Hoe is je temperatuur? Je kan proberen de temperatuur naar een 26 a 27°C te brengen, of zelf hoger. Maar natuurlijk opletten dat de garnalen het niet moeilijk krijgen...
Wat zijn de overige waterwaarden? Nitraat No3, fosfaat PO4, Ammoniak (NH3) en ammonium (NH4+), kunnen ook voor problemen zorgen.
Indien je kraanwater gebruikt kunnen er ook wat metalen (of chloor, hier in België toch), een watervoorbereider kan dan helpen. Het hout zou ook eventueel wat metalen afgegeven kunnen hebben, maar dan zou ik verwachten dat de garnalen er ook last van hadden.
Draait de bak al lang? Een wat rijper aquarium lijkt me best voor deze dieren, dan hebben ze meer om te eten.
Hier eten ze gewoon mee met de garnalen, verschillende sticks van Dennerle Shrimp King, en deze eten ze allemaal graag. Dit zijn behoorlijk grote sticks die na een tijdje uit elkaar vallen. Zeker de proteïne versie lijkt in de smaak te vallen.
Verder zit er bij mij ook altijd een amandelboomblad en een klein stukje catappa bark in de bak, en daar schrapen ze ook graag aan, ik heb wel de grotere tylo variant, misschien doet de mini dat niet
Natuurlijk moet je wel uitkijken dat dit je waterwaarden niet beïnvloed. Oh en een mineraal steentje zit er ook in de bak, al weet ik niet of ze daar baat bij hebben.
Het gebeurt wel dat deze slakken een periode wat minder actief zijn, maar vaak kruipen ze 's nacht dan toch wat rond.
Om na een paar dagen dan weer plots actief te zijn ...
ik weet niet of je Engels kan, maar deze site vond ik wel informatief:
http://www.rabbitsnails.com/rabbitsnails-lee.html
Tenslotte kunnen ze ook parasieten hebben, (zeker vroeger wildvang ,weet niet of die nog wordt verkocht) In bovenstaande link vind je ook een filmpje van zo'n parasiet.