Ik vind het interessant om van iedereen een visie te horen.
Er is opzettelijk gekozen om slechts een paar dieren in het aquarium te plaatsen en veel planten (en geen visjes), indien ze gaan kweken worden de dieren weggevangen en gaan ze naar en grotere bak van 60 liter, wel een klassieke opstelling met filter en ook met veel planten en schuilplaatsen
De kreeftjes, twee halfwas koppeltjes
Cambarellus texanus ter info, doen het ontzettend goed, zo goed zelfs dat één vrouwtje al jongen heeft gehad en het andere vrouwtje nu eitjes draagt. Het is dus stilaan tijd om één koppeltje te verhuizen.
De kreeftjes lijken meer op hun gemak in dit bakje dan in de aquaria met stroming, ze laten zich meer zien en zijn schijnbaar actiever.
De garnalen (dit waren er 5 van minder dan 1,5cm lengte) doen het ook goed maar in vergelijking met een aquarium met wat stroming lijken ze minder actief te foerageren. Een lichte waterstroming lijkt het actieve gedrag van de garnaaltjes te stimuleren.Hoewel ze goed eten en er gezond uitzien verhuizen ze dus ook.
De planten blijven hard groeien, overal nieuwe scheuten en nieuw blad, de plantengroei lijkt dus geen hinder te ondervinden van de goedkope led lamp uit de bekende goedkope meubelwinkel
Als ik nog eens de kans heb om een foto te maken plaats ik deze ook hier, dan zie je beter het verschil met voordien.
Ik blijf regelmatig water verversen, de waterwaarden blijven stabiel en binnen het optimale bereik. Om water te verversen heb ik een bidon van 5 liter dat ik een nacht naast het aquarium laat staan om geen temperatuurverschillen te hebben bij het verversen.