de bak. de sumatravaren is er weer uit, daar was ik niet heel gelukkig mee, nu staat er een langzamer groeiende plant. de valisneria's doen het uitstekend (als iemand welke wil...? :knipoog ) en ook de garnalen kweken lekker. Alleen wordt de kleur iets minder, maar ik selecteer ook niet echt regelmatig.
Afbeelding Afbeelding
De galaxy rasbora's kweken ook goed, vooral sindsdien ik microwormen en plankton regelmatig voer komen er best veel kleine vissen door. Op dit moment zwemmen er ca. 15 kleintjes in de bak. Ik vind dit best goed met alle slakken en garnalen en ouder-vissen in de bak :blij hmmm, op de foto zin ze bijna niet te herkennen :blozen
Afbeelding
groetjes
Mel Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karin
Partner

Aquatlantis evasion 56

Bericht door karin » 21 nov 2016, 23:27

Wat leuk dat je zoveel nakweek hebt, is ook een ergens leuke vis :sun
gr. Karin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Aquatlantis evasion 56

Bericht door Elodie » 01 mar 2017, 11:42

Hoi Mel, even een vraagje over je Galaxy rasboras: ik vind die supermooi dus wil ze in mijn nieuwe aquarium combineren met garnalen. Hoe heb jij ze qua water-ph waarden? Kunnen ze er tegen als ik ph-verlagende bodem neem, voor de CR garnalen, denk je? Ik lees trouwens op internet overal dat ze zo moeilijk kweken, dus als jij jonkies hebt is dat al heel goed! En eten ze ook met de pot van de garnaaltjes mee? Elodie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karinD

Aquatlantis evasion 56

Bericht door karinD » 02 mar 2017, 14:27

Elodie, ik heb slechte ervaring met de galaxy bij mijn garnaaltjes. Je moet echt heel goede verstopplekjes hebben voor de jonge garnalen, want mijn ervaring is dat ze gewoon tot halverwege hun lijf in het mos duiken op zoek naar lekkere hapjes. Ik hield nauwelijks nog een jonge garnaal over die opgroeide. Zonde, want ik vind het schitterende vissen, maar ze moeten niet mijn garnalengroepje uitroeien. Inmiddels zijn ze uitgestorven in mijn bakkie. De galaxy's, niet de garnalen.
Ze aten wel met de garnalen mee ook, ze vonden bij mij de garnalenkorrels lekkerder dan hun eigen voer, maar ik voer toch wel altijd gewoon visvoer ook (heb nu nog brigittea's en maculata's), omdat ik denk dat dat beter is voor mijn vissen. Bij mij eten de garnalen meestal mee met de vissen :knipoog

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

Aquatlantis evasion 56

Bericht door Elodie » 02 mar 2017, 14:47

Dank, goeie tip. Ik kan dus wel rasboras nemen bij de cr, maar dan niet de galaxy. Die andere zijn ook best mooi, dus dat overleef ik wel. Nu zij nog! En dan minstens tien tegelijk hè. Groet, Elodie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

karinD

Aquatlantis evasion 56

Bericht door karinD » 03 mar 2017, 13:57

Ik weet dat er ook mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met de galaxy's met garnalen, maar dit is dus mijn ervaring.
De andere kleine rasbora soorten eten wel af en toe een babygarnaaltje, maar ze gaan er niet actief naar op zoek bij mij, ze grijpen ze alleen als ze voor hun neus langszwemmen. En de baby's zijn al veel eerder te groot voor hun bekkies. Ik heb ze er nog nooit eentje zien grijpen maar ik weet dat het wel gebeurt, anders zou mijn groep garnalen veel sneller moeten groeien. Maar lang niet zo extreem als met de galaxy's, mijn groepje kromp alleen maar, ik had er op het laatst nog geen 15 meer over. Nu zijn het er inmiddels ruim 75.

Een schooltje bestat uit minstens 7 vissen. Maar inderdaad, 10 of 12 is beter. Uiteraard wel afhankelijk van hoe groot je bak is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

Aquatlantis evasion 56

Bericht door jurn » 18 jul 2017, 21:58

is mel dr nog wel ,na huntent gezocht te hebben met pasen :hihi

Link:
BBcode: