stop slaat door

Vragen en kennis over filters, verwarming en andere aquariumtechniek kun je hier kwijt. Ook vragen over schoonmaak en waterverversen.
Elodie
Partner

stop slaat door

Bericht door Elodie » 01 aug 2017, 18:46

In mijn grote warmwaterbak heb ik een sponsfilter, maar die laat het water toch te troebel. (de ancistrus hebben jonkies en die poepen nogal veel met hun allen) Dus een Superfish binnenfilter gekocht. Water wordt inderdaad helder(der). Maar nu slaat een keer per dag de stop door! Kan alleen maar aan die pomp liggen, verder heb ik niks veranderd. zucht. Dus toch de ouwe spons-met-eheim er maar weer op.
Bekend bij iemand, dit?? Hoe kan het dat het de rest van de dag wel goed gaat?

ps. Was ik in het tuincentrum, zag ik een stukje luchtslang van 2,5 meter hangen, met etiketje van Superfish eromheen: 2 euro.
En daaronder op rol, zelfde luchtslang, 5 cent per meter. :hihi Ja zo kan ik ook rijk worden!.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

stop slaat door

Bericht door Antoinette » 01 aug 2017, 19:23

Als de stoppen eruit knallen kun je beter die pomp weggooien want dan lektie stroom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

stop slaat door

Bericht door chintsai » 01 aug 2017, 20:00

hehehehe ik doe de elektrotechnische opleiding. als de stoppen er uit vliegen kan het zijn dat je apparaat te veel moet binnenkrijgen voor wat het aankan, in je stoppenkast bij de schakelaars die hebben allemaal zoveel aantal wat die aan kan, je kan proberen de groepen te verdubbelen door nog een groep er op aan te sluiten waardoor die meer vermogen heeft. dit passen wij ook toe in keukens, een keuken heeft veel meer nodig dan een woonkamer en dan heeft de woonkamer 1 groep en daarom omdat er in de keuken grote stroom vreters staan sluiten wij een groep er extra er op aan. anders zouden er elke keer schakelaars omgaan en valt elke keer daar alles uit hahahahahaha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

stop slaat door

Bericht door jurn » 01 aug 2017, 21:39

als dit een nieuwe pompje is ,en hij slaat soms uit . een teveel op stroomgebruik op die stoppenkast { wat chintsai ook al melde }

als dit een nieuwe pomje is , bekijk die stroomdraad even op breuk bij invoer filterhuis{ wat Antoinette vermoed}

ga dan terug en gooi hem niet weg , garantie werk lijkt mij dan :schateren :schateren .

en kijk naar pomje die minder stroom vreet als die van superfich { die zijn er genoeg } aquael is bijvoorbeeld een zuinige op stroomgebruik :is goed

heb je plek voor een hang-onn filter . kijk daar eens naar . zijn mooie uitstromers en super filterende filters
Laatst gewijzigd door jurn op 01 aug 2017, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

stop slaat door

Bericht door Shrimpmaster » 01 aug 2017, 21:47

Elodie schreef:ps. Was ik in het tuincentrum, zag ik een stukje luchtslang van 2,5 meter hangen, met etiketje van Superfish eromheen: 2 euro.
En daaronder op rol, zelfde luchtslang, 5 cent per meter. :hihi Ja zo kan ik ook rijk worden!.
Kan zijn dat het siliconen slang was en die rol goedkoop plastic. Ook al ben ik niet zo bang voor weekmakers, dan nog kies ik tegenwoordig altijd voor siliconen slang omdat deze veel soepeler is en veel langer soepel blijft. Verder moet je ergens je winst pakken, kijk hoe groot die tuincentra zijn :knipoog

Wat je stroom betreft, kan inderdaad net dat die pomp het max wattage voor die groep overschrijd, maar kans is klein aangezien zo'n groep al snel 3600 watt aankan uitgaande van een 16A automaat.

Eerder zal er iets liggen knetteren waardoor de aardlek uitslaat. In elk geval, goed uitkijken, je zal niet de eerste zijn die (klink misschien wat overdreven, maar echt waar) die geëlektrocuteerd wordt door zijn aquarium :schrik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

stop slaat door

Bericht door chintsai » 01 aug 2017, 22:12

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST Wat je stroom betreft, kan inderdaad net dat die pomp het max wattage voor die groep overschrijd, maar kans is klein aangezien zo'n groep al snel 3600 watt aankan uitgaande van een 16A automaat.
een beetje aquariaan overschrijd dat makkelijk hahahahaha. nee maar we weten niet wat er voor apparatuur er allemaal aangesloten zit op die groep bij haar. kan best zo zijn dat dat het probleem niet is maar het is wel een punt van aandacht dit.
eerst even omruilen omdat je stoppen/schakelaars om vliegen en als dat niet werkt toch even na kijken of er iets met de bedrading niks mis is in je 16mm pvc buis.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

stop slaat door

Bericht door Elodie » 02 aug 2017, 22:43

Pff, de hele dag bezig geweest met die doorslaande stop. Blijkt het uiteindelijk niet de nieuwe pomp te zijn, maar de verlichting van de vier jaar oude bak. En die zit ingebouwd, dus stroom eraf, het hele aquarium leeggehaald, visjes in een opbergbox geparkeerd, morgen nieuwe bak kopen. Maak ik van de ellende toch een feestje, hoera, nieuwe inrichting! Gelukkig niet geëlektrocuteerd. Alleen zielig voor de ancistrus want die was net lekker bezig met een nieuw nestje eitjes in de bloempot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

stop slaat door

Bericht door chintsai » 02 aug 2017, 22:46

Elodie schreef:QR_BBPOST Pff, de hele dag bezig geweest met die doorslaande stop. Blijkt het uiteindelijk niet de nieuwe pomp te zijn, maar de verlichting van de vier jaar oude bak. En die zit ingebouwd, dus stroom eraf, het hele aquarium leeggehaald, visjes in een opbergbox geparkeerd, morgen nieuwe bak kopen. Maak ik van de ellende toch een feestje, hoera, nieuwe inrichting! Gelukkig niet geëlektrocuteerd. Alleen zielig voor de ancistrus want die was net lekker bezig met een nieuw nestje eitjes in de bloempot.
hoe kweek je algeneters ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jurn
Partner

stop slaat door

Bericht door jurn » 03 aug 2017, 08:45

chintsai schreef:QR_BBPOST
Elodie schreef:QR_BBPOST Pff, de hele dag bezig geweest met die doorslaande stop. Blijkt het uiteindelijk niet de nieuwe pomp te zijn, maar de verlichting van de vier jaar oude bak. En die zit ingebouwd, dus stroom eraf, het hele aquarium leeggehaald, visjes in een opbergbox geparkeerd, morgen nieuwe bak kopen. Maak ik van de ellende toch een feestje, hoera, nieuwe inrichting! Gelukkig niet geëlektrocuteerd. Alleen zielig voor de ancistrus want die was net lekker bezig met een nieuw nestje eitjes in de bloempot.
hoe kweek je algeneters ???
dat doen de visjes zelf bij goeie omstandiheden in de habitats ,meestal door koude wissels met water

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

stop slaat door

Bericht door Elodie » 03 aug 2017, 18:15

Ancistrus: daar heb ik niks bijzonders voor gedaan. Ik had eerst in de warmwaterbak een man uit de winkel. Toen voor de gezellie een tweede jonkie erbij via marktplaats. Bleek een vrouwtje te zijn. En een paar maanden later blijken ze in het omgekeerde bloempotje dat in de bak ligt ineens te hebben genesteld. En dus vier weken later weer! Het leuke is: hij is oranjerood en zij is grijs bruin wildkleur. Kleintjes zijn wildkleur. Ik was best slordig met die bak. Zit van alles in aan plantjes en visjes. Maar nu ik nieuw start ga ik het mooier maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

stop slaat door

Bericht door chintsai » 03 aug 2017, 18:40

Elodie, ja dat is het leuke dat je dan je nieuwe ideeën kan gaan uitproberen. als mijn vissen aquarium dood zijn dan ga ik voor drukke vissen/ jagers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Elodie
Partner

stop slaat door

Bericht door Elodie » 03 aug 2017, 18:50

Chintsai: hier een filmpje van de borstelneus : https://youtu.be/qEdHcvvKxGI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

stop slaat door

Bericht door chintsai » 03 aug 2017, 19:33

Elodie schreef:QR_BBPOST Chintsai: hier een filmpje van de borstelneus : https://youtu.be/qEdHcvvKxGI
die heb ik ook maar dan in het zwart, leuk beestje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

stop slaat door

Bericht door SchorpioenW » 04 aug 2017, 13:48

Ancistrussen zijn net konijnen :hihi