WAUW

Plaats hier je topic met betrekking tot algemene vragen en foto's over en van zoetwaterkreeften.
chintsai
Contacteer:

WAUW

Bericht door chintsai » 13 aug 2017, 12:59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Erna E
Moderator
Moderator

WAUW

Bericht door Erna E » 13 aug 2017, 13:56

Kom je steeds vaker tegen helaas.
Vivarium 2 en 3 november 2019 | Autotron Rosmalen.
Het GEK forum kijkt er naar uit om u daar te ontmoeten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

WAUW

Bericht door Bindi » 13 aug 2017, 14:07

Zijn dit degene die in onze sloten leven ? geen verstand van kreeften, vandaar mijn vraag. Ik kwam ze regelmatig tegen op het voet pad als ik aan het wandelen was met mijn doggies, gelukkig was er altijd wel een vriendelijke visser in de buurt, die ze weer terug de sloot in gooide voor me, die kreeften zijn nog best sjaggie beestjes en ik durfde ze niet op te pakken en kon er ook niet langs, mijn doggies lusten wel een hapje kreeft.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

WAUW

Bericht door chintsai » 13 aug 2017, 16:08

Bindi schreef:QR_BBPOST Zijn dit degene die in onze sloten leven ? geen verstand van kreeften, vandaar mijn vraag. Ik kwam ze regelmatig tegen op het voet pad als ik aan het wandelen was met mijn doggies, gelukkig was er altijd wel een vriendelijke visser in de buurt, die ze weer terug de sloot in gooide voor me, die kreeften zijn nog best sjaggie beestjes en ik durfde ze niet op te pakken en kon er ook niet langs, mijn doggies lusten wel een hapje kreeft.
ze zijn best lief, gewoon niet iriteren hahahaha, maar goed vraag me af of ze wild zijn of niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Antoinette

WAUW

Bericht door Antoinette » 13 aug 2017, 17:32

Dat is de amerikaanse rivierkeeft die men massaal dumpt als aquariumhouder omdat ze toch niet zo leuk bleken te zijn als gedacht, daarnaast werden deze kreeften ook in vijvers gezet maar omdat het nogal wandelaars zijn kwamen ze in sloten en vaarten terecht, ze zijn een dermate grote plaag dat de inheemse NL-rivierkeeft practisch is uitgeroeid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

WAUW

Bericht door chintsai » 13 aug 2017, 18:22

Antoinette schreef:QR_BBPOST Dat is de amerikaanse rivierkeeft die men massaal dumpt als aquariumhouder omdat ze toch niet zo leuk bleken te zijn als gedacht, daarnaast werden deze kreeften ook in vijvers gezet maar omdat het nogal wandelaars zijn kwamen ze in sloten en vaarten terecht, ze zijn een dermate grote plaag dat de inheemse NL-rivierkeeft practisch is uitgeroeid.
Wauw dus van aquarium kweek gaan ze naar wild kweek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

WAUW

Bericht door Shrimpmaster » 14 aug 2017, 10:47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bindi

WAUW

Bericht door Bindi » 14 aug 2017, 16:08

Zie ook de grijze eekhoorn er op staan, nou 1 ding weet ik wel heel zeker, de rode eekhoorn die hier van nature voor komt is naar zijn grootje geschoten door ......... kan mijn opa nog zien zitten op zijn bankje in het bos, te genieten van de eekhoorn, later hoorde ik dat als ze gezien worden, er een kogel door heen gaat, nooit verteld aan mijn 80 jarige opa .die zich afvroeg waar de eekhoorntjes gebleven waren, vele jaren later toen mijn opa er niet meer was, zag ik er nog 1 in de boom, en ik liep daar elke dag.
Ik zeg met dit verhaal niet dat ik het goed vind dat hier uitheemse dieren komen, maar gewoon om te vertellen wat de keerzijde is.
Groetjes, Bindi

Mijn andere hobby is tropische orchideeën: http://www.orchideeenforum.nl.
Kijk ook eens op mijn eigen website: http://www.inlakechalakin.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

David l
Moderator
Moderator

WAUW

Bericht door David l » 14 aug 2017, 18:40

Helaas een exoot.. er zijn mensen die ze wel willen uitroeien/bevissen(op een correcte manier) maar worden tegen gehouden door de bureaucratie en zieltjeswinnerij van de waterschappen
Van plan om iets te bestellen??? Kijk ook bij onze sponsoren!!!

2 en 3 november staat GeK weer met een stand op Vivarium in Rosmalen. Komen jullie ook????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Edith
Partner

WAUW

Bericht door Edith » 14 aug 2017, 19:54

Ik heb een aantal jaar alweer er vele (15 tal in diverse maten) in mijn aquarium, ze zijn écht geweldig leuk!!
Ze zijn voor de duvel niet bang, de hele dag door actief dus je ziet ze veel door de bak gaan, ze eten werkelijk álles van voer uit potjes tot gekookte groentes, bladeren van beuk of brandnetel, hondenbrokjes, kipfilet en jawel,...elkaar......
Ik hoef niet bang te zijn voor een overbevolkte bak, gezien het gegeven dat deze dieren inmiddels tot verboden zijn gemerkt mag ik ze niet meer verkopen, echter worden het er teveel is het een kwestie van een paar dagen niet voeren en ineens is het overschot weg.....
Planten hoef je niet in de bak te zetten want binnen no-time hebben ze deze aan stukken geknipt tot aan de wortels aan toe, ik heb dus plastic planten ter decoratie, klimmen en klauteren ze ook lekker in...veel hout en schuilholen.
De enige vissen die ze niet (tot op heden,...afkloppen!!) opgevreten hebben zijn een 4tal ancetritusen, zodra kreeft een poging doet met zijn/haar schaar mept deze met z'n staart en zwemt weg,...de kleintjes ervan worden uiteraard wél opgegeten, vind ik niet erg want met 1 heer en 3 dames kreeg ik heel veel kleintjes.
Carpe Diém :dansendebanaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

WAUW

Bericht door chintsai » 14 aug 2017, 20:21

Edith, ik had eerder CPO maar die zijn dood gegaan, all 4 . weet niet of ik wel ze kan houden. zelfs de net geboren baby's waren ook snel tot direct dood.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

WAUW

Bericht door SchorpioenW » 04 sep 2017, 14:23

Deze dieren zijn nu definitief gevestigd in onze natuur. Die krijg je nooit meer weg.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Shrimpmaster
Partner

WAUW

Bericht door Shrimpmaster » 04 sep 2017, 15:40

SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Deze dieren zijn nu definitief gevestigd in onze natuur. Die krijg je nooit meer weg.
Misschien als we weer eens een écht strenge winter krijgen, dat een aantal invasieven het loodje legt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

chintsai
Contacteer:

WAUW

Bericht door chintsai » 04 sep 2017, 16:07

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST
SchorpioenW schreef:QR_BBPOST Deze dieren zijn nu definitief gevestigd in onze natuur. Die krijg je nooit meer weg.
Misschien als we weer eens een écht strenge winter krijgen, dat een aantal invasieven het loodje legt.
Dat zou ik niet echt mooi vinden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SchorpioenW
Beheerder
Beheerder

WAUW

Bericht door SchorpioenW » 04 sep 2017, 16:35

Shrimpmaster schreef:QR_BBPOST
De Procambarus clarkii zal een strenge winter zeker overleven. Is dus geen oplossing.
Groetjes, Willem

Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift
That's why we call it present

Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby
Link naar: garnalenenkreeftendatabase

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links