Foto,s ga ik natuurlijk nog maken, een topic zonder foto,s is ook niet leuk

Moderator: Danny van Eldik
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Het kraanwater in de ene stad heeft ook andere waarden dan in de andere stad. Ik neem aan dat je met kraanwater garnalen dieren bedoelt die op (vrijwel) alle soorten kraanwater in Nederland kunnen leven en kweken. En die zijn er zeker.jurn schreef: ↑10 jan 2019, 16:17mag ik dan hier ook vragen hoe jou waarden zijn .
deze post op reageren vind ikke namelijk snot { niet kwaad bedoeld hoor integendeel}
als lid hier op forum ,heb ik heel veel leden gezien en zijn gegaan , op verkeerde waterkraan garnalen .
kan jij mij hier een verklaring voor geven .
wat ik in verleden ook heb gehad staat elders in topic,s wel beschreven
waterkraan garnalen bestaan echt niet SchorpioenW .dat heb je niet waar ze leefden
die zijn juist zo gemaakt om op ph 7 tot 7.5 te gaan .zonder toevoegingen
Die discussie hebben we vele malen gehad. Ze kunnen zien, maar wel beperkt en zijn dus gehandicapt. Het is een afwijking. Daar valt niet over te twisten. Of je ze moet kweken, is wat anders.
Hide post links |
Hide post links |
Ik krijg hier het vermoeden dat je me niet wilt begrijpen.
Ik heb geen idee wat je hier bedoelt, maar dit topic van Bindi gaat over het overzetten van Rode Tijgers. Laten we dus aub stoppen met deze discussie en verder gaan over de rode tijgers van Bindi.jurn schreef: ↑11 jan 2019, 12:38als iets wat al leeft naar daglicht komt , en een taiwanner kwam deze tegen , en is gaan gaan jutten , heeft een groep van 5000 garie,s gekweekt , en heb zijn zwaksten verkocht .die nu overal heersen ,is het voor mij weer een weet ,wat die twee turken al dachten ,om dit te onderzoeken . en ben ikke in hun eerdere denken ook omgegaan .
Als dit voor jou zo goed werkt, prima.Bindi schreef: ↑11 jan 2019, 07:29Schorpioen. dat garnalen steeds meer in de watten gelegd worden, aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant niet. Bedenk dat bv fisch bone garnalen geen ras is, maar een kweek product van verschillende soorten, hebben deze garnalen wat extra zorg nodig ? ja, want anders worden de jongen niet groot, is dit zwakte ? tja zo kun je het zien. Maar ik ben er van overtuigt dat waar ze oorspronkelijk vandaan komen de ph echt geen 8 of 9 is.
Neo is inderdaad een makkelijke garnaal heb ze zelf ook al jaren, en zitten hier op diverse waarden, echt goed doen ze het niet op soil, maar dit is geen bewuste actie van mij, ze kwamen per ongeluk in de bakken terecht bv met mos mee enz.
De rode tijgers bv komen bij iemand weg, die ze op soil had zitten, ze doen het prima hier op.zijn nu allemaal over gezet en er is niks aan de hand, wel zorg ik dat de Us rond 400 zit, als je dit doet zijn de waarden ook hoger Gh bv is 7 a 8. kh is 3 a 4. en ja ik meet wel, zeker voordat ze de bak in gaan en met verversen van de bodem ook, ik maak de bak zoveel mogelijk op de voor de garnalen gewenste waarden.
Wel is het zo , dat je moet opletten welke soil dat je dat mee doet, bij sommige soil lukt dit niet, wel bij HELP soil, die geeft een hogere GH dan sommige andere soils.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |